Sektörümüzün öncü firmalarından Astaş, geçtiğimiz günlerde açılışını gerçekleştirdiği Ar-Ge ve Üretim Teknoloji Merkezi’nde penye ve jeans sektörünü yeni teknolojilerle buluşturdu. Açılışla beraber ‘Astaş Juki Teknoloji Günleri’ de düzenleyen firma, hazır giyim sektörü için geliştirilen yeni nesil teknolojileri ve inovatif çözümlerini sergiledi.
Penye ve jeans sektörü için birçok teknolojinin geliştirildiği ve üretildiği yeni Ar-Ge ve Üretim Teknolojisi Merkezinde, yeni nesil teknolojilerin ve inovatif çözümlerin sergilendiği ‘Astaş Juki Teknoloji Günleri’ düzenlendi. Hazır giyim ve tekstil sektörü için birçok teknolojinin geliştirildiği ve üretildiği yeni Ar-Ge Üretim Teknoloji Merkezinde Türk tekstil sektörünün vizyonunu değiştirecek nitelikteki makine teknolojisini hazır giyim sektörünün kullanımına sunuldu. 16 – 17 Haziran 2021 tarihleri arasında düzenlenen Penye / Jeans Teknoloji Günleri ve yeni Ar-Ge Üretim Teknoloji Merkezinin açılışına Astaş Yönetimi, Pazarlama ve Teknik Ekibi, Juki Cooperatıon Japon yetkililer, İHKİB ve IAF Yönetim Kurulu Başkan ve Üyeleri ve sektörümüzün önde gelen temsilcileri katıldı. Teknoloji Merkezinin açılışında İHKİB ve IAF Yönetim Kurulu Başkanlarına Astaş-Juki tarafından birer plaket verildi. Penye ve chino, blue jeans sektörü ve diğer ürün grupları için birçok teknolojinin geliştirildiği ve üretildiği Ar-Ge ve Üretim Teknoloji Merkezi’nin açılışında görüştüğümüz Astaş Juki Yönetim Kurulu Üyesi Turgay Aşcı ile keyifli bir sohbet gerçekleştirdik. Aşcı, son dönemde penye, chino, blue jeans ve casuel giyimde talebe yetişemediklerini söyledi. Detaylar haberimizde.
Pandeminin hayatımızın akışını değiştirdiği böyle bir dönemde ‘Teknoloji Merkezi’ açma fikrinizi bizimle paylaşır mısınız?
“Pandemi sürecinde fuarlar ve etkinlikler iptal edilince herkes kendi kabuğuna çekildi. Biz de bu süreçte; İstanbul’un değişik lokasyonlarında üretim yaptığımız tesislerimizi tek bir çatı altında toplamaya karar verdik. Hedeflediğimiz gibi 10 bin 500 metrekare kapalı alana sahip Ar-Ge üretim teknoloji binamızın inşaatını 2021 yılının başında bitirdik. Sektörümüzün bir araya gelmeyi ve teknolojik yenilikleri görmeyi özlediğini bildiğimizden, maske, mesafe ve hijyen kuralına uyarak sektörümüzü Astaş çatısı altında teknoloji ile buluşturmak istedik. Ar-Ge ve Üretim Teknoloji merkezimizin açılışı sırasında bir de mini fuar organize ettik. Bu fuarda Türkiye’deki firmalarımız için ürettiğimiz dikiş makinalarının yanı sıra ihracat bölgelerimiz olan Asya, ABD ve Güney Amerika’ya ihracatını yaptığımız ileri teknoloji dikiş otomatlarını da müşterilerimizin beğenisine sunduk.”
Astaş olarak sektöre hangi alanlarda hizmet sunuyorsunuz ve farkınız nedir?
