Ardı ardına açılan AVM’lerle, her AVM’ye girme yarışına giren markalar mağazacılık maliyetlerinden dert yanıyor. Kar marjları günden güne düşen perakendeciler için yeniden gündeme gelen konu ise ‘Cadde Mağazacılığı’. Cadde mağazalarının perakendeciler için önemine değinen Kiğılı, cadde mağazalarının karlılık süresinin AVM mağazacılığına göre daha kısa olduğunu belirtiyor.
Son yıllarda hayatımıza hızlı giriş yapan AVM mağazacılığı, yerini tekrar cadde mağazacılığına bırakacak gibi gözüküyor. Perakende sektöründe pazar payının büyük bir kısmına sahip olan AVM mağazacılığı halen trend olsa da, yeni açılan AVM’lerle birlikte kar marjından istediğini alamayan markalar cadde mağazacılığına yönelmeye başladılar.
Tüketicilerin Alışveriş Alışkanlıkları Değişiyor
Cadde alışverişlerini tercih eden tüketicilerin daha da artığını belirten Kiğılı CEO’su Hilal Suerdem AVM mağazacılığına istinaden yeniden cadde mağazacılığına geri dönüş olduğunu belirterek sözlerine şöyle devam ediyor; “Hazır giyim sektöründe yeniliklere daima açık olmak lazım. İleri görüşlü olup yatırımlarımızı buna göre belirliyoruz. Bu konuda cadde mağazacılığı da önem verdiğimiz bir konu. Mevcut potansiyelin üzerinde açılan AVM sayısı ile AVM mağazacılığı biraz daha durağan bir döneme girdi. Tüketiciler artık daha ferah yerlerde alışveriş yapmak istiyor. Son dönemde açılan yarı açık AVM konseptleri de tüketicilerin bu isteklerine uymaya çalışıyor. Bunun yanında gerek belediyeler, gerek işletme sahiplerinin işbirliği ile cadde mağazacılığı yeniden hak ettiği değeri kazanmaya başladı.”
Perakende sektöründe döviz kurunun da rekor seviyede izlemesi, AVM mağazacılığını ve markaları kira konusunda zora sokan bir etken haline geliyor. Perakende sektöründe AVM mağazacılığındansa cadde mağazacılığına verilen önem cadde mağazacılığın yeniden uyanışa geçtiğini gösteriyor.
“Önemli Olan Çok Mağazanız Olması Değil, Doğru Yerde ve Doğru Zamanda Mağaza Açmak”
Dünya geneline bakıldığında mağazacılık anlayışının günden güne farklı bir hal aldığını söyleyen Hilal Suerdem; “Türkiye içinde rekabet artıyor ve bu artış oldukça büyük ivmelerle gerçekleşiyor. AVM’lerde açılan mağazaların büyüklüklerine göre kâra geçme süreleri uzarken, cadde mağazalarında ise durum tam tersi. Kiğılı olarak perakende stratejimizde karlılık formülümüz doğru mağazalaşma diyebilirim. Önemli olan çok mağazanız olması değil, doğru yerde ve doğru zamanda mağaza açmak.” diyor.