Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Türkiye’nin ilk inovasyon geliştirme programını hayata geçiriyor. Türkiye’de inovasyon ekosistemini destekleme amacıyla uluslararası danışmanlık firması A.T. Kearney işbirliğiyle oluşturulacak İnovalig projesi, Türkiye’nin İnovasyon Liderlerini belirleyecek.
Avrupa’da 17 ülkede uygulanan ve A.T. Kearney’in 17 ülkede koordinasyonunu sağladığı IMP3rove programına paralel bir kurguyla geliştirilecek projede Türkiye’nin farklı kategorilerde inovasyon lideri firmaları belirlenecek. Türkiye’nin potansiyelini, doğru inovasyon yönetim yetkinlikleri ile katma-değere dönüştürmeyi hedefleyen TİM, bu proje ile şirketlerin organizasyonları ve günlük operasyonlarına inovasyon kültürünü yerleştirmeleri için oldukça önemli bir fırsat sunuyor. Türkiye İhracatçılar Meclisi, inovasyon yönetimi ile ilgili yaptığı uluslararası çalışmalar ve sahip olduğu küresel ağ ile bu konuda lider danışmanlık firması A.T. Kearney’nin tecrübelerinden ve inovasyon yönetimi uygulamalarından faydalanarak, Türkiye’deki firmaların inovasyon yetkinliklerini artırmayı hedefliyor. İnovalig projesi ile Türkiye’deki firmaların inovasyon karneleri çıkarılarak her yılın inovasyon şampiyonları belirlenecek. Uluslararası kriterler esas alınarak firmaların inovasyon yetkinliklerinin belirleneceği çalışma, aynı zamanda 2014 yılında düzenlenecek Türkiye İnovasyon Haftası’ndaki en inovatif şirket ödüllerinin de temelini oluşturacak ve sürekli bir gündem oluşturma hedefiyle gelenekselleşecek. İnovalig’de yarışacak firmalar, ilk aşamada bir anket değerlendirmesinden geçecekler. İlk aşama süresince, haftalık ve aylık bildirimler, eğitim materyalleri, konferanslar düzenlenerek, katılımcı firmaların inovasyon yetkinliklerini artırmaya yönelik adımlar atılacak. İlk aşama sonucunda, katılımcı her bir firma yaklaşık 100 sayfalık, kendi yetkinliklerinin, yerel ve uluslararası pazarlardaki benzerleri ile karşılaştırıldığı bir benchmarking raporuna sahip olacak. Firmalar, bu benchmarking raporu ile, A.T. Kearney’nin “House of Innovation” adındaki inovasyon yönetimi metodolojisinde kullandığı 5 kategori çerçevesinde kendi yetkinliklerini değerlendirme şansını elde edecekler. Bu 5 kategori ise İnovasyon Stratejisi, Organizasyon ve Kültür, İnovasyon yaşam döngüsü süreci, Etkinleştirici faktörler ve İnovasyon sonuçlarından oluşuyor. Anketler sonrasında, en iyi skora sahip 250 firma ilk tur etkinliğine davet edilecek. Etkinliğin ardından, firmaların raporlarının incelenmesi ile 5 farklı kategoride seçilecek 50 firma, yarı finallere katılmaya hak kazanacak. Yarı finalistler, önümüzdeki sene Eylül ayında düzenlenecek bir organizasyonda, 15’er dakikalık, inovasyon yönetimi yaklaşımlarını anlatan sunumlar yapacaklar. Bu sunumlar sonucunda her kategoride seçilecek 5 firma, toplamda 25 firma finalde yarışmaya hak kazanacak. Finalistler, 2014 Türkiye İnovasyon Haftası’nda büyük jüri önünde yarışacak ve 5 inovasyon kategorisindeki Türkiye’nin İnovasyon Şampiyonları belirlenecek. Ayrıca her kategoriden 3’er firma ülkemizi “İnovasyon Ligi Avrupa Şampiyonasında” temsil etme şansı yakalayacak. Şampiyonada yer almak isteyen firmalar, etkinlik web sitesinden online kayıt yaparak 31 Mayıs 2014 tarihine kadar inovasyon anketini doldurabilecek.