Bijuteri ve Aksesuarcılar Derneği (BİJUDER) Başkanı Eyüp Uğur, “Çin ve Türkiye üretim fiyatlarının yakınlaşmasının ardından sektörümüz, Ortadoğu ve Amerika ülkelerinin gözbebeği haline geldi. Bu ülkelere ihracatımız ciddi oranda arttı.”
Takı ve aksesuara dair her şeyi bulabileceğiniz, Bijuteri, Moda ve Aksesuarları Fuarı (Bijoux Expo Turkey)’de 20 bin çeşit ürün sergilendi. Fuarda akla gelebilecek her çeşit motifin kullanımından tasarlanan göz kamaştırıcı tasarımlar yoğun ilgi gördü. Bijuteri sektörü ve fuarı ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Bijuteri ve Aksesuarcılar Derneği (BİJUDER) Başkanı Eyüp Uğur, özellikle son 5 yılda yurt içi pazarını genişleten sektörün Orta Doğu ve Amerika ülkelerinin gözbebeği haline geldiğini söyledi. Çin’deki üretim maliyetlerinin artışına dikkat çeken Uğur şöyle konuştu; “Çin ve Türkiye üretim fiyatlarının arasındaki fark kapandı. Bu durum istenilen her kalitede ürün üretebilen, modayı yakından takip eden, hızlı bir şekilde teslimat sağlayan Türk bijuteri sektörünü yurtdışında cazibe merkezi haline gelmesini sağladı”
“ORTA DOĞU OSMANLI MOTİFLERİNİ SEVİYOR”
Eyüp Uğur, sektörde üretilen ürünlerin yüzde 30’unun Osmanlı tarzı takılardan oluştuğuna işaret ederek, “Özellikle Orta Doğu ülkeleri Osmanlı tarzını seviyor. O pazarın en büyük tercihi olmamızın bir nedeni de budur” diye konuştu.
“YABANCILAR NAZAR BONCUĞUNA BAYILIYOR”
Fuarın gözbebeği şans kolyeleri oldu. Türk tasarı- mı olan 25 liraya satışa sunulan kolyeler, özellikle ABD, İspanya, İtalya, İngiltere ve Kuveyt ülkelerinin ilgisini çekiyor. İçerisinde nazar boncuğu, fil, kaplumbağa, anahtar gibi motiflerin yer aldığı kolye ile ilgili bilgi veren firma sahibi Efe Bulduk, şunları söyledi: “Bu kolye bize yurt dışının kapılarını açtı. ABD, İspanya, İngiltere gibi ülkelere bu kolye ile girdik. Şans kolyemizi çok sevdiler. Özellikle yabancılar nazar boncuğuna bayılıyorlar. Bu kolye ile kendilerini motive ettiklerini düşünüyorlar. Doğu motifleri de onlar için ayrı bir ilgi kaynağı