Moda perakendeciliğinde 100 yılı geride bırakan Karaca’nın, büyüme vizyonunu satış kanallarının yöneticileriyle paylaşmak üzere mağaza yöneticileri ve iş ortaklarına yönelik düzenlediği Karaca Gelişim Zirvesi “Gelişmek için Birleşmek” mottosu ile gerçekleştirildi.
Karaca Gelişim Zirvesi’nin açılış konuşmasını yapan Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Güneş, yalnızca alışılmış bir mağaza yöneticileri toplantısı için değil, 101 yıllık dev bir çınar olan Karaca’nın geleceğine atılan emin ve kararlı adımları paylaşmak üzere bir araya geldiklerini vurguladı. Güneş “Bir asrı devirmiş olsak da her an ‘yeni şeyler söylemek lazım’ felsefesini benimsiyor ve bu motivasyonla durmadan koşuyor, değişiyor ve gelişiyoruz. Küreselleşmenin beraberinde getirdiği zorlu rekabet koşulları ile ancak böyle başa çıkabileceğimizi hiç bir zaman aklımızdan çıkarmıyoruz. Bundan sonra da gelişim yolunda atılması gereken tüm adımları birer birer ve büyük bir istikrarla atacağımıza kimsenin şüphesi olmasın” dedi.
ORYANTALİST PERAKENDEDEN ORGANİZE PERAKENDEYE YOLCULUK SÜRÜYOR
Zirvede konuşan Karaca Genel Müdürü Cihat Özbekli 2016 yılında Karaca’nın yeni ve zorlu bir yolculuğa çıktığını aktararak “Karaca olarak hedefimiz her zaman yüksek ürün, marka ve müşteri memnuniyetini optimum fiyat ile müşterilerimize sunmak oldu. Sektörde sıkça gördüğümüz düşük fiyat sloganları ile piyasada var olmaya hiçbir zaman çalışmadık, bundan sonra da marka duruşumuzu sürdürmeye devam edeceğiz” dedi. 2016 yılından bu yana entelektüel sermayeye yatırım yaptıklarını belirten Özbekli, çalışana yapılan bu yatırımın meyvelerini almaya başladıklarını ve bu bakış açısını sürdürmeye devam edeceklerini söyledi. Etkinlikte my.karaca Platformu’nun da duyurusunu yapan Özbekli, 1 Nisan 2018 itibariyle tüm Karaca çalışanlarının kullanmaya başlayacağı platform, çalışanlara mobil üzerinden süreçleri ve perakende metriklerini takip edebilme imkanı sunacak. Aynı platform içinde yer alan “Skortkart” yöneticilere kendi performanslarını değerlendirme imkanı verirken, “Karaca Play” çalışanlara mobil üzerinden sürekli yeni içerikli eğitimler sunacak.
ISI HARİTALARI İLE MÜŞTERİ TERCİHLERİ BELİRLENİYOR
Karaca Girişim Zirvesi’nde müşterileri daha yakından tanımak ve takip etmek için ısı teknolojisinden yararlandıklarını aktaran Karaca Pazarlama Müdürü Özgür Saraç “Şu anda pilot olarak bir mağazamızda bu yeni teknolojiyi deniyoruz. Mağaza içindeki cihazlar sayesinde vitrine bakan kişileri, içeri girme oranlarını ve mağaza içinde hangi reyonun ilgi çektiğini görebiliyoruz. Bu sayede vitrin ve mağaza içi tasarımlarda satışı desteklemeye yönelik yenilemeler yapacağız” dedi.
Zirvede konuşan Karaca İnsan Kaynakları Müdürü Uğur Aksoy, perakende sektöründeki başarının sırrının eğitimden geçtiğine dikkat çekerek, Karaca’nın bu alandaki yeni yatırımlarını konuklara aktardı.Karaca Perakende Mağazacılık Grup Müdürü Azad Gün ise perakende ekosistemi üzerindeki değerlendirmeleri paylaştı.