Türkiye Deri Konfeksiyoncuları Derneği (TDKD) Başkanı Mehmet Ali Dinç, Çin lüks giyim pazarına doğrudan girmek ve tüketicilere daha yakın olmak için girişim başlattıklarını bildirdi. TDKD’den yapılan açıklamaya göre, Türkiye deri konfeksiyoncuları sektörü, düzenlenen iftar organizasyonunda bir araya geldi ve sektörü değerlendirildi.
TDKD Başkanı Mehmet Ali Dinç, dünya deri giyim pazarında en üst lüks segment için üretim yaptıklarını, ancak markalaşma ve tüketiciye yakınlık konusundaki yetersizlikleri nedeniyle bu çabalarının karşılığı olan katma değerin sektörlerine dönmediğini ifade ederek vites büyütmenin varlık yokluk meselesi haline geldiğini kaydetti.s Yükselen Çin orta sınıfının lüks giyim talebini bir fırsat olarak gördüklerini ve bu pazarda kendi markaları ile yer almakta geç bile kaldıklarını dile getiren Dinç, sektörün önde gelen üreticilerinin bir araya gelerek Çin’in devlet desteği ile oluşturduğu yeni deri ticaret merkezlerinde en görünür şekilde yer almak için görüşmeler yaptıklarını ve yakında bunun sonuçlarını elde edeceklerini ifade etti. Dinç, dünya ekonomisinde yaşanan olumsuzlukların bu yıl da yaşanacağını belirterek, “Özellikle gelişmiş ülkelerdeki bu riskler, ülkemizin de aralarında bulunduğu gelişmekte olan ülkelerin büyüme hızlarında düşüşleri de beraberinde getiriyor. Deri giyim sektörü de dış pazarlardaki bu Olumsuzluklardan etkilenirken, AB ülkelerine olan ihracatında geçen yıla göre düşüşler yaşanıyor” değerlendirmesinde bulundu. İhracatın geliştirilmesi için yapılan çalışmaların hız kesmeden devam etmesi gerektiğini vurgulayan Dinç, “Kurların haksız rekabete meydan vermeyecek makul bir düzeyin üzerinde seyretmesi ve faizlerin sıcak para girişlerine cesaret vermeyecek şekilde dünyadaki şartlara paralel seviyede seyri en fazla dikkat edilmesi gereken konular” dedi.
2012 İLK YARI İHRACATI 598 MİLYON DOLAR
Rusya’da ortaya çıkan durgunluğun sektör olarak dikkatli değerlendirdiklerini
belirten Dinç, “Son ekonomik gelişmeler sonucunda Rusya pazarında oluşan
durgunluğa rağmen, sektörümüz açısından en büyük ve en önemli pazar halen
Rusya’dır. Deri Tanıtım Grubu’nun da desteğiyle Rusya pazarında Türk Deri
sektörünü tanıtmak için önemli projeler üzerinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz” ifadelerini kullandı. Sektörün Avrupa pazarındaki kaybını diğer pazarlardaki gayretleri ile telafi ettiğini ve bu sayede 2012’nin ilk yarısını geçen yılın üzerinde bir seviyede kapattıklarını vurgulayan Dinç, şunları kaydetti: “2012 yılı ilk 5 ay ihracat rakamlarına baktığımızda ihracat pazarlarımızdaki dalgalanmanın açık işaretlerini görmekteyiz. 2012 Ocak-Mayıs döneminde Türkiye’nin genel ihracatı yüzde 10 artarak 59 milyar dolar olmuştur. Aynı
dönemde deri ve deri ürünleri ihracatı yüzde 13 oranında artmış ve 597,9 milyon dolar olmuştur. Deri ve deri mamulleri ihracatının, toplam ihracatımız içindeki payı yüzde 1. Deri ve deri mamulleri ihracatında 2012 Ocak-Mayıs döneminde ülkelere göre bakıldığında İtalya, Rusya, Irak, İngiltere,
Ukrayna, Suudi Arabistan, Hong Kong ve Çin’e artmış, Almanya’ya yüzde 4,5 ve Fransa’ya yüzde 23 oranında düşmüştür. Ülke grupları itibariyle baktığımızda AB ülkelerine yaptığımız ihracatın yüzde 2,1 oranında düştüğünü, eski Doğu Bloku Ülkelerine yaptığımız ihracatın da yüzde 25 oranında arttığını görmekteyiz. Yarı işlenmiş bitmiş deri ihracatı yüzde 16 oranında artarak 65,4 milyon dolarlık ihracat yapılmıştır. Deri giyim ürünleri ihracatı yüzde 5,6 oranında artarak 81,3 milyon dolar oldu. Kürk giyim eşyası ihracatı bu dönemde yüzde 9,8 oranında arttı ve 67,7 milyon dolarlık ihracata ulaştı. Saraciye ürünleri ihracatı ise yüzde 12,9 oranında arttı. 99,9 milyon dolar ihracat yapıldı. Ayakkabı ihracatı yüzde 21.6 oranında arttı. 243,6 milyon dolarlık ihracat yapıldı.”