İslami moda sektörü 2020’de 327 milyar dolara ulaşacak

Spread the love

islami-modaDubai Odası, Dubai İslami Ekonomi Geliştirme Merkezi (DIEDC) ve Thomson Reuters işbirliğiyle düzenlenen Küresel İslami Ekonomi Zirvesi (GIES) 2015, Dubai’de gerçekleştirildi.

İslami ekonominin hızla gelişen sektörlerinden biri olan, küresel yaşam sektöründe önemli bir pazar payına sahip bulunan “İslami sanat ve moda”, Dubai’de yapılan Küresel İslami Ekonomi Zirvesi’nde (GIES) konuşuldu. Dubai Odası, Dubai İslami Ekonomi Geliştirme Merkezi (DIEDC) ve Thomson Reuters işbirliğiyle düzenlenen GIES 2015 zirvesi, 2 bini aşkın sayıda politika belirleyici, düşünür ve iş yöneticisini Dubai’de bir araya getirdi. 60 uluslararası konuşmacının yer aldığı 1 5 o turumda; İslami ekonomi dahilindeki yedi ana konuya (İslami finans, helal sektörü, aile turizmi, İslami bilgi, İslami sanat ve tasarım, İslami dijital ekonomi ve İslami standartlar) ışık tutacak bilgiler paylaşıldı. Zirvede, 2014 yılında tesettür modası ya da farklı bir deyişle, İslami moda sektörünün harcaması 230 milyar dolara ulaşarak dünya moda piyasasının % 11’ini oluşturduğu açıklandı. GIES 2015’te yayınlanan Küresel İslami Ekonominin Durumu (SGIE) raporuna göre de; sektörün % 6 büyüyerek 2020 senesine kadar 327 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor.

İSLAMİ MODA HIZLA BÜYÜYOR
İslami moda ise hızla büyüyen bir diğer pazar ve İslami ekonominin ayrılmaz bir parçası. Küresel gerileme sebebiyle mali baskılarla karşı karşıya olan genel moda sektörünün aksine, İslami modanın büyümeye devam ettiği belirtiliyor. Başta İslam dünyasının doğasında olan muhafazakarlığa hitap eden İslami moda, muhafazakarlığın öncelik taşıdığı diğer bölge ve kültürlerden de talep almakla beraber ana akım moda aktörlerinin de ilgisini çekiyor. Türkiye’nin yanı sıra Endonezya, Kuveyt ve İngiltere’den temsilcilerin katılımı ile İslami Moda ve Tasarım Konseyi Başkanı Alia Khan başkanlığında gerçekleşen, muhafazakar modanın ele alındığı panelde, dünyanın 1 numaralı muhafazakar moda sitesi seçilen Modanisa.com’un kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Türe de konuşmacı olarak yer aldı. Kerim Türe panelde yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Sosyal medya ve internet, İslami modanın küresel ana akıma geçişinin arkasındaki itici faktörlerdir. Dünyanın her yerinde, Müslüman kadınlar, en son trendlerin zarif ve sade olmasına ve İslam kültürüne uygunluğuna dikkat ediyorlar. Onlara; çeşitlilik, kalite ve mükemmel hizmeti bir arada sunan online bir mağaza yoluyla hizmet vermek, hızla gelişen muhafazakar moda piyasasında başarıyı yakalamanın sırrıdır.” Alia Khan ise yaptığı konuşmada, İslami modanın insanların ilgisini haklı olarak çektiğini belirterek; “Sektör aslında görünenden çok daha fazlasını barındırıyor. Ana akım moda sektörüne, itibar, zarafet ve klasından ödün vermeden modayı kökten değiştirecek nitelikte güçlü çözümler sunarak, öne geçip harika bir örnek teşkil edecek büyük potansiyele sahip.” dedi.

YENİLİKÇİLİK ALANLAR İSLAMİ SANATA YATIRIMI TEŞVİK EDİYOR
Sanat ve kültür, İslami ekonominin önemli unsurlarını oluşturuyor. İslami sanat; dünyanın her köşesinde müzelerin bel kemiğini oluştururken, koleksiyonluk yatırım olarak da artarak önem kazandı. Körfez Arap Ülkeleri İşbirliği Konseyi (GCC) bölgesi ve özellikle de Katar ve BAE’de gerçekleştirilen girişimler, bir yandan kitlelere daha modern seçenekler sunarken, diğer yandan da dikkati, geleneksel dini eserlere olan ilgiyi sürdüren İslami sanata çeviriyor. GCC’nin daha renkli bir kültürel profil oluşturma isetğinin bir parçası olarak Katar’daki Mathaf ve Abu Dabi’deki Guggenheim ile Louvre ve Dubai’deki modern galeriler gibi yenilikçi alanlar, İslami sanata yatırımı teşvik edip yaygınlaşmasında etkili oluyor.