Giyilebilir teknolojilere yönelik pazar rekabet gücü yüksek ancak hızla genişlemeye devam ediyor ve pazarın 2021 itibariyle satışlarını iki katına çıkaracağı tahmin ediliyor. Marka sahiplerinin artık spor hayranları için izleme deneyimini uyarlamak için dijital medyayı kullanabileceği gibi yeni teknolojiler, markaların kendilerini farklılaştırmalarına ve daha kişiselleştirilmiş bir deneyim haline gelmesine yardımcı olabilir. Küresel su geçirmez nefes alabilen tekstil pazarının 2016 yılında 1.48 milyar ABD $ olarak tahmin edildiği dönemde, 2017-2022 yılları arasında % 5.52’lik bir oranda büyüyeceği tahmin ediliyor. Suya dayanıklı nefes alabilen tekstil, çeşitli tiplerde vücut sıcaklığını korurken, rüzgar ve yağmur gibi hava şartlarına karşı koruma sağlar. Suya dayanıklı, nefes alabilen tekstiller, su geçirmez kumaşlardan farklı olarak suyun nüfuz etmesini ve emilmesini önlemeye yardımcı olur. Ayrıca anti-mikrobik, kir ve nem direnci sağlarlar, böylece çeşitli aktif spor giyim uygulamalarında taleplerini arttırırlar. Bununla birlikte, açık hava etkinliklerine yönelik tüketici katılımı ve devam eden değişen moda eğilimleri, pazarın büyümesine bir engel oluşturabilir. Küresel su geçirmez nefes alabilen tekstil pazarı, aktif spor kıyafetleri, çadırlar ve diğer uygulamalara bölünmüştür. Son kullanıcı endüstrisi ile ilgili olarak piyasa; giysiler, ayakkabı ve eldiven olarak ayrılmıştır.
Giyim, küresel su geçirmez hava geçirgen tekstiller için en büyük son kullanıcı endüstrisidir ve toplam pazar payının % 63’ünden fazlasını oluşturmaktadır. Dijital teknoloji, kullanıcıların fitnessla ilgili faaliyetlerini görmelerine, izlemelerine ve paylaşmalarına olanak tanıyan analitik araçlar ile yeni uygulamalar dalgası getiriyor. ‘Teknoloji’, iç çamaşırı, yüzme ve aktivite dünyasına girdiğinde, markalar dikkatleri üzerine çekti. Uygulama seviyesi ne olursa olsun, teknoloji artık bir çözümdür. Spor sütyenleri ve spor giyim için, tüketiciler daha kadınsı bir çözüm talep ediyor ancak özellikle fit ve rahatlık ile performansa ihtiyaç duyuyorlar. Markalar, daha sağlıklı bir yaşam tarzı izlendiğinde, görünüm sadece atletizm için değil, bu parçaların arzulanan iş / yaşam tarzı dengesini elde etmede kullanılması anlamına geldiğini not ediyor. Yüksek kalite, tasarım ve sürdürülebilirlik kombinasyonu, son tüketicinin ne istediğini hedef alır.
Sürdürülebilirlik, tüm tekstil endüstrisinin anahtar bir unsurudur ve elyaftan makineden son işlemeye kadar olan gelişmeler, özellikle su, enerji ve petrolün azaltılması gibi değerli kaynakları baz almaktadır. Sürdürülebilirlik konusundaki ilk odak noktası lifler üzerinde iken, günümüzde dikkat edilen, daha verimli makinelere, çevre dostu kimyasallara ve azalan su kullanımı olmaya da devam ediyor.