Inovatif ürünlerle ekonomiye büyük katkı

Spread the love

18Katma değeri yüksek ürün ihracatı ve içeride üretilen ikame ürün cari açığın kapanmasında önem taşıyor.

Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İş Adamları Derneği (TETSİAD), Türk ev tekstili sektörünün içinde bulunduğu durumu değerlendirerek, her sektör ve özelliklede ülkemiz için tehdit taşıyan cari açık sorununa olası çözümler getirmeyi hedefliyor. Çatısı altında bulunan çok sayıda marka ile katma değeri yüksek ürün ihracatına önem veren TETSİAD, alınabilecek en iyi önlemin, kaliteli ve farklı inovatif ürünler üreterek, daha değerli ihracata yönelerek, döviz girdisini arttırmak olduğunu savunuyor. Ev Tekstili sektörü, Türkiye’nin katma değeri en yüksek sektörlerin başında geliyor. Katma değeri yüksek ürün üretimi ve ihracatı Türkiye’nin cari açığını kapanması adına önem taşıyor. Türkiye gibi yüksek cari açık problemi ya- şayan bir ülkenin öncelikli olarak kendi üretimine sahip çıkması, kurulu üretim kapasitesini haksız ithalata karşı etkin şekilde koruması gerekiyor.

KATMA DEĞERİ YÜKSEK ÜRÜNLERİN İHRACATI

Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İş Adamları Derneği Başkanı Yaşar Küçükçalık konu hakkında şu şekilde konuştu; “Cari açık Türkiye’nin çok önemli yapısal bir problemidir. Cari açığın temel belirleyicisi de ticaret açığıdır. Ticaret açı- ğı, ihraç ürünlerinden elde edilen değerin ithal ürünlerden elde edilen değerden az olması sonucunda ortaya çıkan bir problemdir. Bu problemin temel nedenlerinden birisi; ihraç ettiğimiz sanayi ürünlerinin hammaddelerinin, ithalat yoluyla elde edilen pahalı ara mallar olmasıdır. Bu nedenle dış ticaret açığını kapatmak amacıyla alınabilecek en temel tedbirlerden biri, sanayi malları üretiminde kullanılan ara mallarda dışa bağımlılığı azaltmaktır. Bu konuda Ekonomi Bakanlığımız GİTES Projesini yürüterek ara mallarda, mümkünse içeride üretilen ikameleri kullanmak üzerine bir çalışma yapmaktadır. Alınabilecek bir diğer tedbir ise katma değeri yüksek ileri teknoloji ürünleri ihracatını artırmak ve ithalatını azaltmaktır. Başka bir deyişle, yurtdışına daha pahalı mal satarak yurtdışından daha ucuz mal alımı yapmaktır. Ev tekstili sektörü ticaret açığını azaltabilecek bu iki tedbiri de bünyesinde barındırmaktadır. Sektörümüz ithalata bağımlılığı çok az olan net ihracatçı bir sektördür. Sektör, mümkün olduğunca yerel girdi kullanarak 2013 yılında 430 milyon Dolarlık ithalata karşılık 3,3 milyar dolar tutarından bir ihracat gerçekleştirmiştir. 2014’ün ilk altı ayında ise 1.7 milyar Dolarlık ihracata karşılık 221 milyon Dolarlık ithalat yapılmıştır. Genel anlamda bakıldığında Türk Ev Tekstili Sektörü, gerek kalite, gerek teknolojik yeterlilik anlamında dünyadaki tüm rakipleri ile başa baş mücadele edebilmekte, hatta pek çok özelliği ile öne geçerek rekabet gücünü sürdürülebilir kılmaktadır. Bu da, şu anda dünyada ev tekstili sektörü ile ilgili her ne ürün üretiliyorsa aynı ürünün ve daha kalitelilerinin ülkemizde de üretilebilece- ği anlamına geliyor.” Ev tekstili sektörü mevcut makina parkı, modern teknolojisi, yetişmiş, eğitimli işgücü, bilgi birikimi, tecrübesi, geniş ürün gamı, tasarım açı- sından zenginliği, kendi oluşturduğu ve yurtdışında tanıttığı markaları ile sektör adına büyük yollar kat ediyor. Her ge- çen gün, kendi koleksiyonunu üreterek, yurt dışındaki müşterilerinin beğenilerine sunan marka sayımız çoğalmakta. Türkiye’nin en gelişmiş sektörlerinden birisi konumunda olan ev tekstili, 2000 yılından bu yana yıllık ortalama yüzde 5 ihracat artışı ve 2013 yılı sonu itibarıyla 3.3 milyar Dolarlık ihracat performansı ile gelecek için umut vaad ediyor.

TETSİAD 2014 YILI İLK YARI İHRACAT RAKAMLARINI AÇIKLADI

Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İş Adamları Derneği (TETSİAD) 2014 yılı ilk yarı ihracat rakamlarını açıkladı. Türk ev tekstili ihracat rakamları, geçmiş yılın ilk 6 ayıyla kıyaslandığında, 2014 yılının ilk yarısında yüzde 8,7’lik artışla, 1,678 milyar dolara yükseldi. Türkiye’de ev tekstili sektörünün kalbi, Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İş Adamları Derneği (TETSİAD) 2014 yılının ilk 6 ayını kapsayan ihracat rakamlarını açıkladı. Buna göre 2014 yılı ilk yarı ihracat rakamları, geçen yılın aynı dönemiyle karşılaş- tırıldığında, yüzde 8,7 oranında bir artışla 1,678 milyar dolara ulaştı. Ürün bazında yapılan değerlendirmede 2014 Ocak-Haziran döneminde en yüksek ihracat havlu ve bornoz grubunda gerçekleşirken, bu döneme ait ihracat rakamının 477 milyon Dolar’a ulaştığı açıklandı. Ev tekstili ihracatının ürün gruplarına göre yüzde da- ğılımı incelendiğinde; ilk üçte yüzde 28,9 ile havlu ve bornozlar, yüzde 18,9 ile yatak çarşafları ve yüzde 17,8 ile perdelik ve dö- şemelik kumaşlar bulunuyor