5 kıtadan alıcılar Türk tasarımcılarla buluştu

Spread the love

k-6Dünyanın alım devlerini, Türk modasıyla Türk Hamamı’nda buluşturan The Core İstanbul açıldı. İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, yüksek katma değere sahip tasarım ile ihracatı, rahatlıkla 20 milyar doların üzerine çıkarabileceklerini söyledi.

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), Başkanı Hikmet Tanrıverdi, yurt dışından 52’si akredite toplamda 130’un üzerinde alıcının İstanbul Moda Haftası’nı takip ettiğini belirterek, “Türk moda endüstrisi gerçek kimliğine kavuşmaya başladı. İyi tasarım ve sunum ile ihracat çıtamızı rahatlıkla 20 milyar doların üzerine çıkaracağız” dedi. Ekonomi Bakanlığı’nın desteğiyle İHKİB, Moda Tasarımcıları Derneği (MTD) ve İstanbul Moda Akademisi’nin (İMA) gerçekleştirdiği “The Core İstanbul”, özel bir showrooma dönüştürülen Ortaköy’deki tarihi Hüsrev Kethüda Hamamı’nda kapılarını dünyanın dev alım gruplarına açtı. İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi açılışta yaptı- ğı değerlendirmede, Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul’a katılan tasarımcıların koleksiyonlarını ticari faaliyete dönüştürmek ve katma değeri yüksek ihracat gerçekleştirmek amacıyla bu etkinliği hayata geçirdiklerini söyledi.

ABD’DEN HİNDİSTAN’A ALIM GRUPLARI TÜRK TASARIMLARINA ODAKLANDI

The Core İstanbul’da Ortadoğu, ABD, İngiltere, Fransa, Türki Cumhuriyetler, Hindistan ve Polonya’dan aralarında Harvey Nichols gibi dünya devlerinin de bulunduğu 130’un üzerinde satın almacıyı ağırladıklarını söyleyen Tanrı- verdi, sözlerini şöyle sürdürdü: “Her geçen gün daha da istediğimiz noktaya gelen İstanbul Moda Haftası’nda sergilenen tasarımları burada ticarete çevirmeye çalışıyoruz. Yüksek katma değer elde edebilmek için farklılaşabilmek, bunun için de giyilebilir iyi tasarımlara imza atmak gerekiyor. İyi tasarıma sahip bir ürünle 3-4 kat katma değer elde edebiliriz. 1 TL değerindeki kumaşı tasarım ile 50 TL’ye çıkarabiliriz. Moda haftasına katılan tasarımcılarımız da bunun farkındalar. Çok seçkin bir alım grubu tasarımcılarımızın ürünlerini değerlendirecek. Bu yılı 19 milyar doların üzerinde bir ihracat ile kapatacağız. 20 milyar doların üzerinde ihracat için güçlü tasarıma sahip, yüksek katma değer içeren segmenti genişletmemiz gerekiyor. Bugün burada adına The Core İstanbul dediğimiz etkinlikte Türk moda endüstrisinin bu güç ve birikime sahip olduğunu gördük.”