Cacharel , cirosunu yükseltiyor

Spread the love

Türkiye pazarına 1995 yılında Aydınlı Grup ile giriş yapan Cacharel , 2013 yılında Türkiye pazarında 35 milyon TL, yurt dışında ise 50 milyon TL ciro bekliyor.

2012 yılında toplamda 71 milyon TL olan cirosunu 2013 yılında % 20 konsolide büyümeyle 85 milyon TL’ye çıkarmayı hedefliyor. Rusya, Azerbaycan, Kazakistan, İran, Irak, Ukrayna, Suriye ve Lübnan gibi yakın pazarlar ve komşu ülkelerde Aydınlı Grup’un tüm ticari haklarına sahip olduğu marka, 20’si Türkiye, 34’ü yurtdışı olmak üzere dünya genelinde 54 mağazaya sahip. 2012 yılını Türkiye’de 30, yurtdışında 41 olmak üzere toplamda 71 milyon TL ciro ile kapatan Cacharel , 2015’in sonuna kadar Türkiye’de 50 milyon TL ciro ile % 66’lık büyüme ve yurt dışında 85 milyon TL ciro ile % 107’lik bir büyüme hedefliyor. Cacharel , yurt dışında 8 ülkede; 2015 yılı sonuna kadar 26 mağaza açmayı planlamakla birlikte 34 olan mağaza sayısını 60’a çıkarmayı hedefliyor. Yurt dışındaki yeni pazarlar ise Slovkya, Lübnan ve Tunus’tur. Gerek üretimsel gerek ürün olarak, gerekse yurtdışı pazarlara açılma konusunda önemli yatırımlara imza atan Cacharel , Rusya, Ukrayna ve Kazakistan’da kendi yatırımlarıyla büyürken, Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Kuzey Afrika gibi pazarlarda master franchising ile büyüyor. Aydınlı Grup Cacharel ’in dünyadaki tek erkek giyim temsilcisidir.

SATIN ALINABİLİR LÜKS: CACHAREL
Gelecek dönem hedef ve yatırımlarla ilgili bilgi veren Aydınlı Grup Genel Müdürü Levent Özkan “ Aydınlı Grup olarak U.S. Polo Assn, Pierre Cardin ve Cacharel olmak üzere sahip olduğumuz 3 markanın konumlandırmasını gerek yurtdışında gerekse Türkiye’de ayrı segmentlere yapıyoruz. Cacharel ’i “affordable luxury” yani “satın alınabilir lüks” olarak konumlandırıyoruz, sadece ürün değil aynı zamanda hizmet de satıyoruz. Yüksek kalite, detaylara verilen önemle beraber uluslararası standartlara sahip, Fransız markası olan Cacharel için Türkiye ve dış pazarlarda mevcut yatırımlarımızı sürdüreceğiz. Önümüzdeki yıl, 8’i yurtdışı, 5’i Türkiye olmak üzere toplam 13 yeni mağazayla hizmet vermeyi ve toplam m2’mizi Türkiye’de 4.000 m2’ye, yurtdışında 6.000 m2’ye çıkartmayı hedefliyoruz” dedi. Cacharel böylece toplamda 10.000 m2’ye ulaşacak.

ERKEK MODASINDA YENİ TREND
Levent Özkan, erkek modasında değişen trendlerle ilgili bilgi verirken “Klasik giyim anlayışı tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de değişiklik gösterdi. Artık iş hayatında dahi sportif tercihler öne çıkıyor, bu nedenle, Cacharel olarak yeni koleksiyonumuzda upper casual konseptine ağırlık vermek istedik” dedi. Levent Özkan ayrıca, erkek hazır giyim pazarında, erkek konfeksiyonunun 2012 yaz döneminde cirosal anlamda toplam hazır giyimin % 22’sini oluşturduğunu ve bir önceki yıla göre hazır giyim pazarı % 4 büyürken, erkek konfeksiyon segmentinin % 2 büyüdüğünü belirtti.

9 ÜLKEDE LİDER PAZAR TÜRKİYE
Aydınlı Grup’un 9 ülkede tüm ticari haklarına sahip olduğu Cacharel, cirosunun yarısını Türkiye pazarından elde ediyor. Aydınlı Grup Genel Müdürü Levent Özkan “Türkiye pazarına girdiğimiz 1995 yılından bu yana Cacharel’e karşı yoğun bir ilgi var. Cacharel’in takım elbise, gömlek ve dış giyim grupları özellikle ön planda. Özkan, erkek hazır giyim pazarından önümüzdeki 3 yılda yaklaşık % 6-7 oranında büyüme beklendiğini dile getirdi. Mont, kaban ve takım elbise gruplarında kumaş ve kalıp geliştirme yönünde Ar-Ge çalışmalarına ağırlık verdiklerini belirtti.

RUS ERKEK GİYİMİNDE CACHAREL
Rusya pazarı hakkında konuşan Levent Özkan “Cacharel, 2002 yılından günümüze kadar Rusya pazarında da çok yoğun ilgi ile karşılaşmıştır. Özellikle 2007 yılından itibaren artan mağaza yatırımları ve Ar-Ge çalışmaları neticesinde, müşteri beklentileri, taleplerini doğru belirleyerek Rusya pazarının en önemli ve tercih edilen erkek hazır giyim markalarından biri haline geldik. Şu anda 18 mağaza olarak hizmet vermekte ve yaklaşık 140 kişiye istihdam sağlamaktayız. 2013 yılı sonu itibari ile 23 mağaza ve 180 kişilik istihdama ulaşacağız. Şu anda özellikle Moskova, St. Petersburg, Krasnodar, Sochi ve Kazan şehirlerinde mağazalarımız bulunuyor. Önümüzdeki dönemde Rusya’nın kuzey ve güney bölgelerinde Ekaterinburg, Novosibirsk ve Rostov gibi büyük şehirlerde yatırımlarımız sürecektir. Rusya pazarında Cacharel’in takım elbise, gömlek ve dış giyim grupları özellikle ön planda bulunmaktadır. Bu pazara uygun koleksiyonlar hazırlayarak ve müşteriler tarafından tercih edilen ürünlerde farklılaşarak müşteri beklentilerini karşılıyoruz. Aynı zamanda hizmet kalitemizi sürekli yüksek tutarak özellikle detay ve kaliteye önem veren müşterilerimiz tarafından beğeni ile takip ediliyoruz. Yakalamış olduğumuz sürdürülebilir büyüme ile Rusya pazarında yatırımlarımıza devam edeceğiz” dedi.