Yüzde yüz yerli sermaye ile çalışmalarını sürdüren Civil Çocuk Giyim , Türk çocuk markasını dünya markası yapmak için önemli adımlar atmaya devam ediyor.
Her ay yeni bir mağazayı faaliyete geçiren Civil Çocuk Giyim , mağazalarında 24’ü kendi markası olmak üzere 600 markaya ait 20 Bin çeşit ürün bulunuyor. Tekstil ana kategorisi olsa da 0-14 yaş için Bebek ve Çocuklarla birlikte annelerin de tüm ihtiyaçlarına cevap verme yolunda kararlı olan marka, Kozmetikten oyuncağa, araç-gereçten banyo malzemelerine kadar her alanda müşterilerinin ihtiyacını gideriyor. Anne-Bebek-Çocuk ürünlerinde her zaman en sağlıklı ve hijyenik ürünler sunduklarını belirten Civil Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Yıldıran, faaliyetleri hakkında sorularımızı cevaplandırdı.
Civil Çoçuk Giyim olarak kısaca firmanızdan bahseder misiniz?
“1996 Yılında başladığımız perakendecilik sektöründe bebek çocuk mağazaları zinciri olma kararımızı 2004 yılında verdik. Geçen süreç içinde piyasadan farklılaşmak için ürün çeşidini arttırıp mağaza satış alanlarını genişlettik. Hedefimiz 0-14 yaş için her ihtiyacın tek noktadan karşılanabildiği geniş mağazalar kurmaktı. Gelinen noktada ortalama Bin metrekare alanda kozmetikten tekstile oyuncaktan gıdaya kitaptan bebek arabalarına ayakkabıdan eğitim setlerine tüm ihtiyaçların bir arada sergilendiği mağazalarımızı kurmuş durumdayız. Yüzde yüz yerli sermaye ile müşterilerimize aynı zamanda internetten alışveriş, kapıda ürün teslim imkanı da sağlıyoruz. Anne – Bebek – Çocuk tekstil ürünleri sektöründeki eksiklikleri iyi gözlemleyerek, toplam 36 şubeye ulaştık. 37. Şubemizi önümüzdeki ay Yalova’da hizmete sunacağız. Adet olarak satışlarımızı her yıl yüzde 40 arttırarak, 2010 yılında 4 Milyon adet ürün satışımızı 2011 yılında 6 milyona, 2012 yılı ise 8 milyona adete yükselttik. Ürünlerimizi komşu ülkeler başta olmak üzere Gürcistan, Rusya, Bosna, Makedonya, Irak, Mısır ve Libya’ya ihraç ediyoruz.”
Çocuk konfeksiyon sektöründe değişik firmalar var. Tükecilerin sizin ürünlerinizi tercih etmesindeki sebebler hakkında bilgi verir misiniz?
“Çin malı ürünler piyasada eskisi kadar yoğun değil bunun en önemli sebebi ise ürünler içerideki fiyata göre vergilendirildiği için satıcılar tercih etmiyorlar. Yerli üreticiyi devlet destekliyor. 2000 ve 2008 krizleri tekstil sektöründe birçok marka ve atölyeyi kapanmaya götürdü. Ayakta kalmayı başaranlara ise çok şeyler öğretti, tüketicinin isteklerini takip etmemiz, dünyadaki trendleri takip etmemiz, her an yeniliğeaçık olmamız ve en önemlisi her keseye uygun fiyatlı ve kaliteli ürünlerimizin olması tüketicinin bizi tercih etmesinin öncelikli sebepleridir. Bu sektöre ilk girdiğimizde Türk halkında “kaliteli ürün Avrupa’ya satılır, Türkiye iç pazarında satılmaz” anlayışı vardı. Bu yüzden ihracat yapmadığı halde birçok üretici “ihracat fazlası” ismiyle ürünlerini piyasada satıyorlardı. Kısacası kendimize güvenimiz yoktu.”
Çocuk giyiminde sağlık son derece önemli ve tüketici bu konuda oldukça hassas. Piyasaya sürmüş olduğunuz ürünlerin sağlık açısından güvenilirliği hakkında neler söylemek istersiniz?
Tüketiciler Çin malı ürünlerden uzak durmalılar. Etiketsiz ürünler, ucuz işçilik, kötü dikiş, polyester kaplı ürünlerden de uzak durmalılar. Biz ürünlerimizde boya ve polyester kullanmıyoruz. Bu yolla hem boya ve polyester kullanmayarak çocukların sağlığına zarar veren maddelerden uzak duruyoruz hem de maliyeti ve bu sayede fiyatı düşürmüş oluyoruz. Ayrıca ürünlerdeki fiyat ucuzluğunu, alırken kazanmak ilkesi ile yakalıyoruz. Böylelikle satış fiyatlarını dip fiyatlara çekiyoruz ve ilk elden fasoncularla çalışmanın da katkısıyla en uygun fiyatı yakalamış oluyoruz. Türkiye’nin demografik
yapısını ihtiyaçlarını, iyi etüt edip, yurt dışından ithal gelen ürünler gibi tek düze, sıradan basit ürünler üretmiyoruz. Zevkli, göze hitap eden, Annenin ürüne dokunduğundaki hislerine kadar her aşamayı dikkatle inceleyip ona göre üretim yapıyoruz.”
Pazarlama konusunda nasıl bir yol takip ediyorsunuz?
Anne – Bebek – Çocuk tekstil ürünleri sektöründeki eksiklikleri iyi gözlemleyerek, tekstil, kozmetik, aksesuar ve anne ürünlerinde müşterilerimize aradıkları her şeyi bir arada bulma olanağı sağlıyoruz. AVM’lerde açmayı tercih etmiyor, cadde mağazacılığı ile büyümeyi hedefliyoruz. Biz artık yurtdışında da “Made in Istanbul” sloganıyla satışlarımızı yapıyoruz.”
Ülkemizde konfeksiyon sanayinin geleceğini nasıl görüyorsunuz?
“Çocuk giyiminde pazar büyüklüğü artacak. Özellikle iletişim çağında yetişen genç nüfusumuzun, ürün kalitesi, moda ve fiyat dengesini giderek daha bilinçli bir şekilde değerlendiriyor olması, Türkiye’yi yabancı markalar için, Avrupa’dan sonra büyüyebilecekleri en yakın ve ilk durak pozisyonuna getiriyor. Türkiye’de 0-14 yaş grubundaki nüfus, yaklaşık 74 milyonluk toplam nüfusun yüzde 26’sını oluşturuyor. Türkiye’de çocuk giyim pazarı yaklaşık 3.2 milyar dolarlık hacme sahip. Çocuk giyim sektörü her yıl yüzde 15’in üzerinde büyüme gösteriyor.”
Sektör ve firma olarak 2012 yılı sizin için nasıl geçti. 2013 yılı öngörüleriniz ve beklentileriniz nelerdir?
“2012 yılı ciromuz 100 milyon 2013 hedefimiz 150 milyon olmasını hedefliyoruz. Her yıl yaklaşık %40 büyüme oranı yakalıyoruz, 2012 de ise %51 büyüdük, 2017 yılına kadar bu hızla büyümeye devam edeceğiz.”