Hazır giyimde ihracat artışı devam ediyor

Spread the love

Dünyada tekstil konusunda söz sahibi, oyun kurucu ve trend belirleyen bir ülke haline gelen Türkiye’nin tekstil ve hazır giyim ihracatı pozitif yönde ilerliyor. Pandemi ve ham madde temininde yaşanan zorluklara rağmen 2021’in ilk yarısında hazır giyim ihracatındaki artış, gelecek için umut verici bir gelişme.  Yılın ilk altı ayında ihracatını yüzde 55 artıran tekstil ve hammaddeleri sektörü, 4 milyar 866 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Türkiye’nin en yüksek ihracat rakamlarına ulaştığı üçüncü sektör olan Hazır giyim ve Konfeksiyon sektörü ise, yılın ilk altı ayında, geçen senenin aynı dönemine göre ihracatını yüzde 35 artırarak 9 milyar 437 milyon dolar ihracat rakamına ulaştı. Yılın ilk yarısında 14 milyar 304 milyon dolar ihracata ulaşan tekstil sektörlerinin toplam ihracattaki payı yüzde 13,6 oldu. Deri sektörü de yılın ilk altı ayında, yüzde 26’lık artışla 793 milyon dolarlık ihracata imza atarak, başarılı bir performans ortaya koydu. Aşılamanın yaygınlaşması ve normalleşmeye geçilmesine paralel olarak önümüzdeki aylarda artış trendinin devam edeceği öngörülüyor. Nitekim önümüzdeki aylar için yurt dışı siparişlerde sıkıntı görünmüyor. Özellikle spor giyim ve örme giyime olan yoğun talep nedeniyle siparişleri zamanında yetiştirmekte zorlanıyoruz. Hazır giyim ve konfeksiyon sektöründeki ihracat artışı, istihdama da yansıdı. 2021 yılı Haziran ayında kapasite kullanım oranı yüzde 80 sınırına ulaşırken, tekstil sektörü istihdamı son bir yılda 63 bin kişi arttı. Tüm bu ekonomik göstergelerden hareketle 2021 yılında 12 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşarak, sektörün AB’nin ithalatından aldığı payı daha da artıracağını ve orta-uzun vadeli hedefi olan ilk üç ihracatçı ülke arasına girme yolunda en önemli adımı atacağı öngörülüyor. 2021 yılının ilk altı ayında ihracat gerçekleştirdiğimiz 181 ülkenin, yüzde 85’inde ihracatımızda artış gözlemleniyor. En büyük ihracat pazarımız olan AB ülkelerine ise 2021 yılının ilk altı ayında ihracatımız, yüzde 51 oranında artarak 2,9 milyar dolar değerinde gerçekleşti. AB’nin yanında başta Amerika ülkeleri, diğer Avrupa ülkeleri ve Eski Doğu Bloku ülkeleri olmak üzere tüm ülke gruplarında yüzde 70’lere varan önemli artışlar yaşıyoruz. Son bir senede kilogram başı ihracat değerimiz yüzde 20 arttı.  Markalı ihracat, katma değerli ihracatı artıran faktörlerin başında geliyor.

#hazırgiyim #ihracat #üretim #konfeksiyon #aksesuar #yansanayi #hammadde