“Oyunun kurallarını değiştiren” ve “hızla gelişen teknoloji” gibi terimler nedeniyle kolayca heyecana kapılmak mümkündür, fakat söz konusu teknolojinin mirası ve evrimi aslında basit bir ilerlemedir. Ancak ileriye yönelik gözle görülür bir atılımın gerçekleştiği zamanlar vardır ve bu yeni teknoloji ya da farklı bir yol ile uygulanan mevcut teknolojik işlerin gelecekte nasıl yapılacağına dair net bir yön levhası gibidir. Bunun son zamanlardaki örneklerinden biri üretim alanındaki “akıllı” takip makineleri için elektro mıknatısların kullanılmasıdır. Makinelerin hareketlerine ilişkin yeni düşünceler sonucunda modern, güçlü kontrol teknolojisi ve ayrı, bağımsız olarak kontrol edilen ve elektromanyetik güçlerle hareket eden servo motorlar kullanılmaya başlandı. Bu sayede makineler daha hızlı, hafif, küçük ve verimli hale geldi – hareketli parçalar ve ağır zincir gibi mekanik ögeler azaldı. Teknolojide gerçekleşen ileri yöndeki atılımların en önemli ögesi pazar ihtiyaçlarının karşılanmasıdır. Aksi yönde bir örnek olarak Sinclair C5’i (küçük tek kişilik batarya elektrikli taşıt) ele alalım – bazıların bunun elektrikli taşıtların öncüsü olduğunu iddia etti ve bu teknolojiyi ticarileştirmek için önemli adımlar attı. Tüketicilerin hayal gücünü kavrayıp kişisel seyahatte devrim yaratamaması teknolojinin tek başına yetersiz olduğunu ve gerçekten hızla gelişen ve “oyunun kurallarını değiştiren” teknolojilerin yalnızca iyi fikirlerin ve kanıtlanabilir teknolojinin sonucu olmadığını göstermektedir. Benzer fakat daha geçerli bir şekilde, yıllar boyunca maglev (manyetik levitasyon) teknolojisinin yolcu taşımasının geleceği olduğu düşünüldü. Seksenlerin ortalarında faaliyet gösteren üç adet demiryolu (biri İngiltere’deki Uluslararası Birmingham Havaalanında, diğeri Almanya’nın Emsland şehrinde ve üçüncüsü Japonya’da) olmasına rağmen, bunların yalnızca sonuncusu otuz yıldır faaliyet gösteriyor. Şanghay’da faaliyet gösteren yeni bir demiryolu mevcut ve iki adet daha inşa edilmektedir (bir tanesi Çin’e diğeri ise Güney Kore’ye),inanılmaz derecede yüksek hıza ulaşmak için “süper maglev”de vakum tüpleri kullanılıyor ve maglev hala birçok insan tarafından geleceğin teknolojisi olarak görülüyor. Bununla birlikte, potansiyel verimlilik ve hız avantajlarına rağmen henüz global ölçekte tren yollarında devrim yaratamadı. Belki de hem C5 hem de maglev demiryollarının önündeki en büyük engel hâlihazırda var olan altyapıdır – verimlilik konusundaki avantajlara rağmen yollar, arabalar ve kamyonlar C5 için mükemmel bir ortam sağlamaz. Ayrıca maglevin devasa masrafları çoğu durumda mevcut standart ve global demiryolu altyapısının geliştirilmesinin kısa ve orta vadede daha hesaplı olacağını gösteriyor. Bu durumda, oyunun kurallarını değiştiren teknolojinin yalnızca dahiyane ve kanıtlanabilir ve icattan daha fazlasına ihtiyacı var. Demiryolları açısından bakıldığında, yirminci yüzyılın ortalarında maglevin ilk kez uygulanabilir bir konsept olduğu kanıtlandığından beri hızla gelişen teknoloji olarak dizel ve ardından buhar gücüyle elektrik kullanımına geçildi. Karayollarında hibrit ve elektrikli motorlar artık çok daha normal fakat oldukça standart taşıt tasarımlarına sahipler.
