SANKO Holding Onursal Başkanı Abdulkadir Konukoğlu, SANKO ve Gaziantepliler olarak, kendi şehirleri ile birlikte büyüme anlayışını benimsediklerini söyledi.
Konukoğlu, KalDer ve TÜSİAD tarafından İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenlenen 23. Kalite Kongresi’nde, “Dünya Çapında Türk Markaları Oluşturmak” konulu özel oturuma katıldı. Marka oluşturmak konusuna görüşlerini paylaşan Konukoğlu, denimde (kot kumaşı) dünya markası haline geldiklerini belirterek, “Yıllık 250 milyon metre denim üretim kapasitesine sahip olan İSKO tesislerimiz, dünyadaki en büyük kapasitelerden birisi haline gelmekle kalmayıp, üretimindeki kalite ve moda boyutu ile de farklılığını göstermektedir” diye konuştu. Dünyanın en büyük kot markalarının, İSKO’nun koleksiyonunu görmeden kendi koleksiyonunu hazırlamamasının, kalite ve modada gelinen nokta açısından önemli bir fikir verdiğine dikkati çeken Konukoğlu, bazı kot konfeksiyon üreticilerinin ise beğendikleri koleksiyonun yalnız kendileri için üretilmesini istediklerini kaydetti. Bu başarıda güçlü Ar-Ge Merkezi ile yönetimin dünyada gelişmeleri yakından takip eden öngörülü yaklaşımının büyük rolü bulunduğunu anlatan Konukoğlu, “Başarı tesadüf değildir. İşine içerik ve yönetim anlamında hakim olanlar ile odaklananlar başarıya daha yakındır” değerlendirmesini yaptı. Markalaşmanın kolay bir süreç olmadığını, ancak istikralı büyüme için “olmazsa olmaz” olduğunu vurgulayan Konukoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Markalaşmak için kurumsallaşmak, toplam kalite anlayışını benimsemek ve hedef belirlemek gerekir. SANKO ve Gaziantepliler olarak şehrimizle birlikte büyüme anlayışını benimsedik. Şehirler şirketleri, şirketler şehirleri büyütür. İşte örneği SANKO, işte örneği Gaziantep. Bu sonuç bir anlamda, yatırım planlamamızı yaparken yol haritamız olan ve artık slogan haline gelen ‘Dünyada Türkiye, Türkiye’de Gaziantep’ yaklaşımımızın ifadesidir. Rahmetli babamın bir ilkesi vardı; ‘İşin Hilesi Dürüstlük’ diye. İnsanlar daha fazla kazanmak için hileye başvururlar. Babam, ‘dürüst olan kazanır, hile yapmasına gerek yok’ derdi. Markalaşmanın olmazsa olmazlarının başında dürüstlük gelir. Dürüst olan, güvenirliğini kabul ettiren, ürettiği malın arkasında duran, müşterisine değer veren, işinin başında bulunan ve kaliteyi benimseyenler, markalaşma yolunda en güçlü adımı atmışlardır. Markalanın kalıcı olması, markalaşmaktan daha önemlidir.” Konukoğlu, bir soru üzerine iş güvenliğini sağlama konusunda işçi sendikalarının da işverenlerin yanında yer almasını ve sürece katılarak üyelerini bilgilendirme anlamında eğitimler vermeleri gerektiğine vurgu yaptı. Başka bir soru üzerine, SANKO’nun ara mamul ürettiği alanlarda müşterilerine rakip olmamak için nihai üretici konumunu öngörmediğine dikkati çeken Konukoğlu, buna örnek olarak da konfeksiyon sektöründe yer almamalarını gösterdi.