“Fransa – Türkiye Moda Köprüsü”

Spread the love

Fransa Büyükelçiliği’nin katkılarıyla, Paris- Île-de-France Bölgesi Gelişme Ajansı ve Paris Capitale de la Création konsorsiyumu tarafından tasarım, moda ve dekorasyon alanlarında İstanbul-Paris eksenini güçlendirmek amacıyla Fransız Sarayı’nda (İstanbul) düzenlenen birinci ‘Türk-Fransız Moda & Tasarım Atölyesi’ başarıyla gerçekleştirildi.

Paris bölgesinden esen tasarım rüzgarının Boğaz’ın iki yakası ile buluştuğu etkinlik, Paris’te düzenlenen başlıca moda ve tasarım fuarlarının (BIJORHCA PARIS, INTERFILIÈRE, SALON INTERNATIONAL DE LA LINGERIE, MAISON&OBJET, PARIS DESIGN WEEK, TRANOÏ, WHO’S NEXTPrêt-à-Porter Paris) başkanlarını ağırladı. Etkinliklere konu ile ilgili kurum ve kuruluşlar, firma yetkilileri, sektörün önde gelen temsilcileri, tasarımcılar olmak üzere 250’den fazla davetli katıldı. Etkinliğin açılış konuşmasını Fransız başkonsolosu yaparken, İstanbul’daki Fransız imzalarından bahsetti. İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi ise Istanbul Fashion Week’in Fransa’nın moda başarısından ilham aldığını söylemeden geçmedi. Cumhuriyetin 100. yılı, 2023 için Türkiye’nin, İstanbul’un hedefi yüksek: 4 ana moda şehrinden biri olmak. Dünyada haklı bir üne sahip tekstil sektörümüzün, hedefe yönelik başarılı stratejilerle çalışmasıyla bu hedef hiç de zor değil.

MODA SEKTÖRÜNDEKİ DEĞİŞİM VE YENİ TRENDLER

Fransız katılımcılar, sektörün önde gelen Türk temsilcileri ile moda ve tasarım dünyasının büyük trendlerini, Paris’in Türk markalarının büyümesinde oynadığı rolü ve İstanbul’un Fransız markalarının gelişmesindeki önemini tartışmak üzere bir araya geldi. Türk moda ve tasarımının önemi dünyada gittikçe artarken, Paris’te de her geçen gün daha çok sayıda Türk tasarımcı ve marka, defileler ve şirket kuruluşları ile temsil edilmekte. Bu gelişmelerin ışığında Paris- Île-de-France Bölgesi Gelişme Ajansı ve Paris fuarları grubu, São Paulo, New York, Londra, Tokyo ve Seul’un ardından, Avrupa’nın bu iki başkenti arasında kurulacak yeni ortaklıkları desteklemek ve artırmak üzere İstanbul’a gelmeyi seçtiler. Türk-Fransız işbirliğini yansıtmak amacıyla etkinlik kapsamında üç panel gerçekleştirildi: “Paris-İstanbul moda hattını birlikte geliştirmek” teması altında Vogue Türkiye’den Seda Domaniç’in yönettiği hazır giyim ve moda aksesuarları paneli, “Görünenler ya da gizlenenler” teması altında Elle Türkiye dergisi yazı işleri müdürü Işık Şimşek’in yönettiği “Konut dizaynında geleneksellikle modernizm arasındaki geçişler” temalı panel, Maison Française dergisinden Melda Narmanlı Çimen’in yönettiği, ünlü Fransız tasarımcı Ora Ito’nun ve Citizen K dergisi kurucusu Kappauf’un da katıldığı ev, tasarım, dekorasyon paneli.

BÜYÜK OLMAK İÇİN BÜYÜK OYNAMAK GEREK

Nelly Rodi Ajansı Moda Müdürü, Nathalie Rozborski modanın çarklarının yönünün ilerleyen sezonlarda çok ciddi değişimlere uğradığını müjdeledi. Büyük markaların tasarımcılara yer verdiği kapsül koleksiyonlarının da artık oyunun önemli oyuncularından olduğunu belirtti . Rozborski, yeni donemin kilit kişiliklerinin ise sanat yönetmenleri olduğu, yönetmenlerin görsel medya ve sanat alanında tam donanımlı olacaklarından bahsetti.
Panelde, Paris’in moda fuarları ve moda haftaları konusunda neden bu kadar başarılı olduğu da tartışıldı. Sektörün ileri gelen fuarlarından, Who’s Next Fuarı Başkanı Xavier Clergerie ise zamanın önemine dikkat çekti, markaların yılda en az 4 koleksiyon sunmasının ve belki de Paris’teki fuar sayısının patlama nedeninin bu olduğunu söyledi. Türkiye’nin satın alma oranı gerçeğinin Fransız moda sektörünün dikkatini çektiğini belirtti, satın alma sıralamasında 3. sıradaki hazır giyim devi İspanya ile yarışan Türkiye 4. sırada yer alıyor. Konu Who’s Next fuarından açılınca, Arzu Kaprol de markasının ilk bu fuarla dünyaya açıldığını ekledi. İki buçuk yıldır Paris Moda Haftası resmi takviminde olan başarılı tasarımcının, şu anda Harrods, Harvey Nichols, Barneys gibi büyük lüks mağazalarda ürünleri satışa sunuluyor.
Türk moda sektörünün Paris sempatisinin yanında, 9 yıldır TRANOI fuar organizatörlüğü yapan Micheal Hadida Türk tasarımcılarından çok etkilendiğini, Paris moda haftasında Türklere özel bir platform kurulması gerektiğini belirtti. Moda Tasarımcıları Derneği Başkanı Mehtap Elaidi bünyelerinde bulundurdukları 150 kaliteli Türk tasarımcı için Paris’in doğru bir kanal olduğunu düşündüğünü belirtti. İstanbul’da açılan birçok moda okulu üzerinden mezun olmuş genç profesyonellerin çok iyi işler çıkardığından bahsetti. Vizon Deri Yönetim Kurulu Başkanı Asim Kadri Soygül, fındık üretiminden bile önce gelen bazı deri materyallere dikkat çekerken, Bijorhca fuar ekibinden Richard Martin ise, Türkiye’de kuyumculuğun çok ileri düzeyde olduğunu ve Türk markalarını da aralarında görmekten mutluluk hissedeceğini söyledi.