Hızla değişen ve her geçen gün daha fazla ara yüzlü hale gelen teknolojilerin dünyası olan sanayi için de aynı şey geçerli. Ne kadar yenilikçi olursa olsun oyunun kurallarını değiştiren bir teknoloji mevcut altyapı ile çalışmadığı (bu durumda kontrol ve bilgi yönetim sistemleri) ve nihai üretim ve işlem bandını bir parçası olarak verileri toplamak ve dağıtmak için standart yöntemler kullanmadığı takdirde “tutulmayacaktır.” Paketleme, montaj gibi işlemler için kullanılan makineler gibi potansiyel endüstriyel kullanım alanları bulunan maglev akıllı takip sisteminin, mevcut mimariye entegre edilebildiği takdirde, yeni alanlar için standart bir teknoloji haline geleceğe benziyor. Çünkü üretim alanında mıknatıs kontrollü hareketlerin çeşitli avantajları bulunuyor. Hareket eden parça sayısının azalması sayesinde enerji tüketiminin azalması, daha az sürtünme ve daha hafif makineler hem çevresel hem de mali açıdan önemlidir. Bu arada, daha fazla çeşit ve boyutun yanı sıra çok daha az çalışma süresi gerektiren tüketici tercihlerinin geçerli olduğu bir çağda ürün değişiminden kaynaklanan duraksamalar verimlilik açısında önemli bir mücadele alanına dönüştü. Burada da akıllı takip teknolojisinin bir avantajı var – iTRAK örneğinde iTRAK cihazını hareketli parçaları manyetik dalga ile hareket eder (düz, kıvrım, oval ve dikdörtgen şekilli hareketlere ayarlı) ve ayrı ayrı kontrol edilmektedir. Bu sayede kullanım sırasında ayarlama ve konumlandırma yapılabilmektedir – ürünün ve makinenin konumlandırılmasının birbirini çok etkilemediği bir sistem olduğundan ürün değişimi için gerekli zaman büyük ölçüde azalmıştır. Üreticilerin rekabette avantaj sağlamaları açısından, en son teknolojiyi kullanarak tepeden tırnağa yeni bir üretim tesisi tasarlamaları mükemmel olacaktır. Fakat kara ve demiryolu ağlarında olduğu gibi en baştan başlamak pek mümkün olmamaktadır. Gerçekte, en baştan inşa edilen yeni bir tesis, kapılar açıldığı andan itibaren sürekli güncellenen potansiyeli çok nadir gerçekleştirmektedir. Ama bu her şeyin yerinde saydığı ve hızla gelişen teknolojinin geleceği şekillendirip iyileştiremeyeceği anlamına gelmez. Gelişim hiç kimseyi veya hiçbir şeyi beklemez. Aynı şekilde, henüz hafızalarda bulunan bir örnek olarak, arabalar kitlelerce sahip olunabilecek kadar ucuz hale geldikten sonra insanların ulaşımı için yaygın ve standart bir araç haline geldi. Bu yazıyı okuyan kişiler henüz hayattayken sürücüsüz araçlar yollarda normal şey haline gelebilir. Ayrıca, günümüzdeki mantıklı korkulara rağmen ve belki de şu anki sezgilerimizin aksine, sağlayabilecekleri daha yüksek yol güvenliği nedeniyle olağan bir şey haline gelebilirler. Fakat yine de her halükarda sürücüsüz araçlar şu anda kullandığımız yol sisteminde işlev görecek. Niyet ve amaçlar ne olursa olsun, daha verimli yüksek hızlı trenler yaklaşık iki yüz yıl önce endüstrileşmeyi kanallardan öteye taşımış olan aynı demiryollarında çalışacak. “Nesnelerin İnterneti’ çözümlerini ve işlerin geçmişteki yapılışlarına göre gerçekten hızla gerçekleşen diğer popüler gelişmeleri de içeren yeni teknolojilerin püf noktası buradadır. Oyunun kurallarını değiştiren (hızla gelişen) yeni teknoloji mevcut endüstriyel mimariyle sorunsuz şekilde entegre olarak pazarın özel ihtiyaçlarına cevap vermelidir. Yeni ile kanıtlanmış, hızlı gelişen ile efektif, şu an ve gelecek arasındaki gerilimi yöneten ince bir denge mevcut fakat iTRAK bağımsız hareketli parça teknolojisinde olduğu gibi ileri yönde hızlı bir atılım yapmak mümkündür.