Firmamız 1981 yılında Eminönü Çemberlitaş’ta kurulan Goncay Makina, 1996 yılından beri İstanbul- Beykoz’da faaliyet gösteriyor. Yedek parça, makine satışı ve teknik servis hizmeti veren firma, Bölgesindeki ağırlıklı olarak iç çamaşır imalatı yapan atölyelerle çalışıyor. Goncay Makine Sahibi Yusuf Kabaoğlu, çalışmaları ve sektörle ilgili sorularımızı cevaplandırdı.
Pazarda karşılaştığınız problemler nelerdir?
“Sektörümüzde rekabet artmıştır. Son yıllarda Çin’den makine getirmek çok kolaylaştığı için onlarca muadil markalar gelmiştir. Ama biz firma olarak kaliteden vazgeçmediğimiz için yolumuza Pegasus marka konfeksiyon makinaları ve Tetaş Ailesi ile devam etmekteyiz. Ayrıca giderlerimiz gün geçtikçe artmaktadır. Bu sebeple karlılığımızı yeterli seviyede tutmak için hizmet kalitemizi ön planda tutmaya çalışıyoruz.”
Rekabeti arttırmak için pazarda uyguladığınız stratejiler hakkında neler söylemek istersiniz?
“Müşterilerimize verdiğimiz hizmet kalitesini gün geçtikçe arttırmak için planlar yapmaktayız. Çünkü bizim sektörümüzde en önemli unsur hizmettir. Ülkemizde döviz kurları sürekli hareketli olduğu için makine satışlarında genelde bunu müşterilerime yansıtmamaya çalışıyorum. Tabi en önemli etken müşterinin bize güvenidir. Yaptığımız iş ‘’güven ‘’ üzerine kurulmuştur.”
Bünyenizde Tetaş’ın ne çeşit ve kaç tane makinası bulunuyor. ?
“Makine satışı yaptığım için hazırda sürekli makinam bulunmaktadır. Tetaş’ın markalarından Pegasus marka konfeksiyon makinası ortalama 100-130 adet ( sıfır ve ikinci el ) bulunuyor.”
Bu makinaları seçmenize etki eden faktör nelerdir ?
“Pegasus firması 100 yıllık bir firma. Goncay Makina’nın kuruluşundan beri ağırlıklı olarak Pegasus satıyorum. Özellikle iç çamaşırı ve penyede dünya lideri. Tetaş ile de uzun yıllardan beri sağlam bir dostluğumuz var. Özellikle Tetaş’ın satış sonrası teknik servis hizmeti çok iyi. Her konuda beraber uzlaşarak, ortaklaşa davranarak son kullanıcı müşterilerimize kaliteli hizmet vermeye çalışıyoruz. Bu sebeple Tetaş’ı ve sattığı markaları tercih ediyorum.”
Tetaş ‘ın satış sonrası servis konusundaki yaklaşımı nasıl?
“Genel olarak İstanbul Anadolu yakasında faaliyet gösterdiğim için örnek olarak bu bölgeyi vermek istiyorum. Bu bölgede de olduğu gibi Tetaş’ın her bölgede mobil gezen gezici teknik servisleri mevcut. Teknik servis ihtiyacımız olduğunda, Hadımköy merkez teknik servisi arayıp bilgi veriyoruz. (arızalı makinanın adresi, firma ismi vs.) Orası da anında bizim bölgemizde gezen teknik servise bilgi veriyor ve çok kısa zamanda teknik servis hizmeti alıyoruz. Bu sektörde bunu en iyi Tetaş sağlıyor.”
Tekstil sanayinin geleceğini nasıl görüyorsunuz ?
“Son yıllarda üretici firmalara gelen siparişlerin çeşitleri çoğalmıştır. Genel olarak çok çeşit, az adetler geliyor. Adetler az olduğu için de, ürünlerin termin süreleri de kısa oluyor. Bu sebeplerden dolayı eski yıllardaki gibi önümüzü uzun vadeli göremiyoruz. Sanırım ülke olarak artık buna alışmalıyız. Önlemlerimizi ona göre alarak stratejik planlar yapmalıyız.”
Önümüzdeki 5 yıllık gelişim planlamalarınız hakkında neler var?
“En önemli planım yedek parçayı ithal etmek istiyorum. Bununla birlikte ürün çeşidimi daha da çoğaltmış olacağım.”
Tetaş ile araştırma ve yeni teknolojiler konusunda işbirliği yapıyor musunuz?
“Tetaş, yeni bir ürün, yeni bir makine modeli getirdiği zaman bizlere seminer veriyor. Biz de bu seminerlerde bilgi sahibi oluyoruz. Ayrıca gerektiği durumlarda müşterilerimize konsinye makinalar veriyoruz ve makinayı kullanacak müşterimize eğitim veriyoruz. Yani kısacası hem satış, hem teknik servis hizmeti için işbirliği yapıyoruz.”