İpekiş yeni kolleksiyonu “Doğa”yı tanıttı

Spread the love

Versace, Armani, Vakko gibi dünya moda devlerinin tercihi İpekiş, 2014 İkbahar-Yaz ve 2015 Sonbahar-Kış kumaş koleksiyonunu eylül ayında Paris ve Mos­kova PremièreVisionfuarlarının ardından İstanbul’da gerçekleştirdiği özel bir etkinlikte görücüye çıkardı.

İki gün süren etkinlikte yurtiçindeki takım elbise üre­ticisi, ihracatçı ve perakendecilere koleksiyonlarını tanıttı. Dokumasından apresine ve desenlerine her aşamasında özel kumaşlardanoluşan İpekiş kolek­siyonu dünya ölçeğinde yünlü kumaş sanayisinde şimdiye kadar üretilmiş en ileri tekniğe sahip kumaş­lar segmentinde yer alıyor. İpekiş Genel Müdürü Aş­kın Kandil ülkemizin yünlü kumaş üretiminde dün­ya üreticileriyle en üst segmentte yarıştığını ifade ediyor. Kaliteli ve yenilikçi ürünleriyle Première Visi­on fuarında fark oluşturan İpekiş, yılların birikimi ve Ar-Ge’siyle konfor sağlayan takım elbise üretimi için tasarlamış olduğu dört mevsim giyilebilen yünlü ku­maş koleksiyonunudünya markalarına sundu. İpekiş koleksiyonları fuarda, dünyanın dört bir yanından müşterileriyle buluşarak Ukrayna, Japonya, Estonya pazarının güçlü markaları ile yeni işbirlikleri başlattı.

RAKAMLARLA İPEKİŞ KOLEKSİYONU

İpekiş Genel Müdürü Aşkın Kandil koleksiyonları­nın natürel liflerden oluştuğunu ve bu kumaşlarla üretilmiş takım elbise ve ceketlerin şıklık ve konfor sağlayan farklı apreler içerdiğini söyleyerek ko­leksiyona dair rakamlar veriyor: “İpekiş’in 2014 İlkbahar-yaz koleksiyonu 4 ana temadan oluşu­yor: %100 yün, wool-silk, wool-linen ve wool-cotton. Yine Paris’te ve Moskova’da sunulan 2015 Sonbahar-Kış koleksiyonu 144 parçadan oluşuyor. Bu koleksiyonumuzda yine 2014’ün renkleri göz­lemleniyor, renk paletinde 153 renk ve 310 desen var. Bunun yaklaşık yüzde 75’i takım elbiselik, diğer kısmıda ceketlik kumaşlardan oluşuyor.”

“COOLWOOLCAMPAIGN” PROJESİNDEKİ 12 MARKADAN BİRİYİZ”

İpekiş Genel Müdürü Aşkın Kandil özellikle kış ko­leksiyonlarında takım elbise ve pantolon-ceket grubunun öne çıktığını, Woolmark’ın dünya gene­linde başlattığı “CoolwoolCampaign” projesi kap­samında bu grupta daha ince, üst düzey, lüks ve şıklığı sağlayan, metrekarede 180 gr’ı geçmeyen takım elbiselik yüzde yüz yün kumaş üreten 12 mar­kadan biri olduklarını gururla ifade ediyor. “Wool­mark üyesi olarak yünlü kumaş üretiminin hemen hemen tamamı yüzde yüz yün olup, Coolwool ku­maşlar sınıfına girmektedir” şeklinde konuşuyor.

2014 YAZ KUMAŞLARINDA BEYAZ MAVİ VE KUM TONLARI HAKİM OLACAK

Duygusallık ve masumiyetin korunduğu İpekiş 2014 İkbahar-Yaz koleksiyonunda beyaz anahtar renk konumunda. 2014’te özellikle özgürlük rengi olarak bilinen lacivert ve parlament, lacivert indi­gosu ve mavinin yoğun olduğu bir yaz yaşanacak. Kum renkleri de her sezon olduğu gibi soft renk­lerle birlikte yerini koruyacak. Kış koleksiyonunda yine iddialı renkler var. Desenlerde ve renklerde kombinasyolar ön planda. Her desen kendi kombi­nasyonlarıyla ortaya çıkıyor. İpekiş Genel Müdürü Aşkın Kandil’e göreİpekiş’in koleksiyonunda başarı­lı olma nedenlerinden birinin de trend renkleri kul­lanıyor olmanın yanında onların her birini kombi­nasyon yaparak ortaya çıkartıyor olması.

5 ANA KONSEPT

“Desenlerimizin her birinde sezon renkleriyle yan yana getirerek, görsel olarak destekleyerek kombi­nasyonlar yapıyoruz. Renklerdeyse pembenin ve ye­şilin hakim olduğu bir koleksiyon. Yaprağın her tonu, yerdeki otun her rengi ve toprak kahvesi var. Bunlar konfeksiyoncularımızın da işini kolaylaştırıyor. 2014- 2015’in ana teması mimari efektler. Şehir hayatındaki mimari yapının koleksiyonlarımızdaki kumaşlara da yansıması söz konusu. Geometrik, matematiğin çok öne çıktığı bir koleksiyon aslında. Bunu kareleri, çiz­gileri, mikrosuyla vurguluyoruz” diyerek İpekiş’in bu yönünün de çok güçlü olduğunu ifade eden İpekiş Genel Müdürü Aşkın Kandilİpekiş’in kumaşlarının, yurtiçinde Sarar, Bisse, Abdullah Kiğılı, Cacharel, Pi­erre Cardin, Kip, Ramsey, Vakko, gibi; yurtdışında ise başta Versace, Armani, RobertoCavalli, Moschi­no, Patrizia Pepe, Fendi, Dolce&Gabbana, Zadig et Voltaire ve ChristianDior gibi dünya devi moda mar­kaları tarafından kullanıldığını ifade ediyor. “Müşte­riye özel tasarım, butik üretim ve hızlı servis” iş mo­deliyle fark yaratan İpekiş, yılda ürettiği yaklaşık 2,5 milyon metre yünlü kumaşı dünyanın moda marka­larına satıyor. 2008 yılında dünyanın kumaş üretimi­nin kalbi olarak bilinen, İtalya’nın Biella şehrinde pa­zarlama, araştırma ve satış şirketi olan IPEKIS ITALIA SPA’yı kuran İpekiş, bugün dünya yünlü kumaş üreti­minin önemli markalarından biri olarak tasarım, üre­tim, pazarlama ve satış faaliyetlerini 88 yıldır aralıksız sürdürüyor. 2025 yılında Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk 100 yıllık sınaî markası unvanını kazanacak olan İpe­kiş 2025 yılına kadar yüzde yüz yün kumaş üretimin­de dünya markası olmayı hedefliyor.