İhracatta ‘sıcak diplomasi’

Spread the love

k-1Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat hedefine ulaşma kapsamında 65 ülkenin büyükelçisini Mardin’de ağırlayarak ticari işbirliklerini geliştirme çağrısında bulundu.

İhracatı artırma çabalarında, resmi temas süreçlerine yeni bir ilişki boyutu daha ekleyen Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), 65 ülkenin elçilik mensuplarını ilk durak olarak belirlediği Mardin’de ağırladı. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, 2023 yılında 1.1 trilyon dolarlık dış ticaret hedefinin 500 milyar dolar ihracat ve 625 milyar dolarlık ithalat büyüklüğünü öngördüğüne işaret ederek, “Yüksek katma değerli üretim ve ihracat için bölgedeki en uygun yatırım noktası Türkiye’dir. Ticaret hacmimizi üç katına çıkaracağımız bu hedef için yeni işbirlikleri geliştirelim” dedi. ABD’den Ukrayna’ya, Meksika’dan Kore’ye Ürdün’den Belçika’ya çok sayıda ülkenin büyükelçisinin 19-21 Eylül tarihleri arasında ağırlandığı etkinliğe, TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi ve yönetim kurulu üyeleri ev sahipliği yaptı. Dünya nüfusu ve milli gelirinin yüzde 64’ünü, dış ticaret hacminin yüzde 52’sini ve Türkiye’nin 400 milyar doları aşan dış ticaret hacminin yüzde 50’sini oluşturan ülke temsilcileri için tertip edilen Mardin buluşması kapsamında dün düzenlenen konferansta konuşan TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, ülke ihracatının rotasını çizen TİM olarak yüksek katma değerli üretimle yükselen ve nitelikli beşeri sermayeye odaklanan yeni Türkiye için çalıştıklarını, bu kapsamda diğer ülkelerle kazan-kazan yönünde işbirliklerini geliştirmek istediklerini kaydetti. Büyükekşi, 76 milyon dinamik nüfusu, 820 milyar dolar milli geliri ve 400 milyar doları aşan dış ticaretiyle gelişme potansiyeli çok yüksek bir ülke olan Türkiye’nin, geçtiğimiz yıl da marka değerini yüzde 41 artırdığını vurguladı. Büyükekşi, ihracat hedefini sadece hacimsel artışla değil, katma-değer artışı ile sağlamayı hedeflediklerini belirterek şunları söyledi: “Bu amaçla yabancı ülkelerden gelecek ileri teknoloji yatırımlarına ve iki taraflı, hatta üçlü bölgesel tüm işbirliklerine sıcak bakıyoruz. Yüksek katma- değerli ihracat artışına için belirlediğimiz dört ana kulvarda önemli bir ivme yakaladık. 2023 yolunda küresel rekabet gücüne, her sektörde Ar-Ge, inovasyon, markalaşma ve tasarıma daha fazla önem vererek ulaşacağımıza inanıyoruz. Bölgedeki pazarlara inovatif ürün, servis ve çözümler sunmak için en uygun yatırım noktası Türkiye’dir.”

 

“MARKA DEĞERİMİZİ ARTIRDIK”k-2

Gelişen Türkiye’nin marka değerini de hızla artırdığını anlatan Büyükekşi, bu alandaki gelişmeleri şu sözlerle dile getirdi: “Türkiye, 76 milyon dinamik nüfusu, 820 milyar dolar milli geliri ve 400 milyar dolar dış ticaret hacmiyle gelişme potansiyeli oldukça yüksek bir ülke. Bu potansiyeli geliştirmek için her türlü işbirliğine açığız. Türkiye, stratejik avantajlarını kullanarak büyümeye devam ediyor, marka değerini her geçen gün artırıyor. Brand Finance tarafından yayınlanan rapora göre; Türkiye 688 milyar dolarlık marka değeri ile dünyanın en değerli 19’uncu, Avrupa’nın ise en değerli 10’uncu markası. Türkiye bir yılda marka değerini yüzde 41 arttırdı ve dünyada marka değerini en fazla artıran 4’üncü ülke oldu.”

 

“KAPILARDAN ÖNCE GÖNÜLLER AÇILDI”

Toplantıda, büyükelçiler adına da Kuveyt’in Ankara Büyükelçisi Abdullah Abdulaziz Al-Duwaikh ile Meksika Büyükelçisi Martha Barcena Coqui söz aldı. Mardin programında sıcak bir yakınlık gördüklerini ifade eden Al-Duwaikh, burada gördükleri cömertliğin, Türkiye’nin dört bir yanına gitme konusunda kendilerine cesaret verdiğini söyledi. Al-Duwaikh, “Mardin’de kapılardan önce gönüllerin bize açıldığını gördük. Devletimize ve özel sektörümüze gördüğümüz samimiyet ve cömertliği aktarmayı görev kabul ediyoruz” dedi. Coqui ise, “TİM bize Türk halkının yüreğine doğrudan dokunma imkanı sundu. Bize göre üç özellik insanları ferahlatır; güzellik, yeşillik ve su. Mardin’de bunları gördük. Ülkeler arasında işbirliği ile karşılıklı hedeflerimizi gerçekleştireceğimize inanıyoruz” dedi.