İstanbul’da moda rüzgarı esti

Spread the love

Türkiye’nin seçkin marka ve moda tasarımcılarının 2013 ilkbahar–yaz koleksiyonlarının tanıtıldığı İstanbul Fashion Week etkinlikleri, modacıların ilgi odağı oldu.

Karaköy Antrepo’da düzenlenen defileler, yabancı basında da büyük yankı buluyor. Türk tasarımcılar defileleri ile moda dünyasında ne kadar iddialı olduklarını tüm dünyaya ispatlamış durumdalar. Organizasyonda ünlü isimler ve modacıların giydiği kıyafetler kadar katılımcıların da kıyafetleri oldukça iddialı! Kendi tasarım ve tarzını yansıtan pek çok kişi tercih ettikleri kıyafetlerle basınında ilgi odağı oldu. Türkiye’nin en seçkin marka ve başarılı moda tasarımcılarının 2013 ilkbahar-yaz koleksiyonlarının tanıtıldığı IFW, 4 gün sürdü. 25’i bireysel olmak üzere 34 moda tasarımcısı ve 5 markanın, tasarım ve hazır giyim koleksiyonlarıyla ilkbahar-yaz modasına yön vererek trendleri belirleyeceği Istanbul Fashion Week, moda severler için tasarım kavramını günlük yaşamın en önemli başlıkları arasına taşıyor.

ARAPLARDAN 100 MİLYON DOLARLIK SİPARİŞ
İstanbul Fashion Week’te bu yıl Avrupalı alım heyetlerinin yerini Araplar aldı. Her yıl ağırlıklı olarak Avrupa’dan alım heyetlerini ağırlayan IFW’nin bu kez Arap işadamlarının akınına uğraması dikkat çekti. İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), Moda Tasarımcıları Derneği (MTD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve İstanbul Moda Akademisi (İMA) tarafından düzenlenen IFW’ye katılan alım heyetlerinin yüzde 80’ini Körfez ülkelerinden gelen yatırımcılar oluşturdu.

50’nin üzerindeki Arap alım şirketi, moda haftası kapsamında düzenlenen 35 defileye de yoğun ilgi gösterdi. İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, “Ortadoğu ve Arap ülkeleri tasarımcılarımızın ilişkilerini daha çok geliştirdiği bölgeler oldu. Bu moda haftasında yoğun bir ilgi görüyoruz. 100 milyon dolarlık bir alım bekliyorum” dedi. IFW Komite Başkanı Volkan Atik de her defilenin bin kişi tarafından izlendiğini belirleterek, moda haftasına 30 binin üzerinde ziyaretçi çekeceklerini söyledi.

Arap şirketler içinde en ilgi çeken isim Katarlı NBK Grubu. Katar Emiri’nin yeğeni Nasser Bin Khaled Al-Thani’nin sahibi olduğu NBK, otomotivden gayrimenkule, elektronikten tarıma kadar birçok farklı sektörde faaliyet gösteriyor. Dünyaca ünlü çok sayıda markayı bünyesinde barındıran Beyrutlu Piaff da önemli alım grupları arasında. Kadın giyim, aksesuvar ve mücevher ürünleri satan Piaff’ın da IFW’den yüklü miktarda alım yapması bekleniyor. IFW’ye gelenler arasında Suudi Arabistanlı ND Fashion, Ammanlı Storia Depertment Store, Beyrutlu K&MAK LLC, Dubaili Chaloub Group, Bahreynli Sufana da bulunuyor.

ALAN GENİŞLEDİ
Geçen yıl Beyoğlu Belediyesi tarafından desteklenen IFW, Tepebaşı’nda 3 bin metrekarelik bir alanda yapılmıştı. Bu yıl defile sayısının yüzde 50 artması nedeniyle daha büyük bir alana ihtiyaç duyduklarını söyleyen IFW Komite Başkanı Volkan Atik, “İstanbul Modern’de organize olduk. Alan 8 bin metrekareye çıktı. Defile sayısı arttığı için backstage alanlara daha fazla ihtiyaç duyduk. Artık IFW daha profesyonel bir organizasyon haline geldi” dedi. Yurtdışından 100’e yakın basın mensubunun ağırlandığı moda haftası yabancı şirketler tarafından yakından takip ediliyor.