“Astaş olarak, dikiş makineleri ve otomatları, kesim, serim, poşetleme teknolojileri ve etiket dikme makineleri, maske üretim teknolojileri, teknik tekstil ve koruyucu ekipman grubu için yapıştırma makinaları gibi geniş bir ürün portföyüne sahibiz. Bizi rakiplerimizden ayıran en önemli özelliğimiz; müşteriye çözüm odaklı yaklaşımımızdır. Müşterilerimizi dinliyor ve anlıyoruz. Ellerindeki ürünü iyi analiz edip ona göre çözümler ve otomatlar sunuyoruz. Her makinanın üzerine katma değer katarak özel otomatlar üretiyoruz. Makinalarımızı mümkün olan en yüksek kalitede olduğundan emin olarak iş ortaklarımıza verdiğimiz güveni sürdürülebilir kılıyoruz. Bunlara ek olarak inovatif yapımızla dünyadaki tüm teknolojik gelişmeleri yakından takip ediyor, ulusal ve uluslararası pazarlarda payımızı sürekli arttırıyoruz. Bütün bunlara ilave olarak yeni yatırımımız olan 10.500 metrekarelik Ar-Ge ve üretim teknoloji merkezimizde dikiş otomatları ve custom-made sewing solutions alanında üretim kapasitemizi bu yıl içerisinde %30 arttırmayı hedefliyoruz. Kendi markalarımıza ait teknolojilerimizi burada üretmeye devam edeceğiz. Bu sayede yeni üretim merkezimizde müşterilerimize daha iyi hizmet verip ileri teknolojiyi sunacağız.”
Hazır giyim sektöründeki son gelişmelerden bahseder misiniz?
“Son dönemde trend rahat giysiler ve bu trend önümüzdeki yıllarda da devam edecek gibi görünüyor. Çünkü pandemiyle birlikte rahat giysi tarzının hayatımıza daha da yerleştiğini söyleyebiliriz. Rahat giysilerin içine; eşofman, t-shirt ve polo short, chino ve blue jeansi koyabilirsiniz. İnsanlar genelde toplantı veya özel günlerinde takım elbise giyiniyor ve kravat takıyor, günlük hayatlarında ise spor giysileri tercih ediyorlar.”
Coronavirüs şirketlerin çalışma koşullarını nasıl etkiledi? Firma olarak nasıl bir yol haritası izlemektesiniz?
“Tüm dünyanın mücadele ettiği coronovirüs salgını beraberinde ekonomik belirsizlikler nedeniyle pek çok sektörü olumsuz etkiledi. Fakat biz Astaş olarak her zaman yaptığımız gibi bu süreçte de yüksek teknolojik makinalar üretmeye devam ettik. Hayatın değişen koşullarına hızlı adapte olmaya çalıştık. Sektörden gelen talepleri geçmiş tecrübemiz ve Know-How’ımızla hızla birleştirip yeni teknolojiler ürettik. Sektörün nelere ihtiyacı olduğunu iyi analiz ettik. O dönem ilk etapta maske otomatları ve maske makineleri üretmeye başladık ve halen üretmeye devam ediyoruz. Birkaç ay geçtikten sonra, asıl işimiz olan dikiş makineleri, otomatları ve konfeksiyon sektörüne odaklandık ve bu alanda yenilikler yaptık. Örneğin blue jean üreticileri için saat cebi takma otomatı, kapaklı kapaksız cep takma otomatları, cep ağzı kıvırma otomatları, J dikiş otomatları gibi yenilikler yaptık. Bluz ve gömlekte var olan pens otomatlarını geliştirdik. Pandemi şartlarına rağmen penye ve spor giyime müthiş bir talep var. Bu alanda; T-shirt ribana hazırlık otomatları, T-shirt ribana yaka takma otomatları, T-shirt etek otomatları, yırtmaç otomatları, polo pat otomatları üretiyoruz ve müşterilerimize sunuyoruz.”
Son dönemlerde hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe bir hareketlilik söz konusu. Gözlemlerinizi bizimle paylaşır mısınız?
