Günümüzün en temel sorunlarından birisi yapılan çalışmaların ekonomik değere dönüştürülememesidir.
Kaynakların boş yere harcanması anlamına da gelen bu çalışmalarla firmalar ciddi zaman ve para kayıpları yaşamaktadır. Bu nedenle firmalarda yapılan Ar – Ge çalışmalarını ve bunun sonucunda alınan patent ve faydalı model tescil belgelerini bu açıdan değerlendirmekte mutlak yarar vardır. Zira elde edilen hakları kullandıkça geri dönüşüm sağlanması ve kaynak olarak toplanması mümkün olmaktadır. Bunun olabilmesi için de bu konudaki çalışmaları bilerek yapmak ve sistemin gerektirdiği gibi hareket etmek en önemli noktadır. Ekonomik yarardan maksatta firmanın pazar payını artırmada yarar sağlamak ve cirosal artışla birlikte kar artışını sağlamaktan ibarettir.
Bu konuya son derece duyarlı yabancı şirketlerin global büyüklüklerinin arkasında böyle bir gücün varlığı açıkça görülmektedir. Günümüzde geldiğimiz noktada bir çırpıda sayabileceğimiz “marka”ların tamamının marka değeri klasik anlamdaki varlıklarını çoktan aşmıştır. Kimsenin bulunmadığı pazarlarda bulunmak veya teknolojik yeniliğe sahip ürünleri satabilmek için bu ekonomik değere sahip olmalıyız. Türkiye ihracatını arttırıyor ancak dış ticaret açığı da aynı hızda azalmıyor. Bu kısır döngünün çözümü de farklılıklar içeren ürünleri daha fazla ihraç etmekle bulunacaktır. Global pazarların kapısını aralamak için bu farklılıklara ihtiyacımız var. Ayrıca bunları başaran şirketlerin bizden çok daha üstün özelliklere sahip olmadığının bilinmesinde yarar vardır. Yalnızca sitemli hareket etmeleri ve devamlı olarak Ar – Ge çalışmalarını sürdürmeleri başarıyı getirmektedir. Tabi ki elde ettikleri başarılı sonuçları da çok kısa sürede gerek ürünlerine yansıtarak gerekse lisans vererek ekonomik değere dönüştürme özellikleri dolayısıyla bizden avantajlı konumda bulunmaktadırlar. Ancak yerli sanayi işletmelerinin bu kültürü çok kısa zamanda öğrenmesi ve uygulama durumunda üretimin yanında sınai haklardan gelecek faaliyet dışı gelirle büyümeyi hızlandırmış olacağız. Bu ekonomik değerin büyüme hızı çok yüksek olup bunu yurtdışındaki şirketlerde çok daha net gözlemlemek mümkün olabilmektedir. Özellikle teknoloji odaklı çalışan şirketleri bu konuda daha ön planda olduğunu görmekteyiz. Gerek yurt içi gerekse yurt dışı pazarları sert rekabet koşulları ile mücadele etmeyi gerektirmektedir. Bu mücadelede sizi güçlü kılacak değerlere ihtiyacınız olacağı kesin olup, en etkili olanı da patent ve tasarımdır.