Değişime ayak uydurmalıyız

Spread the love

17 yıllık logosunu değiştiren Damat, küresel oyuncu olmak için yeni bir strateji belirledi. Orka Grup Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “Olmak istediğimiz
pazarda en az 5 yıl içinde 25 mağaza açarak büyümeyi planlıyoruz” dedi 

Türk markaları bölgesel ve küresel pazarda etkili ve tanınır olmak için yeni stratejiler belirliyor. Bir ülkede tek bir mağaza açmanın bilinirliği sağlamayacağına inanan Damat da bu vizyonla yola çıktı. Damat markasının sahibi Orka Grup’un Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “Olmak istediğimiz pazarda ilk yıl 5, ikinci yıl 3 ya da 5 ve en az 5 yıl içinde de 20-25 mağaza açarak yürüyeceğiz” diyor ve bu konuda çok  büyük bir değişim yaşadıklarını vurguluyor.

LOGOSUNU DEĞİŞTİRDİ

Damat, bu konuda ilk adımı 17 yıl sonra logosunu değiştirerek atmış. Palto,
ayakkabı, kemer, aksesuar, çanta, çorabın da yer aldığı bin 900 parçalık devasa
bir koleksiyon oluşturmuş. Geçmişte yaptıkları işin tekstil ya da hazır giyim
sektörü diye değerlendirildiğini söyleyen Orakçıoğlu, “Ama bana göre artık moda endüstrisi var. Bunların perakendeciliği, marka ve tasarım ekonomisi var. Önemli olan bunlara kendinizi hazırlayabilmek ve bu süreçlerin içinde olabilmek. Bu değişimi öngörmek son derece önemli. Yoksa standart ‘Ben işimi biliyorum para kazanayım’la yürümez, esas yarın ne olacak” diyor.

Neden değişim? 

Her şey değişim üzerine kurgulandı. Bu değişime adapte olamayan gelecekte
olmayacak. Güçlü, zengin olan değil, değişen ve değişime adapte olan şirket
ayakta kalacak. Seneler evvel kumaşçımıza dedik ki “Bize 200 gram civarında kumaş çalış”. Beraber geliştirdik. Bugün 400 gramlık takım elbise satıyoruz. Bugüne kadar ağırlık 1.5 kiloydu. Bu olay dünyada henüz çok kısıtlı markalarda var.

Değişimin en önemli noktası nedir? 

Dünyada değişimin adı ‘ulaşılabilir lüks’… Biz her zaman ulaşılabilir lüks yapıyoruz. Aşırı pahalıya kaçmıyoruz. Mesela geçen yıl en iyi Amerikan markası Micheal Kors seçildi. Adamlar aslında 10 yıldır varlar. Ancak son yıllarda Louis Vuitton, Prada gibi markalar kalitesinde ve tasarımında yaptıkları çantalarla dikkat çekiyor. 300-700 dolar arasında satılan ürünler dünyada kapış kapış gidiyor. Yani kaliteli ve ulaşılabilir fiyat. Dünya artık bu yönde, biz de bunu takip edeceğiz. Eskiden Bentley olarak tanımlıyorduk kendimizi, şimdi değiştirdik bunu. Biz artık ulaşılabilir lüksüz.

Logonuzun dışında Orka’da neler değişti?

Yurtdışında 5’inci şirketimizi kurduk. İspanya, İngiltere, Romanya (2), Polonya ve şimdi de Rusya’da kuruyoruz. Yurtiçi ve yurtdışı şirketlerin sayısı 10’a çıktı. Çalışan sayımızda 2 bine ulaştı. Altyapımız hazır. Konseptimiz hazır.
Çalışanların DNA’sı hazır. Sadece 15 günlük bir oryantasyonla herhangi bir
ülkede kapıları açıp satış yapabileceğiz. Sizdeki bu değişim başka Türk markaları için de sinerji olacak mı? Olmaz mı… Bu sinerjinin herkese bir faydası olacak. O pazara girdiğimde 2-3 tane daha Türk markası varsa işin daha hızlanıyor. Kötü bir Türk markası deneyimi varsa tam tersi oluyor. 3-4 Türk markası ile bir arada hareket etme konusunda çeşitli görüşmelerimiz de var
zaten. Firmaların heyecanı, enerjisi ve değişime olan inancı çok önemli.
Dünyada büyük bir değişim yaşanıyor Küresel bir Türk markası oluşturmak
için uluslararası alanda yaşanan değişimin Türk şirketleri tarafından
da dikkate alınması gerektiğini söyleyen Orka Grup Başkanı Süleyman
Orakçıoğlu, birçok markanın bugüne kadar ‘birkaç mağaza’ açarak
yurtdışında yayılmaya çalıştığını ancak bunun artık mümkün olmadığını
söyledi. Orakçıoğlu, diğer Türk markalarının da ancak değişime ayak
uydurarak bölgesel ya da global bir oyuncu olabileceğini ifade etti.