Hazır giyim endüstrisi için kapsamlı yazılımlar

Spread the love

Modadaki tüm geliştirme fazını birbirine bağlamayı mümkün hale getirme rüyası uzun süredir bizimle.

Moda dünyasındaki IT uzmanları bu tip sistemler üzerinde on yıldır çalışıyorlar. Bilgisayarlar, bugünlerde yeterince hızlı, uygulamalar yeterli seviyede uygun, ve uygulamada tasarım ve kesim kalıpları geliştirilmesini tamamen dijital hale getirerek bu rüyanın gerçekleşmesi mümkün. Hazır giyim endüstrisin için uygun komple yazılımlar 10-13 Haziran tarihleri arasında Frankfurt’ta yapılacak olan Texprocess fuarında tanıtılacak. Bu durum sadece çözüm ortaya ortaya konan sanal gerçeklerden fazlası. Maliyetler üzerindeki büyük baskı ve hız zorunluluğunu bilen herkes sanal gerçeklerden daha fazla şeye ihtiyaç olduğunun farkında. Sayılar ve işlemlerden hoşlanan ancak karalama ve gösterişli tanımlamaların hakkında fazla bilgi sahibi olmayanlar bile sanal modellerde animasyonlu ve animasyonsuz çalışmalar yapabilmekte bunun için 3D (3 boyutlu) still gösterimlerinden yararlanabilmekte. Yaratıcı, moda tasarımcısı ve kalıp geliştiricisinin bu durumlardan tamamen memnun olup olmadığı ise başka bir konu.

İKİ ÇELİŞEN DÜŞÜNCE
Şu an pazarda birbiri ile çelişen iki yaklaşım mevcut. Birinci yaklaşımda, tasarımcının 3 boyutlu bir figürü –avatarı- giydirmesine izin vermekte. Bu konseptte, veritabanı, malzeme kalitesi, döküm, uzama özellikleri, desen ve renkle ilgili bilgileri sağlıyor. Tasarım mükemmel hale getirildiğinde, dikişler ekran üzerinde ayrılır ve kumaş iki boyutlu olarak kayıtlarda tutulur. Hem kesim kalıbında hem de avatar üzerindeki giyside düzeltmelerin yapılması mümkün. Yapılan değişikliler alternatif görünümlere otomatik olarak transfer edilebilmekte. Diğer yaklaşım kesim kalıbının geliştirilmesiyle başlıyor. Oncelikle iki boyutlu yüzeyler veritabanındaki kumaş kalitesine gore sanal ortamda veya avatar üzerinde ard arda dikilerek birleştiriliyor. Eğer, giysi çizgileri ve vücuda oturuş değiştirilirse aynı işlem avatar

üzerinde de yapılır. Bu yazılım, tüm değişikliklerin kalıba gerçek zamanlı olarak yapılabilmesini sağlıyor. Kalıp hazırlanmasında serileme, dikiş ve kesim payları, çentik, baskılı göstergeler ve optimum kesim planı gibi takip eden adımlar, standart çözümler olarak ele alınabilmekte ve 1990’den bu yana başarılı bir şekilde uygulamaya konulabilmekte.

ZAMAN PARADIR VEYA PAZAR ZAMANI
Zaman artık para demek ya da para zamanındayız. Bu durum tasarım ve kalıp geliştirme işleminin hızlandırılması zorunluluğundan kaynaklandı. Fiyatla birlikte, tasarım ve vücuda uygunluk müşterilerin temel satın alma kriterleri arasında yerini aldı. Bir taraftan, daha değişik tasarımlara ihtiyaç duyulurken, diğer taraftan, kalıp geliştirme kapasitesi sınırlandı. Üretim işlemlerinde dakika başına düşen işçilik maliyetlerinde ve lojistik dışındaki potansiyel tasarruflar, büyük oranda ortadan kalktı. Bu sürekli olarak çevrilen bir vida olup, geliştirme prosesi ile ilişkili. Reddedilen her fiziksel prototip, 1000 Euro civarında maliyete yol açmakta. Uzmanlar, bu teknolojinin kullanımıyla zamanda %25lik maliyetlerde ise %30luk bir iyileşme sağlamakta. Başlangıçta, bazı uzmanlar tek başına bu gelişmeye öncülük etti. Bu sonuç kullanımı oldukça karmaşık olan birbirinden ayrı çözümlerin üretilmesine sebep oldu. Bugün, durum tamamen farklı. Stratejik iş birlikleri ve satın almalar sistemde düzgün bir entegrasyon talep etmeye başladı, yazılımlar daha kullanımı kolay hale geldi ve hazır giyim sektöründe, farklı ülkelerde, farklı dil seçenkelerinde kullanılabilmesi mümkün oldu. En sıradan, ticari bilgisayarların bile gücü bu tip bir sistemin kullanımı için yeterli. Bu da küçük işyerlerinin bile, bu maliyeti karşılayabilmesine neden oldu. Internet bağlantıları çok daha hızlı ve daha büyük bir kapasiteye sahip. Ayrıca, teknoloji çevre için külfetli numunelerin üretilmesini engelledi ve insanların moda tasarım örneklerini görmek için yolculuk etmesine gerek kalmaması açısından yeşil bir teknoloji haline geldi. Karmaşık yazılım- genelde modüler bir yapıya sahip olarak- ilk tasarımdan son satışlara kadar tüm işlemleri kapsamakta. (Ürün Yaşam Yönetimi) sermayenin gerçek yatırımını simgelemekte. Tabi ki bu sistemler satın alınabilir, kiralanabilir ya da kullanılan kadar ödenerek sermayenin tümünün yatırılmasını önlenebilir. En gerçek maliyet faktörü personelin eğitimi ile ilgilidir. İlgili eğitim merkezlerinden mezun olanlar bu tip sistemlerin biri veya birkaçında çalışmış olmasına rağmen, karmaşık problemlerin etkin bir şekilde kullanılabilmesi için özel bir eğitime gerek var.

ALTERNATİFLER VE FIRSATLAR
İletişim teknolojileri alternatif konseptlerin popülaritesini arttırdı. Bu temel bileşen fiziksel anlamda bir kukla oldu ve kuklanın insan vücuduna uyumluluğu iyi bir şekilde taklit etmesini sağlayacak yumuşak bir dolgu haline getirdi. Tasarım stüdyosundaki personel bu kuklalara prototip giysilerle giydirerek, müşteri ile video konferans yaptı ve tasarım ve vücuda uygunluğu tartıştı. Standart figürlerde olduğu gibi, mevcut uluslararası ölçümler kendi kuklaları ile geldi ve verilen şirket veya marka için üretim gerçekleştirilir hale geldi. Burda sanal ortama oranla avantaj, üç boyutlu ve sürekli olarak mevcut olan tanımlı bir şeklin ürün geliştirmeye ihtiyaç olduğunda orda bulunması. Bu durum, hızlı bir şekilde elde edilen, işlem maliyetlerini aşağı çeken farklı modellerin kısa aralıklarda mümkün en geniş paletini sunmayı amaçlayan tedarikçiler için özellikle çok yardımcı oldu. Ayrı olarak üretilmiş ürünlerin endüstriyel durumlar ve ölçüme uygun olarak hazırlanması sağlandı. Böylesi bir durum özellikle bireysellik isteyen ancak yüksek maliyetlere katlanmak istemeyen müşteriler için uygun oldu. IT üreticileri, kendilerini ve sanal moda tasarımı için çözümlerini 4. Salonda sunacaklar.