İç giyim ve çorapçılar Tüyap’ta buluştu

Spread the love
İç giyim ve çorapçılar Tüyap’ta buluştu

TÜYAP’ta düzenlenen “IFEXPO 2012” Çorap, İç Giyim ve Mayo Fuarının açılışında konuşan Büyükekşi, günümüzde çağdaş iletişim araçları ile müşterilerin arzu ettiği niş mal ve hizmetleri üretmeye çalışan sektör ve firmaların daha kolay ihracat yaptığını söyledi. 

Türk tekstil sektörünün dünyada ön plana çıktığı önemli niş üretim alanlarından iç giyim, çorap ve mayo özel bölümlerinin yer aldığı IFEXPO 2012 9. Uluslararası İstanbul Hazır Giyim Fuarı Çorap, İç Giyim, Mayo Özel Bölümü, TÜYAP Fuar
ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi. 17-19 Ocak 2012 tarihleri arasında TÜ-
YAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenen, TÜYAP ve Türkiye Hazır Giyim Federasyonu çatısı altında Türkiye İç Giyim Sanayicileri Derneği, Çorap Sanayicileri Derneği işbirliği ile gerçekleştirilen IFEXPO, 9. Uluslararası İstanbul Hazır Giyim Fuarı Çorap, İç Giyim, Mayo Özel Bölümü, ayrıca İstanbul 6. Deri Moda Fuarı ile birlikte aynı zamanda düzenlendi. Tasarım, koleksiyon ve hızlı üretim özelliğini ticarete çevirmek isteyen firmalar için doğru bir platform olan IFEXPO 2012, sektörün uluslararası pazarlardaki etkinliğini arttırmayı hedefliyor. Çorap, iç giyim ve mayo sektöründeki tüm alıcıların
mevsimsel taleplerini karşılayacak olan IFEXPO, 9. Uluslararası İstanbul Hazır Giyim Fuarı Çorap, İç Giyim, Mayo Özel Bölümü, hazır giyim üretiminde rekabet şansını yükselten katma değeri yüksek ürünlere yönelerek, kendi markalarını oluşturan markalar için global pazarlara açılma olanağı sunuyor. Türk tekstil sektörünün dünyada ön plana çıktığı önemli niş üretim alanlarından çorap, iç giyim ve mayo özel bölümlerinin yer alacağı IFEXPO 2012 Fuarı, önemli bir çekim merkezi olmayı hedefliyor. Fuar, Dünya tekstil piyasasında ülkemizin üretim gücünü, kapasitesini, koleksiyonlarını ve niş alanlardaki ürünlerini yeni pazarlara ve farklı hedef kitlelere ulaştırmada önemli rol üstleniyor.

“NİŞ ÜRÜNLERE YÖNELECEĞİZ “
Bu sektörün 10 yıllık zaman diliminde ihracatını yüzde 117 artırarak büyük bir başarıya imza attığını belirten Büyükekşi, sektörün markalaşma, tasarım ve koleksiyonlarla ön plana çıktığını, bu sayede Türkiye’nin modada hızla öncü bir ülke konumuna yükseldiğini kaydetti. Bu durumun 2023 yılı hedefleri için kendilerine motivasyon verdiğini belirten Büyükekşi, “2023 yılı için Türkiye’nin ihracatını 500 milyar dolar hedefliyoruz. Hazırgiyim ve konfeksiyon sektörünün ise 2023 hedefi 52 milyar dolar. Bu hedefe ulaşmak için yeni teknolojilerin kullanımı ile yenilikçi, çok fonksiyonlu ve niş ürünlere yöneleceğiz. Sektörün büyüme dinamiği için Ar-Ge’ye ve Ür-Ge’ye daha fazla odaklanacağız. İnovasyon ve yeniliğe yöneleceğiz” dedi. 21. Yüzyıl ekonomisinin inovasyon, tasarım ve yenilik üzerinde şekillendiğinin altını çizen Büyükekşi, “TİM olarak ülkemizin geleceğini, refahını, küresel gücünü inovasyonda görüyoruz. Biz Türkiye olarak bu trendi çok yakından izliyoruz” dedi.

