İstanbul Hazır Giyim Konferansı’nı iki yıl aradan sonra yeniden fiziki ortamda düzenlediklerini hatırlatan TGSD Başkanı Ramazan Kaya, “Konferansa katılan konuklarımızın üç yıl sonra bir araya geldikleri için ne kadar mutlu olduklarını gözlemledik. Konferans ve B2B görüşmelerde ortaya çıkan sinerji, durgunluğun ayak seslerini hissettiğimiz bir dönemde sektör için moral oldu” dedi.
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) tarafından bu yıl 15’incisi düzenlenen İstanbul Hazır Giyim Konferansı’nın ikinci gününde üretici firmalar küresel alıcılarla B2B görüşmelerde bir araya geldi. 300’ü aşkın firma Inditex, H&M, Calvin Klein ve Tommy Hilfiger’in de aralarında bulunduğu alıcılarla yeni iş birliklerinin temellerini attı. TGSD Başkanı Ramazan Kaya, İstanbul Hazır Giyim Konferansı’nı pandemi nedeniyle son iki yıl dijital platformlarda düzenlediklerini hatırlattı. Bu yıl yeniden fiziki ortama döndüklerini belirten Kaya, şunları söyledi: “Konferansa katılan yerli ve yabancı konuklarımızın üç yıl aradan sonra yeniden bir araya geldikleri için ne kadar mutlu olduklarını gözlemledik. Üç yılda konuşulacak çok fazla konu birikmiş. Oturumlarımızda küresel modaya yön veren isimler, uzmanlar ve sektör profesyonelleri ile sürdürülebilir üretim, döngüsel ekonomi, yeşil fabrikalar gibi sektörün geleceğine yön verecek başlıkları ele aldık.
Gelecek için projeleri konuşup ortaya bir vizyon koyduk. Üreticilerimiz dijitalleşme, yenilenebilir enerji ve sürdürülebilirlik alanında yaptıklarını anlatırken alıcılar da isteklerini dile getirdiler. İkinci gün ise hazır giyim firmalarımızı küresel alım grupları ile buluşturduk. Inditex, H&M, Calvin Klein ve Tommy Hilfiger’in de aralarında bulunduğu 46 alım grubu ile 1000’in üzerinde B2B görüşme yapıldı. Görüşmelerde 300’ü aşkın firmamızla alıcılar arasında yeni işbirliklerinin temelleri atıldı. Konferans ve B2B görüşmelerde ortaya çıkan sinerji, durgunluğun ayak seslerini hissettiğimiz bir dönemde sektör için moral oldu.” Hazır giyimin çok büyük bir dönüşümün içinde olduğunu hatırlatan Ramazan Kaya, sektörde rekabetçiliği koruyabilmek ve durumu fırsata çevirebilmek için sektörde farkındalığı artırma konusundaki çalışmalara aralıksız devam eedeceklerini sözlerine ekledi.