Henkel ayakkabı sektörüne adım attı. Teknoloji ve inovasyon lideri Henkel, yeni ayakkabı yapıştırıcısı ile ayakkabı endüstrisine farklı bir soluk getiriyor. Yapıştırıcı teknolojileri sektörünün lider çözüm sağlayıcısı Henkel, şimdi insan sağlığını ön planda tutan yeni ayakkabı yapıştırıcısı ürün protföyü ile Türkiye ayakkabı endüstrisindeki iddiasını ortaya koyuyor. Global satışlarının yaklaşık %49’unu yapıştırıcı teknolojileri alanında gerçekleştiren Henkel, gerek çevre gerekse insan sağlığı açısından büyük önem taşıyan yüksek performanslı ürün çeşitliliği sayesinde ihtiyaca özel çözümler sunuyor. Hem solvent bazlı hem de su bazlı geniş ürün paletini ayakkabı sektörünün değerli çalışanlarıyla buluşturmayı hedefliyor. Dünyada ayakkabı ticareti yaklaşık 119 milyar dolar hacminde ve her yıl yaklaşık 21 milyar çift ayakkabı üretiliyor. Türkiye’de ise ayakkabı endüstrisinde yılda yaklaşık 320 milyon çift ayakkabı üretiliyor. Marka ve teknolojileri ile bir dünya lideri olan Henkel, Türkiye’deki ayakkabı sektörünün yükselen grafiğini ve potansiyelini gören ve en iyi şekilde değerlendiren markalardan biri olarak öne çıkıyor.Henkel’in ayakkabı yapıştırıcıları ürün protföyünde öne çıkan Loctite Aquace markalı su bazlı ayakkabı yapıştırıcıları,performans ve insan sağlığı açısından üreticilere büyük avantajlar sağlıyor.
HENKEL’İN YENİ ÜRÜNÜ İŞ SÜRECİNİ KISALTIRKEN İNSAN SAĞLIĞINI DA KORUYOR
Henkel’in ayakkabı tabanlarının üretilmesinde, taban ve saya yani deri kısımlarının yapıştırılmasında kullanılan yeni ürünü, su bazlı yapısıyla teknolojik açıdan bir çığır açıyor. Bunun nedeni ise sektörde daha çok solvent bazlı ayakkabı yapıştırıcılarının kullanılması. Solvent bazlı yapıştırıcılarla yapılan işlemlerde ürün ısıtılma, bekletilme ve kurutulma gibi birçok işlemden geçiyor. Oysa Henkel’in yeni su bazlı
yapıştırıcısında hem bu işlemlere gerek duyulmadan direkt yapıştırılmak suretiyle sonuç alınıyor hem de işçiler daha sağlıklı bir ortamda çalışma fırsatına sahip oluyor. İş süreci azalırken üretim de hızlanıyor.
“HENKEL, İNOVASYONA 248 MİLYON EURO YATIRIM YAPTI”
Türk Henkel Endüstriyel Yapıştırıcılar İş Birimi Direktörü Şahap Bener, Henkel’in Türkiye ayakkabı pazarından beklentilerini şu sözlerle açıklıyor; “Türkiye ayakkabı sektöründe önemli üretici ülkelerden biri konumunda.Bugün dünyanın önde gelen markaları, modellerini Türkiye’deki üreticilere yaptırıyor. Türkiye sadece coğrafi avantajı dolayısıyla bile Avrupa pazarını cezbediyor. Ülkemizin titiz ve kaliteli üretim potansiyelinin yanı sıra nüfus artış oranından kaynaklanan kendi potansiyelini de göz önünde bulundurduğunuzda, Türkiye’nin bu sektörde yakın gelecekte dünyadaki konumunu çok daha yükselteceğini öngörebiliriz. Biz de Henkel’in 140 yıllık deneyimini ve inovasyonlarını Türkiye’de bu sektöre sunarak müşterilerimizin pazarda farklılık yaratacakları ürünler geliştirmelerine katkıda bulunmak istiyoruz.” Şahap Bener, Henkel’de yapıştırıcı teknolojileri iş biriminde inovasyona büyük önem verdiklerini ifade ediyor. Bener; “Henkel yapıştırıcı teknolojileri iş birimi, 2014 yılında elde ettiği cironun yaklaşık %30’unu son beş yıl içinde lanse edilen ürünler ile gerçekleştirmiştir. 2014 yılında Henkel global olarak , Yapıştırıcı Teknolojileri alanında inovasyona 248 milyon Euro yatırım yaptı. Bu rakam ise Henkel’in toplam inovasyon yatırımının %60’ına denk geliyor. Yapıştırıcı teknolojileri uzmanlarımız, müşterilerimiz ile yakın bir çalışma ile ürünlerin tasarım sürecinde birlikte çalışıyorlar.” diyor.
HENKEL’DE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE İNOVASYON BİRBİRİNE BAĞLI
Henkel, sürdürülebilirliği, inovasyonun ayrılmaz bir parçası olarak görüyor. Bu nedenle endüstriyel uzmanlığını kullanarak, müşterilerinin kaynak verimliliğini artırmalarına, üretim süreçlerini ve ürünlerini daha sürdürülebilir hale getirmelerine katkıda bulunuyor.Gelişmiş teknolojiler ile enerji tüketimini azaltıyor, üretimde karbon dioksit emisyonunu azaltıyor ve üretilen atık miktarını minimuma indirmek üzere çalışıyor.