KRİZ ORTAMINDAN KORKMUYORUZ
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, kriz ortamından korkmadıklarını, 2012 yılına pozitif bakmaya devam ettiklerini belirterek, “2012 için ihracat hedefimizi 150 milyar dolar olarak belirledik. Tüm sektörlerimizle adım adım hedeflerimize koşacağız” dedi. TİM Başkanı Büyükekşi, rekortmen ihracat sektörünün ‘koşması’ gerektiğini söyledi. Büyükekşi “Koş yoksa düşersin. Kriz var demeyeceğiz, krizden fırsat çıkaracağız” dedi. Geçen yıl 134.6 milyar dolarla rekor kıran ihracat sektörünün ‘krizi fırsata çevirmede’ ustalaştığını söyleyen Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, bu başarının devam etmesi için sektörün ‘hiç durmaması’ gerektiğini söyledi. Büyükekşi “Türk ihracatçısının devamlı koşması gerekiyor. ‘Koş yoksa düşersin’ diyorum. O yüzden 2012 yılında 150 milyar dolarlık ihracat hedefimiz var. Yaklaşık yüzde 12’lik bir büyüme hedefliyoruz. İnşallah bunu gerçekleştireceğiz” şeklinde konuştu. Büyükekşi, TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenen İstanbul Deri Fuarı’nın (İDF) açılışında yaptığı konuşmada, bazı ülkelerin kredi notlarının düştüğünü anımsatarak “Eskiden bunlar bizle uğraşırken şimdi biz seyirci durumundayız. Biz kriz esnasında dahi yüzde 18.2’lik ihracat artışı gerçekleştirdik” dedi. 2011’deki tek olumsuz tarafın cari açık olduğunu, cari açığın ancak 4. çeyrekte düşme eğilimine girdiğini anlatan Büyükekşi “Büyümemizin ithalatla değil üretimle ve istihdamla sürdürülmesi gerekiyor. Arkasında da ihracat geliyor” dedi.

ARA MALI İTHALATINI DENGELEMEK ŞART
Bu ay sonunda yeni teşvik politikaları açıklanacağını ifade eden Büyükekşi, şunları kaydetti: “Yatırımda altını çizmek istediğimiz konular var. Bu zamana kadar daha çok önce bölgesel bir teşvik çıktı, arkasından sektörel teşvik uygulamaya kondu. Ama biz bunun ikisininde hep beraber yetersiz olduğunu  gördük. Bizim bundan sonra mutlaka özellikle cari açığa sebep veren başta ara malı ve hammadde ithalatını dengeleyecek yeni yatırımlara ihtiyacımız  var. Bizim mutlaka yüksek teknolojiye ihtiyacımız var. Biz mutlaka her sektörün neye ihtiyacı varsa ona göre teşviklerin verilmesi gerektiğine inanıyoruz.”

AVRUPA’YA FUARA GİDENLER MEMNUN DÖNÜYOR
Türkiye’nin küresel krizle birlikte çok önemli bir noktaya geldiğine işaret eden TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, şunları kaydetti: “Geçen hafta Frankfurt’ta çok önemli bir fuar vardı,  birçok arkadaşımızla konuştuk hepsi çok memnun. Halbuki kriz var… Fuara katılan firmaların yüzde 90’ı çok memnun, çünkü Avrupa’da üretim yapan birçok firma üretimine ara verdi. Sizlere çağrıda bulunmak istiyoruz; biz hiçbir şekilde ‘kriz var’ demeyeceğiz, tam tersine krizden fırsat çıkaracağız.”

SEKTÖRE ÖZEL FUARLAR
Fuarın açılış gününde değerlendirmelerde bulunan TÜYAP İcra Kurulu Başkanı Serdar Yalçın, “Geçtiğimiz yılı sabırla bu konuyla ilgili uygun pazarları araştırmaya ayırdık ve projelerimizi bu doğrultuda tasarladık Kısa bir süre içerisinde sektör temsilcileriyle bir araya gelerek hazır giyim sektörüne daha önce sunduğumuzdan farklı nasıl bir katkı sağlayabileceğimizi bulmaya çalıştık. Sonuç olarak genel bir hazır giyim fuarı yaparak her şeyi bir arada sunmak yerine sektöre ait daha farklı beklentileri olan iç giyim, çorap, mayo ve gece giysisi gibi niş grupları bir araya getirmeye karar verdik” şeklinde konuştu. 2011 yılında 90’ın üzerinde fuar yaptıklarını, fuarlarda Ortadoğu, komşu ülkeler ve doğu bölgelerinden alışılmışın dışında ziyaretçi artışı olduğunu ve 2012 yılının da başarılı bir yıl olacağını belirten Yalçın, “Öncelikle iç giyim, çorap, mayo alanında niş bir fuar yapmaya karar verdik. Kısa sürede hayata geçen bu fuar sadece bir başlangıç projesidir” dedi. 90’ın üzerinde firma ve markasının yer aldığı IFEXPO 2012, 9 bin metrekare kapalı alanda yapıldı. Balkan ülkeleri, Rusya, İran, Ortadoğu ülkelerine yönelik yaygın tanıtım çalışması yapılan fuara, İran, Azerbaycan, Gürcistan, Rusya, Ürdün, Yunanistan, Ukrayna, Mısır, Libya, Lübnan, Fas başta olmak üzere yurtdışından ve yurtiçinden 15 bin civarında ziyaretçi bekleniyor.