Eroğlu Grubu Perakende Yönetim Kurulu Başkanı Şahin Eroğlu, Colins’in dünya genelinde 400 mağazası olduğunu hatırlatarak, “Türkiye’den 10 global Türk markası çıkarma hedefi var, birinciliğe bizi yazın” diyor
Türkiye’nin tekstil sektörü Avrupa krizi ile yeniden ayağa kalktı. Sektörün
globalleşme yolunda önemli bir yol alan şirketlerinden Eroğlu’nun Perakende
Yönetim Kurulu Başkanı Şahin Eroğlu, “Sipariş yetiştiremiyoruz” diyor.
Eroğlu bu nedenle denim kumaşta üretim birimlerinin kapasitesini 2 ila 3 kattan fazla artırma kararı aldı. Şahin Eroğlu k rizle birlikte Avrupa’da stok maliyetlerinin öneminin arttığını, bunun T ürk tekstil sektörüne önemli bir
talep gelmesine yol açtığını vurguluyor. Böylece iki y ıl önce tekstilden çıkılsın
mı t artışmaları yapılırken şimdi kapasitelerin yetmediği noktaya gelindi:
“Artık uzun vadeli, y üksek miktarlı siparişler verilmiyor. T ürkiye hızlı
modayı üretmekte ciddi bir tecrübe kazandı. Biz Eroğlu olarak önemli bir
üretici firmayız aynı zamanda. Denimde öyle yoğun bir t alep var k i 9’uncu aya
kadar sipariş a lamıyoruz, kapasiteler full dolu. Bundan iki y ıl önce kapasiteyi
küçültmeyi hedefliyorduk, y üzde 40’la çalışıyorduk.” A ksaray’da 800 k işinin
çalıştığı bir üretim tesisleri olduğunu hatırlatan Eroğlu, gelen yoğun siparişler
üzerine kapasiteyi yaklaşık 2 bin kişiye çıkarmaya karar verdiklerini söylüyor.
Dünyanın çok önemli markalarına üretim yaptıklarını belirten Eroğlu, “Bundan iki yıl önce ciddi bir kapasite fazlası vardı T ürkiye’de. Bu nedenle birçok atölye kapandı. Şimdi ise kapasiteler yetmiyor. Ancak Avrupa krizi ve T ürkiye’nin Uzakdoğu’dan ithalata ciddi bir vergi koyması trendi değiştirdi” saptaması yapıyor.
TUNUS VE FAS’TA ATÖLYE ARIYOR
Eroğlu’nun M ısır’daki fabrikasında da k apasite E ylül’e k adar dolmuş.
Şahin E roğlu, “ Türkiye’de kapasite bulamadığımız için şimdi Fas ve Tunus’u gezip atölye arıyoruz” açıklaması yapıyor. Peki Türkiye’deki mevcut üretim k apasitesi ikiye katlansa bu atölyeler dolar mı? Eroğlu, “ Bize gelen siparişlere bakılırsa dolar” diyor. Eroğlu bu noktada tekstil sektörünün iniş çıkışlarının çok sağlıklı olmadığını vurguluyor: “5 yıl önce Uzakdoğu ile rekabete girmeyelim, pantalon satmakla bu iş olmaz deniyordu. O süreçte ma li yapıları güçlü olmayan çok firma k apandı. Yüzde 60’ı k apanmıştır kapasitenin. Bizim g ibi markası olan, Avrupa’nın önemli markaları i le bağlantısı olanlar ayakta k aldı. Ama şimdi k apasite açığı yaşıyoruz. Bu açığı 2-3 y ıldan önce k apatamayız.
” TEŞVİKLE DOĞU’YA BÖLGE İNSANI GİDER
Şahin Eroğlu, son açıklanan teşviklerin sektör açısından önemli bir açılım
getireceğini belirtiyor. Bu noktada bir saptamada bulunuyor: “Doğu’ya
o bölgenin insanları yatırım yapar. Dünyadaki ekonomik yapı 3-5 yılda güllük
gülistanlık olacak gibi görünmüyor. Bu yatırımlar o açıdan çok önemli olacak.”
Perakende sektöründe ilk çeyreğin çok iyi geçmediğini, bunu ağır kış şartlarına,
konut ödemelerine bağlayanların olduğunu anlatıyor Eroğlu ve ekliyor: “Bizim için ise iyi bir dönem oldu. Bunda markalaşmamız, global yatırımlarımız etkili olmuştur.”
ARAP ÜLKELERİNDEN GELENLERİN ALIŞVERİŞİ PATLADI
Eroğlu, turizme dair beklentilerini Arap Baharı’nın yükselttiğini anlatıyor. Geçen yıl olumsuz yansıyan Arap Baharı’nın bu yıl turizmde olumlu bir yansımaya yol açacağını, duty free satışlarından bunu gözlediklerinin altını çiziyor: “Arap ülkelerinden gelenlere yapılan satışlarda inanılmaz bir artış var. Bizim bu ülkelerde de çok sayıda mağazamız var. Geçen yıl siparişlerini donduranlar çok olmuştu Libya gibi Mısır gibi ülkelerde. Bu yıl öyle bir sorun yaşamıyoruz.”
MISIR’DAKİ İKİNCİ FABRİKA İKİ AY ÖNCE ÜRETİME BAŞLADI
Eroğlu tam da Arap Baharı’ndan önce Mısır’da ikinci üretim tesisi için düğmeye
basmıştı. Süreçte bu yatırımı durdurmayı düşünmemişler: “Artık denize girmiştik, yüzecektik… Biz bunları doğum sancısı olarak yorumluyoruz.” Mısır’a konfeksiyon üretim tesisi kurarak giren şirketin ikinci yatırımı olan denim kumaş üretim tesisi de iki ay önce üretime başladı. Yeni yatırımlarla Şahin Eroğlu dünyada tekstilde zinciri tamamlayan az sayıda firmadan biri haline geldiklerini vurguluyor. “Pamuktan mağazacılığa kadar zincirin her halkasında varız. Hem konfeksiyon hem de kumaş tarafı tamamen dünyaya üretim yapıyor. ABD ile serbest ticaret anlaşması olan Mısır bizim bu anlamda iyi kullanmamız gereken ülkelerin başında geliyor. Biz Mısır’ın sektörümüzdeki en büyük yatırımcısıyız.