Hem Türkiye, hem de dünyadan gelecek hazır giyim profesyonellerinin buluşma noktası Fashion Prime Fuarı’nın Danışma Kurulu toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıda, Fashion Prime ve Fashion Tech fuarlarının, önceki yıllarda olduğu gibi sektöre olumlu katkı yapıp güçlü bir ticaret kapısı açacağı konuşuldu.
İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından bu yıl 5.’si gerçekleştirilecek Fashion Prime – Tekstil, Hazır Giyim Tedarikçileri ve Teknolojileri Fuarı, 12-15 Ekim 2022 tarihleri arasında fuarizmir’de düzenlenecek. Fashion Prime Fuarı’nın danışma kurulu toplantısı, Ege Giyim Sanayicileri Derneği’nde (EGSD) yapıldı. Toplantıya, İZFAŞ Genel Müdürü Canan Karaosmanoğlu Alıcı, Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, EGSD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Okay Şimşek, EGSD Geçmiş Dönem Yönetim Kurulu Başkanı Nedim Örün, EGSD Genel Sekreteri Nükhet Şenkaya, danışma kurulu üyeleri, İZFAŞ yöneticileri ve sektör temsilcileri katıldı.
Hem sektöre hem kent ekonomisine katkı
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in İzmir fuarcılığını geliştirme ve dünyayla buluşturma vizyonu doğrultusunda çalışmalarını sürdürdüklerini ifade eden İZFAŞ Genel Müdürü Canan Karaosmanoğlu Alıcı, “Fashion Prime ve Fashion Tech fuarları, Türkiye’nin buluşma adresi haline geldi. İstanbul’dan fuara katılıp çok iyi bağlantılar kurarak iş hacmini artıran, üretimini ve yüzlerce kişilik istihdamı İzmir’e taşıyan ya da taşımaya hazırlanan firmalar var. Bu fuarla sektör kazanıyor, İzmir kazanıyor. Sizin yapacağınız daha fazla üretim, daha fazla istihdam, sektörün kazanacağı daha fazla müşteri, yapacağınız daha fazla ihracat İZFAŞ’ın kazanabileceği en önemli getiri. Tüm bunların yanında kent ve bölge ekonomisine katkısı, şehre katkısı, kentin tanıtımına katkısı fuarların en önemli çıktısı” dedi
İhracata katkı sağlıyor
Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, “Fashion Prime Fuarı, bölgemizdeki yükselen fuarlarımızdan biri ve sektörün bölgedeki gücünü yansıtıyor. İplikten son ürüne kadar sektörün tüm paydaşlarını bir araya getiren bir organizasyon gerçekleştiriyoruz. Önümüzdeki dönemde, yurtdışındaki oluşumlarla benzer seviyeye ulaşacağına inanıyoruz. Birlik olarak biz de fuara destek vermeye devam edeceğiz. Türkiye hazır giyim ihracatı yılın ilk 6 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8,6 artışla 10,8 milyar dolara ulaştı. Son 1 yıllık dönemdeki ihracatımız ise 21,6 milyar dolara çıktı. Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliğimizin ihracatı ise 2022 yılının Ocak-Haziran döneminde yüzde 13 artışla 781 milyon dolara ulaşırken son 1 yıllık dönemdeki ihracatımız ise 1 milyar 579 milyon dolara çıktı. Orta vadeli 2 milyar dolar ihracat hedefimize ulaşmak için Fashion Prime Fuarı’nı çok önemsiyoruz” diye konuştu.
Son trendler fuarda olacak
EGSD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Okay Şimşek de “Buradaki amacımız fuarı geniş kitlelere ulaştırmak ve tanınmasını sağlamak. Bir diğer amacımız da sürdürülebilir bir fuar olması için en yeni trendleri tüketicilere ulaştırabilmek. Bu trendleri biz ne kadar güncelleyebilirsek fuarın başarısı da o kadar yüksek olacaktır. Bunun yanında EGSD olarak tüm üyelerimizi, paydaşlarımızı ve sektör temsilcilerini, bu fuara katılmaya, ziyaret etmeye ve desteklemeye davet ediyoruz. Fashion Prime, aynı zamanda, sektörün trendleri yakalamasına hatta trendlere yön vermesine de katkı sağlıyor. Bu alanda Türkiye’de öncü olmak istiyoruz” diyerek katılımcıların fuarda sağlayacakları bağlantılarla birlikte iş hacimlerini de artıracaklarını ifade etti.
Moda ve hazır giyim sektörünün ihtiyaç duyduğu ürünleri üreten ve bu ürünlerin ticaretini yapan tedarikçileri bir araya getirerek ticari bağlantılar kurulmasına aracılık etmeyi amaçlayan Fashion Prime Fuarı, yapılacak ikili iş görüşmeleriyle de sektörün ihracatına büyük katkı sağlamayı hedefliyor. Kumaş çeşitleri ve aksesuarlar başta olmak üzere hazır giyim sektörünün tüm bileşenlerinin ve sektörel trendlerin profesyonel ziyaretçiye sunulacağı Fuar’da, üretici ve tasarımcılar katılımcılarla bir araya gelme fırsatı yakalayacak. Fuar; defileleri, atölyeleri ve aksesuar, kumaş, hazır giyimden oluşan üç ayrı “Trend alanı” ile de sektörün ihtiyacını karşılayacak. Manufacturing (Tekstil üreticileri) alanında, hazır giyim sektörünün önde gelen üreticileri gelecek tedarikçi firma temsilcileri ile bir araya gelecek. Manufacturing’te ağırlanacak hazır giyim markaları; moda tasarımcılarından yan ürün sağlayıcılarına kadar sektörün önde gelen profesyonelleriyle tecrübelerini paylaşma olanağı bulacak. Ticari görüşmelerin yanında katılımcılar, fuara özel tasarımlarını, defilelerin düzenleneceği podyumda ziyaretçilerin beğenisine sunacak.
İki fuar bir arada
Tekstil sektörünün tüm ihtiyaçlarının aynı anda sergilendiği ilk fuar olan Fashion Prime ile birlikte eş zamanlı olarak tekstil makineleri ve teknolojileri alanında da İZFAŞ – İZGİ Fuarcılık ile iş birliğiyle Fashion Tech Hazır Giyim, Konfeksiyon ve Tekstil Makineleri, Tekstil Baskı Teknolojileri Fuarı gerçekleştirilecek. Hazır giyim ve konfeksiyon üretiminde kullanılan makine ve teknolojilerin yanında tekstil makineleri ile tekstil baskı teknolojileri de sergilenecek. Farklı atölye çalışmaları ve etkinlikler fuarlara renk katacak. Dört gün boyunca gerçekleşecek fuarlarda İzmir başta olmak üzere, Türkiye’nin dört bir yanından ziyaretçi firmalar yer alacak. İzmir Ticaret Odası (İZTO), Ege İhracatçı Birlikleri (EİB), Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO), Küçük ve Orta Ölçekli Sanayiyi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB), Ege Giyim Sanayicileri Derneği (EGSD), Moda Tekstil Konfeksiyoncular Sanayici İş Adamları Derneği (MTK), Mimar Kemalettin Moda Merkezi Derneği, Buca Ege Giyim Organize Sanayi Bölgesi (BEGOS) ve Konfeksiyon Yan Sanayicileri Derneği’nin (KYSD) destek verdiği fuara: Avrupa, Balkanlar, Kuzey Afrika, Orta Doğu ve Türki Cumhuriyetleri’nden ziyaretçiler gelecek, alım heyetleri düzenlenecek.