Dosso Dossi Fashion Show Fuarı’nda yaklaşık 50 milyon dolarlık sipariş aldıklarını bildiren Hikmet Eraslan, ihracatta 2015’e kan kaybıyla başlayan Türk hazır giyim sektörüne nefes aldırdıklarını söyledi.
“Business Holiday” sistemi ile iş ve tatili birleştiren Dosso Dossi Fashion Show, 32 ülkeden 5 bin alıcıyı Antalya’da bir kez daha buluşturdu. Tamamı yerli 150 firmanın yaklaşık 50 milyon dolarlık satış yaptığı 1 haftalık organizasyon, ihracatta 2015’e kan kaybıyla başlayan hazır giyim sektörüne can suyu oldu. Dosso Dossi Fashion Show Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Eraslan, Antalya’yı moda şehri yapma yolunda önemli bir organizasyona imza attıklarını söyledi. 10 yıl önce 11 üretici firma ve 45 alıcı ile işe başladıklarını hatırlatan Eraslan, şöyle devam etti:
30 Bin Kişinin Ekmek Kapısı Olduk
“Bugün 150 firma ile 32 ülkeden çoğu butik sahibi 5 bin müşteriye ürün satıyoruz. Türkiye’nin en büyük fuar organizasyonuyuz. Küresel belirsizliklerin yaşandığı bir dönemde tüm riskleri üzerimize alarak üretici ile alıcı arasında güven köprüsü kuruyoruz. Hem üretici hem de alıcı için garantörüz. Bazı üretici firmalarımız sadece Dosso Dossi’de aldıkları siparişler için üretim yapıyor. 30 bin kişiye geçici istihdam imkânı sağlıyoruz. Bir haftada en az bir milyon hazır giyim ürününü satarak yaklaşık 50 milyon dolar ciroya ulaştık. Senede iki kez düzenlediğimiz Dosso Dossi’de ilave siparişlerle (RPT) yıllık 110 milyon doları yakaladık. İhracatta 2015’e kan kaybıyla başlayan Türk hazır giyim sektörüne nefes aldırdık”
İş ve tatili birleştiren organizasyonun dünyada benzerinin bulunmadığını ve Yargıtay tarafından “özgün iş modeli” olarak onayladığını vurgulayan Eraslan, “İstanbul İkitelli’de büyük bir lojistik üssümüz var. 32 ülkeden 200’ün üzerinde şehre ürün sevkiyatı yapıyoruz. Siparişleri 3-6 hafta içinde teslim ediyoruz” dedi.
Her yıl yüzde 20-30 büyüdüklerini vurgulayan Eraslan, katma değeri yüksek ürünlerle Türk hazır giyim sektörünün pazarlanması ve markalaşması yolunda en büyük umutlarından biri olduklarını vurguladı. Eraslan, müşteri sayısını beş yıl içinde 20 bin sınırına ulaşacağını tahmin ettiğini söyledi. Türkiye’nin tanıtımına büyük katkı yaptıkları halde devletten hiçbir destek alamamaktan şikayet eden Eraslan, “Tanıtım bütçesinden bize de fon ayrılabilir. Devletimizden destek alabilirsek dünyayı Antalya’ya getiririm” dedi.
Maliyetler Düştü, Çin’e Karşı Elimiz Güçlendi
Türkiye’de üretim maliyetlerinin düştüğünü ve Çin’e karşı ellerinin güçlendiğini bildiren Eraslan, şöyle devam etti: “Kurdaki parite farkı ve üreticilerimizin kârlarını düşürmesi rekabet avantajı sağladı. Bunlara bağlı olarak maliyetlerimizin yüzde 25 gerilemesiyle Çin’e karşı elimizi güçlendirdik. Biz ürünümüzü en geç 1,5 ayda teslim ederken Çin’de bu süre 6 ayı bulabiliyor. Büyük markaların artık çok yüksek miktarlı siparişler vermemesi bizim şansımızı artırıyor. Dünyanın önde gelen hazır giyim pazarlarına Çin’den çok daha yakınız. Tasarımda da Çin’in önündeyiz. Türkiye’ye gelip bizim modellerimizi kopya ediyorlar. Ülkemizde hazır giyim sektörünün önünün uzun yıllar açık olduğunu görüyorum.”
Dosso Dossi Fashion Show’da müşterilerin yarıya yakınını Ruslar ve Ukraynalılar oluşturuyor. Ülkelerindeki siyasal/ekonomik sorunlar nedeniyle Rusya ve Ukrayna’dan gelen alıcılara özel bazı kolaylıklar sağlandı.
Kendall Jenner Podyuma Çıktı
Dosso Dossi Fashion Show, gelenekselleşen top model defileleriyle de moda dünyasında adından söz ettiriyor. Daha önce Isabelı Fontana, Adriana Lima, Miranda Kerr ve Irina Shayk gibi top modelleri ağırlayan organizasyonda bu kez Kim Kardashian’ın kız kardeşi Kendall Jenner podyuma çıktı. Antalya’da beş yıldızlı on büyük otel, Expo Center’daki organizasyona gelen konuklar için kapatıldı. Ekonomiye büyük hareketlilik kazandıran organizasyon, Antalya esnafının da yüzünü güldürdü.