Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği’nin ev sahipliğinde, moda dünyasının lider isimlerini bir araya getiren 8. İstanbul Moda Konferansı & 31. IAF Dünya Moda Kongresi, birçok ülkeden çok sayıda temsilcinin katılımı ile gerçekleştirildi.
Her yıl dünyaca ünlü markaların CEO ve Yönetim Kurulu Başkanlarını ağırlayan İstanbul Moda Konferansı bu yıl 8’inci kez düzenlendi. Hilton İstanbul Bosphorus’ta gerçekleşen konferansta dünya çapında önemli isimler, sektörün şifrelerine ayna tutacak iş modellerini ve büyüyen markaları değerlendirdi. 8. İstanbul Moda Konferansı’nın açılışında konuşan TGSD Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Fayat, konuşmasına başlamadan önce Cumhuriyet tarihimizin en kanlı terör saldırısına değinerek Ankara’da hayatını kaybedenlerin yakınlarına baş sağlığı diledi. Fayat, sözlerine şöyle devam etti: “Bu tür saldırıların bizi birbirimize daha da bağlayacığını düşünüyor, terör gruplarının amaçlarına ulaşamayacağına inanıyorum.” Her yıl Mayıs ayında düzenlenen konferansın bu yılki önemine de dikkat çeken Fayat, “Bu yıl Ekim ayında konferansı yapma sebebimiz, iki dönem başkanlığını da yaptığımız IAF’ın Dünya Moda Kongresini İstanbul’da yapmak istemesi. Bu sebeple iki önemli moda etkinliğine ev sahipliği yapıyoruz” dedi. IAF Başkanı Rahul Mehta, “Türkiye’nin yaşadığı terör olayından ötürü derin üzüntü duyduklarını belirterek sözlerine başladı. Fakat her şeye rağmen işlere devam etmek zorundayız… İstanbul, eşsiz bir şehir. İstanbul’da ikinci kez Dünya Moda Kongresi’ni gerçekleştiriyoruz” dedi. IHKIB Başkanı Hikmet Tanrıverdi ise yaptığı açıklamada şunları söyledi. “Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100. yılında, yani 2023’te 60 milyar dolarlık ihracat hedefini önümüze koyduk. Bu hedefi yakalamak için moda-tasarıma ağırlık verip katma değerli üretime odaklanacağız.” Tanrıverdi, “Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörü üretimde, istihdamda, katma değerde ve ihracatta Türkiye’nin lokomotif sektörü olmayı sürdürüyor. Geçen yıl 217 ülkeye ihracat yaptık. Ülkemize 18,7 milyar dolar döviz kazandırdık. Hazırgiyim ve tekstil sanayi olarak ülkemizin öncü sektörüyüz,” diyerek ekledi; “ Öte yandan “üretici ülke” pozisyonumuzun yanına “organizatör ülke” kimliğimizi ekleyeceğiz. Zorlu rekabet koşulları nedeniyle fiyat tutturamayıp içerde yapamadığımız üretimi yurt dışına taşıyacak, ihracatımızı bu yöntemle de artıracağız. Bu süreçte üretim yaptırdığımız ülkelerle ilişkilerimizi yukarılara koyacağız, daha da derinleştirip hedef çıtamızı yükselteceğiz. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği’nin bu yıl 8’incisine ev sahipliği yaptığı Uluslararası İstanbul Moda Konferansı’nı bu noktada çok önemsiyorum” dedi. T.C. Ekonomi Bakanlığı Bakan Yardımcısı Adnan Yıldırım, “Sektör adına büyük firmaların bir araya geldiği, uluslararası bir platfrom yaratılması anlamında pek çok imkanları, sektöre önemli katkıları sağlayan bir organizasyon,” diyerek sözlerine başlayan Sayın Yıldırım şöyle devam etti,” 2014 yılı küresel krizin konuşulduğu bir yıl oldu. Her şeye rağmen ülkemiz, 171 milyar dolarlık ihracat yapmayı başardı. En önemli ticaret ortağımız olan Avrupa’ya yüzde 8.7 oranında arttırmayı başardık. 2015 yılı dünya ekonomik anlamında da çok zor geçen bir yıl. Hazırgiyim ihracatta lokomotif sektörümüz. Global ölçekte rekabet edebildiğimiz bir sektör. Mihenk taşlarından biri. 2023 yılı için iddialı hedeflerimiz var. Bunları gerçekleştirebilmek için canla başla çalışıyoruz. 500 milyar dolarlık hedefimiz var. Ülkemiz için önemli bir eşikte duruyor bu hedef. Moda Konferansının sektörümüzü bir adım daha öteye taşıyacağına inanıyoruz.”
IAF YETKİLİLERİ İLE FABRİKA ZİYARETİ
Konferansın ardından tekstil üreticilerinin fabrikalarına ziyaretler gerçekleştirildi. Fabrika gezilerine katılan IAF Başkanı Rahul Mehta, “Türkiye’nin kaliteli tekstil ürünleri üretimde dünyanın önde gelen ülkelerinden biri olduğunu ve endüstrimizi daha yukarılara taşımak için yapabileceğimiz işbirlikleri için buradayız” dedi.
1000 SEKTÖR TEMSİLCİLERİ İLE B2B GÖRÜŞMELER
Konferansın son gününde Almanya, İspanya, Danimarka, İsviçre, İngiltere, Fransa, Kanada, Japonya, Norveç, İtalya, Hindistan, Pakistan, Hollanda ve Amerika olmak üzere yurtdışından gelen temsilcilerle Türkiye arasındaki olası işbirliği olanakları için özel görüşmeler, Türkiye’de ofisi bulunan yaklaşık 35 alım grubu temsilcisinin yer aldığı yaklaşık 1000 kişi ile gerçekleşti. Açılış konuşmalarının ardından Ds-Concept: Intelligent Trade Finance’in isim sponsoru olduğu konferansta erkek modasını Hugo Boss Markadan Sorumlu Genel Müdürü Christoph Auhagen anlattı, konferansa The Woolmark Company katkılarıyla TOPMAN Kreatif direktörü Gordon Richardson’ın yanısıra sektörün önemli isimlerinden; Ds-Concept: Intelligent Trade Finance yöneticisi Ansgar Huetten, Cotton Council International ve Cotton Incorporated Türkiye Program Direktörü Marsha Powell, IACDE Başkanı Roland Schuler, Mc- Kinsey Leader of the European Apparel, Fashion and Luxury GrupAchim Berg, Ahlers Group yöneticisi Jan Hilger ve Coface Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Belkis Alpergun gibi deneyimli isimler tecrübelerini paylaşarak, trendlerin ve moda akımlarının geleceğine dair öngörüde bulundular.