“Tekstil sektöründe özellikle son 3-4 aydır çok ciddi bir hareketlilik var. Neden son 3-4 ay diyorum. Çünkü; bildiğiniz gibi biz Türkiye olarak Avrupa pazarına hitap ediyoruz. Avrupa’da aşılanma ile birlikte bir canlılık başladı. İnsanlar mağazalara gidip özgürce alışveriş yapmayı özlediğinden artık online alış verişin yanı sıra mağazalardan alışveriş yapıyorlar. Avrupa’nın hareketlenmesiyle birlikte Türkiye’de işlerin arttığını görüyoruz. Hatta Türkiye’nin kapasitesi Avrupa’nın talebine cevap veremeyecek kadar yoğun hale gelecek diyebiliriz. Döviz kurlarının avantajı ve başka maliyetlerden dolayı Avrupa’nın yanı sıra Amerikan pazarında da müthiş hareketlilik başlayacak. Bazı müşterilerimiz Amerikan pazarına yönelecek. Yani kapasitemiz yetmeyecek gibi görünüyor. 1990’lı yıllardaki gibi sektörümüzde müthiş bir hareketlilikler yaşanacak. 90’lı yılları hatırlarsınız; başka meslek gruplarındaki kişiler bile tekstil ve konfeksiyon işine girmişti. Şu anda sektörümüzdeki öncü konfeksiyon fabrikaları teşvikli bölgelerde yeni ilave fabrikalar kurup yatırımlarını arttırmakta. Farklı sektördeki girişimcilerin bile konfeksiyon sektörüne girdiklerini gözlemliyoruz. Bu bile müthiş bir gösterge.”
Astaş olarak pazar payınızı artırmak için nasıl bir strateji uyguluyorsunuz?
“Astaş olarak, Uluslararası kalite standartlarında, ileri teknolojiye sahip, dünya çapında güvenilir bir teknolojiyle hareket ederek 30’un üstünde ülkeye hitap ediyoruz. Türkiye, Özbekistan ve diğer Türki Cumhuriyetlerinde JUKİ’nin mümessilliğini yapıyoruz. O bölgeye, Juki’nin yanı sıra Astron markası altında kendi otomatlarımızı üretiyor ve satıyoruz. Bununla birlikte ABD, Güney ABD bölgelerine üretmiş olduğumuz otomatları satıyoruz. Onun dışında Doğu Blok ülkelerinden Bulgaristan, Romanya, Moldova ve Rusya gibi ülkeler bizim otomatlarımızı kullanılıyor. Japonya Juki bize Uzak Doğu kapısını açtı. Juki ile birlikte geliştirdiğimiz makineleri, özellikle Hindistan, Bangladeş, Vietnam ve Endonezya bölgesinde satıyoruz.”
2021 yılı için beklentileriniz ve yeni yatırım planlarınızdan bahseder misiniz?
“Astaş olarak 2019 ciromuz çok iyiydi. 2020 yılı dünya ve ülke olarak bakıldığında pandemi nedeniyle kötü olmasına rağmen biz düşüş yaşamadık. 1-2 aylık kapanmanın ardından hemen üretim ve Ar-Ge faaliyetlerimizi yürütmeye başladık ve ciromuzu stabil tuttuk. 2021 yılı ciromuzu bir önceki yıla göre % 30 artışla kapatmayı hedefliyoruz. Ayrıca 2022 yılında Özbekistan ve Türki Cumhuriyetlerde de bir takım yatırımlar yapacağız. Özellikle Türkiye’nin doğusunda teşvikli olan 5. 6. bölgelerde hem şubeleşmeye ağırlık vereceğiz, hem de oradaki fabrikalara yerinde hizmete odaklanacağız.”
#Astaş #Juki #Ar-GeveÜretimTeknolojiMerkezi #penye #jeans #yeniteknolojiler #AstaşJukiTeknolojiGünleri #hazır giyim #yeninesilteknolojiler #inovatifçözümler #tekstil #chino #üretim #yatırım #dikişmakineleri #otomatlar #kesim #serim # poşetlemeteknolojileri #etiketdikmemakineleri #maskeüretimteknolojileri