Yılda yaklaşık 150 milyon çift ayakkabının satıldığı Türkiye’de, kişi başı tüketim 2 çift olarak gerçekleşiyor. Bu rakam AB ülkelerinde ise 8-9 çifte kadar yükseliyor. Yani daha ayakkabı tüketiminde daha gidecek çok yolumuz var gibi görünüyor.
Zaman zaman kendimizi ‘tüketim toplumu’ olarak eleştirsek de rakamlar ayakkabı tüketiminde hala AB ülkelerinin dörtte biri seviyelerinde olduğunu söylüyor. Türkiye’de yıllık kişi başı 2 çift ayakkabı satılırken, satılan ayakkabıların ise %50’sinin sadece kadınlar tarafından satın alınıyor. Onu %35 ile erkek ayakkabı satışları ve %15 ile çocuk ayakkabı satışları takip ediyor. Ancak Türk kadınının bu satın alma üstünlüğüne rağmen yine Avrupalı hemcinslerinin çok gerisinde kaldığını görüyoruz.
TÜRKİYE’DE YILDA 2.5 MİLYAR EURO’LUK AYAKKABI SATILIYOR
ECCO Türkiye Genel Müdürü Deniz Necati Erda “Türkiye’deki büyüme stratejimiz çerçevesinde 2014 yılı içerisinde İstanbul’da 5 mağazaya açmayı ve 5 yıl içinde de Türkiye’de 35 mağazaya ulaşmayı planlıyoruz” derken ayakkabı sektörü ile ilgili şu bilgileri verdi: “Türkiye’de yılda yaklaşık 2.5 milyar Euro’luk perakende ayakkabı satışı gerçekleşiyor. Bu rakam Almanya’da 9.7 milyar Euro. Yani hala Avrupa satışlarının çok gerisinde olduğumuzu söyleyebilirim. ECCO dünyada yılda 20 milyondan fazla ayakkabı satan bir marka. Bu günde 55 bin ayakkabı satışı demek. Önümüzdeki sezondan itibaren çocuk ve spor koleksiyonumuzla reyonlarımızı genişleteceğiz.” ECCO, dünya çapında sahip olduğu 5 üretim tesisi ve 1.200 mono-brand satış mağazası, 15.000’in üzerinde satış noktası ile dünyanın ikinci en büyük ayakkabı üreticisi konumunda bulunuyor. Yılda 20 milyon çiftten fazla ayakkabı satan ECCO, ilk mağazasını mart ayında İstanbul Marmara Forum’da açarak Türk tüketicisi ile tanıştı. Daha sonra dünyaca ünlü markanın Forum İstanbul mağazası açıldı. ECCO, son olarak haziran ayında, üstün kaliteli ayakkabı ve deri ürünlerini Mall of İstanbul’daki yeni mağazasında tüketicileriyle buluşturdu.