İDMİB Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Şenocak, “Gelecek dönemde, pandeminin de etkisiyle dijitalleşme merkezli Ar-Ge ve inovasyona en hızlı şekilde adapte olan ülke ve sektörlerin ihracatta bir adım önde olacağını öngörüyoruz” dedi.
Konfeksiyon & Teknik Dergisi olarak 2021 yılına “Başkanlar Konuşuyor” adı altında özel bir dosya hazırlayarak girdik. Tekstil sektörünün değerli başkanları, Türk tekstil sektörünün geçen yılını ve 2021 yılına yönelik beklenti ve öngörülerini bizlerle paylaştılar. Başkanların sektörle ilgili yorum ve değerlendirmelerini sayfalarımızda keyifle okumanızı dileriz…
Türkiye’nin ekonomisine ve ihracatına büyük katkı sağlayan hazır giyim sektörü adına İDMİB Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Şenocak, 2020 yılını değerlendirdi ve gelecek dönem hedeflerini paylaştı.
“Deri ve deri mamulleri sektörü olarak 2020 yılına çok iyi başlamıştık. Ocak ve Şubat aylarında hem deri ve deri mamulleri sektörü genelinde hem de ayakkabı sektörümüz özelinde ihracatımızda tüm zamanların aylık ve dönemsel ihracat rekorlarını kırmıştık. Mart ayı ortasında pandeminin küresel etkilerini arttırmasıyla sektör olarak ihracatımızda maalesef % 30’ları aşan düşüşler yaşadık. Bununla birlikte Ağustos ayı itibariyle üretimde toparlanmayı sürdüren sektörümüz Ocak-Aralık döneminde geçen yıla göre %19,9 düşüşle 1 milyar 350 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Fakat pandemiye rağmen İspanya, Hollanda, gibi hedef pazarlarımızda ihracatımızı kayda değer seviyede arttırmayı başardık. Ayrıca 2020 yılı Haziran, Eylül ve Aralık aylarında ayakkabı sektörümüz tüm zamanların aylık ihracat rekorlarını kırdı.”
Ticarette yeni dönem
“2021 yılında ekonomide ve uluslararası ticarette olumlu gelişmelerin hakim olacağını düşünüyoruz. Salgının etkilerini kaybetmesi ile talepte ciddi bir yükseliş bekliyoruz. Bu da umuyoruz ki ihracat hacmimizin hızlı bir şekilde yükselmesini sağlayacaktır. Önümüzdeki günlerde hem gündelik hayatın, hem de global ticaretin yeniden dizayn edileceği bir döneme gireceğimize inanıyoruz. Ülkemiz, daha da artan önemi ile inanıyoruz ki AB ve ABD gibi önemli ithalatçı ülkeler için iyi bir alternatif olacak ve dünya ticaretinden aldığı payı daha da yukarılara taşıyacaktır. Yaşanan salgın ticari hayatımızda yavaşlamaya sebep olsa da İDMİB olarak faaliyetlerimizi ve projelerimizi, hızımızı da arttırarak sürdürmeye devam ettik. Her yıl düzenlediğimiz trend seminerlerini dijital ortama taşıdık ve trend seminerlerimizi çeşitlendirerek hem genel hem de ülke özelinde trendleri sektörümüzle buluşturduk. Pandeminin hemen başında “Üretmeye Hazırız” filmimizi hazırlayarak dünyanın dört bir yanındaki alıcılara ulaşmasını sağladık. Yine alt sektörlerimiz özelinde tanıtım filmlerimizin çekimini tamamladık. Yakın zamanda uluslararası mecralarda bu filmlerimizle Türk deri ve deri mamullerinin tanıtımına katkı sunacağız.”
Pazar çeşitliliğini artırıyoruz
“Gelecek dönemde ise, pandeminin de etkisiyle dijitalleşme merkezli Ar-Ge ve inovasyona en hızlı şekilde adapte olan ülke ve sektörlerin ihracatta bir adım önde olacağı da temel öngörülerimiz arasında. Bu kapsamda bizim de hayata geçirdiğimiz 2 önemli projemiz mevcut. İlki, firmalarımızın üretim ve ihracat süreçlerinin dijitalleşmesini sağlama amacı ile başlattığımız dijitalleşme projesi. Bu projemizin pilot uygulamasını Dijital Dönüşüm ve E-ihracat Ur-Ge projemiz ile hayata geçiriyoruz. Bir diğer önemli projemiz olan, üreticilerimizi uluslararası alıcılar ile 7/24 bir araya getireceğimiz web portalın ise yazılım aşaması tamamlanmış durumda, ilerleyen günlerde üyelerimizin kullanımına sunacağız. Pazar çeşitliliğini arttırmak yine en önemli hedeflerimiz. Önemini sıklıkla vurguladığımız Afrika’da Güney Afrika, Gana, Tanzanya, Nijerya, Kenya ve Angola gibi ülkelere ihracatımızı daha da arttırmak istiyoruz. Yılın ilk çeyreğinde Güney Afrika Cumhuriyeti ve çevre ülkelerine sanal bir ticaret heyeti gerçekleştirmek üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bunun yanında Geleneksel pazarlarımız olan Rusya, Almanya ve İngiltere ile yüksek alım gücüne sahip İskandinav ülkeleri ile gelişmekte olan Şili dikkatle takip ettiğimiz ülkeler arasında.”
#İDMİB #deri #Ar-Ge #inovasyon# ayakkabı #deri #kemer #pazarçeşitliliği #yenidönem #E-ihracat #Mustafa Şenocak #pazarlama#