Türkiye’nin markalarını çatısı altında toplayan Birleşmiş Markalar Derneği’nin bugün gerçekleşen 15. Olağan Genel Kurulu’nda Başkanlığa Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo seçildi.
Divan Başkanlığını Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı’nın yaptığı genel kurula dernek üyeleri yoğun ilgi gösterdi. Tek listeyle gidilen seçimlerin sonunda Başkanlık görevini Hüseyin Doğan’dan devralan Sami Kariyo yaptığı konuşmada, markaların, Türkiye’nin ortalamasının dört katı bir büyüme gerçekleştirdiğine dikkat çekti. BMD markalarının Türkiye’de istihdama katkı yapan şirketlerin başında geldiğini vurgulayan Kariyo sözlerini şöyle sürdürdü: “Perakende, istihdam demek, ülkemizin büyümesine katkı demek, yüksek katma değerli ihracat demek. Bizler markalı ihracatı gerçekleştirirken, ülkemizin yurtdışında tanıtım elçiliğini de üstleniyoruz. 2014 Kasım’ında, MAPIC ’te, Türk Perakende markalarının yurtdışındaki büyük sıçrayışa hazır olduğunu ilan ettik. Ve bu yüzden, futbol için söylenen meşhur deyişi kendimize uyarladık; Perakende sadece perakende değildir!
Modern perakendemiz, basit bir alışveriş, sıradan bir mübadele aracı olmaktan çoktan çıktı. Artık perakendemiz, tüm insanlara daha iyi, daha mutlu, daha modern, eğlenceli bir hayat için kendi bireyselliklerini özgürce geliştirdikleri bir platform sunuyor. Ve perakende artık eski perakende de değil. Teknoloji bireyi bugüne dek hiç olmadığı kadar güçlendirdi. Birbirleriyle, çevresiyle ve dünyayla sürekli iletişime geçen tüketiciyi markalarımızın esas patronu haline getirdi.”
Sami Kariyo, yeni kabul edilen Perakende Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanunun uygulama esaslarının yakın gelecekte belirleneceğini hatırlatarak, kanun yapıcılara seslerini daha fazla duyurmaya çalışacaklarını söyledi.