200 milyon dolarlık iş hacmi

Spread the love

ayakkabıPlatform topuktan, babete, spor ayakkabıdan çizme ve çantaya kadar pek çok ürünün sergilendiği AYMOD Fuarı’nı 37 bin 610 kişi ziyaret etti.

Ayakkabı sektörünün küresel buluşması CNR AYMOD Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı, CNR Expo Yeşilköy’de 23-26 Nisan tarihleri arasında düzenlendi. Fuarda Ayakkabı ve saraciyede 2014-2015 Sonbahar-Kış sezonu trendleri belirlendi. Fuarın, ayakkabı sektöründe 200 milyon dolarlık iş hacmi oluşturduğunu belirten CNR Holding Fuarcılık Grubu CEO’su Cem Şenel, şöyle konuştu: “CNR AYMOD’da hedeflerimiz tuttu. 37 bin ziyaretçi hedefiyle düzenlediğimiz fuarımızı, yerli ve yabancı olmak üzere toplam 37 bin 610 kişi gezdi. Büyük iş bağlantılarının gerçekleştiği fuara yabancı ilgisi de büyük oldu. İran, Rusya, Ukrayna, Balkan Ülkeleri, Orta Doğu ve Körfez Ülkeleri ziyaretçi ülkelerde başı çekti. Dünyaca ünlü markalar fuarda yerli firmalar ile görüşerek, ciddi oranda siparişler verdiler.” Şenel, fuarın ticaretin yanı sıra ayakkabı sektörünün sıkıntılarının da dile getirildiği bir platforma dönüştüğüne dikkat çekerek, “CNR AYMOD Fuarı ile birlikte ayakkabı sektöründe 6’ıncı bölgeye yatırım konusu gündeme geldi” dedi.

KURLARDAKİ ARTIŞ İTHALATI AZALTTI

Ayakkabı sektörünün küresel buluşması CNR AYMOD Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı, yoğun ilgi gördü. CNR Expo Yeşilköy’de 1.200 markanın katılımıyla düzenlenen fuarda, ayakkabı ve saraciye 2014-2015 Sonbahar- Kış sezonu trendleri sergilendi. Fuar, ticaretin yanı sıra ayakkabı sektörünün sıkıntılarının da dile getirildiği buluşma noktası haline dönüştü. Türkiye Ayakkabı Sektörü Araştırma Geliştirme ve Eğitim Vakfı (TASEV) Başkanı İslam Şeker, döviz kurlarındaki yükselişin ayakkabı sektörünü olumlu yönde etkilediğini söyledi. Kurlardaki artışın sektörde ithalatı azaltarak, yerli malı tüketimini artırdığını belirten Şeker, şöyle konuştu: “Ayakkabıcılar olarak döviz kurlarının geldiği noktadan memnunuz. Kurlardaki artışa bağlı olarak Çin başta olmak üzere birçok ülkeden ithal ettiğimiz ürün kalemlerinde azalma oldu. Şu an sektörde üretilen ürünlerin yüzde 80’i yerli. Sektörün aynası olan CNR AYMOD Fuarı’nda sergilenen ürünlerin yüzde 80’inden fazlası da yerli malı.”

BAYANLARDA TREND RENGARENK AYAKKABILAR

TASEV Başkanı İslam Şeker ve firmalardan alınan bilgiye göre; 2014-2015 Sonbahar-Kış sezonunda erkek ayakkabısında trend; klasik, casual tarz ayakkabı ve renkli platform tabanlar olacak. Erkekler, siyah, kahverengi gibi ana renklere sadık kalacak. Bayanlar da ise kadının renkli dünyasına uygun ayakkabı tercihleri de rengarenk olacak. İnsan sağlığına uygun üretilen ayakkabılarda ciddi artış olduğunu söyleyen İslam Şeker, Avrupalı’nın ayak sağlığına ciddi oranda önem verdiğini söyledi. Şeker, özellikle ortopedik ayakkabılarda Avrupa’da çok büyük bir pazar bulunduğuna dikkati çekerek, ayakkabı üreticilerinin bu konuya eğilmeleri gerektiğini vurguladı. Ayağa masaj yapan topuk dikenine iyi gelen ayakkabılar CNR AYMOD Fuarı’nda büyük ilgi gördü. Özellikle Arapların yoğun ilgi gösterdiği ayakkabılar fuarda ilk kez sergilendi.

“FUAR GÜCÜNÜ SEKTÖRDEN ALIYOR”

Yılda iki kez düzenlenen CNR AYMOD’un 51.’sinin başarıyla tamamlandığını söyleyen Cem Şenel, fuarın gücünü sektörden gelen destekten aldığını söyledi. Pozitif Fuarcılık tarafından düzenlenen fuarı, sektörün öncü kuruluşları Türkiye Ayakkabı Sektörü Araştırma Geliştirme Eğitim Vakfı (TASEV), Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD), İstanbul Ayakkabı Esnafı Sanatkarlar Odası (İAESO), Türkiye Umum Ayakkabıcılar Federasyonu (TUAF) ve KOSGEB destekliyor.