1.5 milyar nüfusu ile Dünya’nın en kalabalık ülkesi olan Çin, ürettiği kaliteli mallar sayesinde dünya pazarında dikkat çekiyor. 2013 yılı dış ticaret hacmi rakamlarına göre; Çin’in ihracat ve ithalat toplamı, 4.16 trilyon dolar ile rekor seviyeye ulaşarak ilk kez ABD’yi geride bıraktı. Son yılların en çok ivme kaydeden ülkesi Çin; pazar, teknoloji ve hammadde konularında dünyanın merkezi olma yolunda emin adımlarla ilerliyor ve Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilecek China Homelife Turkey Fuarı ile imajını tazelemeye geliyor. Dış ticaret hacmindeki önemli yükselişi ile diğer ülkeler arasından sıyrılan Çin, ithalat ve ihracatta hiçbir ülkenin sunamadığını sunuyor ve tüketicilerin ihtiyaçlarına cevap veriyor. Ev tekstilinden elektroniğe, yapı malzemelerinden hazır giyime kadar geniş bir yatırıma sahip olan ülke, tüm dünyadaki Made in China algısını değiştirerek liderliğini ilan etti.
‘Yüzde 100 Devlet Desteği’ İle Türkiye’ye Gelecekler
Dünya arenasında Çin mallarını tanıtmak için düzenlenen China Homelife fuarlar serisi Brezilya, Dubai, Hindistan, Mısır, Polonya ve Ürdün’den sonra Türkiye’de ilk kez düzenlenecek. Yüzde 100 devlet desteği ile binlerce Çinli marka, dünyanın çeşitli ülkelerinde düzenlenen China Homelife fuarı ile kendilerini yakından tanıtma fırsatı yakalıyor. Ev tekstilinden, mobilyaya, inşaat malzemelerinden hediyelik eşyaya kadar birçok ürünün yer alacağı fuar, 5-8 Haziran 2014 tarihleri arasında Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi Büyükçekmece’de gerçekleştirilecek.
Çin’den İthalat Artıyor
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK ) verilerine göre; 2013 yılı Türkiye’nin genel ithalatı, 251 milyar 650 milyon 560 bin dolar ile bir önceki yıla oranla yüzde 6.4 büyüme sağladı. Bu rakamın 24 milyar 686 milyon 554 bin dolarlık kısmı Çin’den ithalattır ve bu oran 2012 yılına göre yüzde 15.9’luk artış sağladı. Artan ticaret hacmimizde önemli bir yere sahip olan Çin, Türkiye pazarındaki yerini sağlamlaştırmak için Türkiye’ye geliyor. Kalite kontrolünden geçmiş 25 bin markanın katılacağı China Homelife Turkey’de, Türkiye ve Asya’dan 10 binin üzerinde sektör profesyoneli 500’ü aşkın firma ile aynı platformda buluşacak. Kendilerini ve ürünlerini daha yakından tanıtma imkanı bulacak olan Çinliler, ikili görüşmeler için Uzakdoğu potansiyelinden faydalanmak isteyen girişimcileri bekliyor.