Günümüzde hayatımızın her alanını saran internet, teknolojiyle daha fazla haşır neşir olan Z kuşağı jenerasyonunun iş dünyasına katılmasıyla birlikte giderek önemini artırıyor.
Bu gerçekten hareket eden bir proje, ihracat eğitimini oyun ve animasyonlarla sanal ortama taşıyor. KOBİ’ler ve öğrenciler için geliştirilen InTeLS-TR Projesi, sanal ortamda oyun ve animasyonlarla ihracatı öğretiyor. İhracat Oyunu’nda, bir şirketin ihracat departmanında çalışır gibi hedef ülkelerinizi seçip, ürün kalite düzeyinizi belirleyebiliyor, reklam ve pazarlama stratejilerinizi kurgulayıp pazara ürünlerinizi sunabiliyorsunuz. Peki, her şey bu kadar basit mi? Tabi ki değil. Oyunda tıpkı gerçek pazarda olduğu gibi bir de rakipleriniz var ve onlar da boş durmuyor. Rakiplerinizin geliştirdiği stratejiler, sizin tüm planlarınızı bozabilir. Geleneksel iş yapma yöntemleri ve kısıtlı kaynakları nedeniyle uluslararası rekabette zorlanan KOBİ’ler için ihracatı öğrenmek artık çok kolay.
Avrupa Birliği’nin desteğiyle İstanbul İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği liderliğinde hayata geçirilen KOBİ’lerin Uluslararası Ticaret Alanında Elektronik Ortamda Eğitimi (InTeLS-TR) Projesi, KOBİ’lere ve dış ticaret alanında çalışmak isteyen öğrencilere ihracatı, animasyon ve oyunla öğretiyor. InTeLS-TR Projesi kapsamında hayata geçirilen İhracat Oyunu, Dış Ticaret Rehberi E-Kitabı ve Dış Ticaret Eğitim Animasyonu, İstanbul İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği’nin ev sahipliğinde gerçekleştirilen bir toplantıyla tanıtıldı. Projenin konsorsiyum ortaklarının yanı sıra çok sayıda öğrenci ve KOBİ temsilcisinin katıldığı toplantıda, ihracatı öğrenmenin sanıldığı kadar zor olmadığı ortaya kondu. Günümüzde giderek artan uluslararası rekabet ortamında, işleri oldukça zorlaşan KOBİ’lerin ihtiyaçları doğrultusunda geliştirilen dijital uygulamaların, ihracatı eğlenceli ve basit bir şekilde öğrenme olanağı sunduğu belirtildi.
DÜNYAYA AÇILMADAN ÖNCE İHRACAT OYUNU
InTeLS-TR İhracat Oyunu’nun senaryosu, küçük ölçekli bir firma üzerine kurulu. Oyunun en önemli amacı ihracat yaparak şirketinizin kâr etmesini sağlamak. Oyunda, şirketin ihracat departmanında çalışan biri gibi hedef ülkelerinizi seçip, pazarlayacağınız ürüne ve kalite düzeyine karar veriyorsunuz. Hedef pazar ve ürününüze en uygun reklam ve pazarlama stratejilerini de geliştirerek ihracat yapıyorsunuz. Buraya kadar aslında oyun basit gibi düşünülebilirsiniz; ancak rakipler ve diğer pazar koşulları her an tüm stratejinizi değiştirmenize neden olabilir. Oynayanlarda bağımlılık yapan İhracat Oyunu, yaklaşık 1 saat sürüyor ve istenildiğinde durdurulup sonra kaldığı yerden devam edilebiliyor. Uluslararası rekabet ortamında, etkili bir iş girişiminin nasıl tasarlanıp başarıya ulaştırılacağını basit ama eğlenceli bir şekilde gösteren oyun, proje kapsamında üretilen e-kitap ve animasyon ile desteklendiğinde kalıcı öğrenmeyi sağlıyor.
InTeLS-TR Projesi kapsamında hayata geçirilen Dış Ticaret Rehberi, hem KOBİ’ler hem de dış ticaret alanına ilgi duyan öğrencilerin ihracatla ilgili her türlü sorusuna cevap bulabilecekleri bir kaynak. Online çevrilebilir sayfa düzenine sahip Dış Ticaret Rehberi’nde, ihracatla ilgili temel ve pratik bilgilere yer alıyor. E-kitabın içinde yer alan link’ler okuyucuları ticaretle ilgili kurum ve kuruluşların internet sitelerine yönlendiriyor. Böylece rehberi okuyanlar gerektiğinde ihracatla ilgili daha detaylı bilgilere nereden ulaşılabileceklerini öğreniyorlar. Dış Ticaret Eğitim Animasyonu ise dış ticaretle ilgili kalın kitaplarda yer alan temel ve pratik bilgileri animasyonlu, interaktif ve sesli bir anlatımla kullanıcılara anlatıyor. Eğlenceli ve öğretici kurgusuyla izleyenleri sıkmayan animasyon uygulamasında, her bölümünün sonunda “Şimdi Sıra Sizde” adlı soru bölümleri de yer alıyor. Soru bölümleri, kullanıcıların kendilerini denemelerine ve edindikleri bilgileri pekiştirmelerine olanak sağlıyor. InTeLS-TR Projesi’nin hedef kitlesi her ne kadar ihracata yeni başlayan ya da başlayacak olanlar olsa da oyun ve animasyon uygulamalarının eğlenceli yapısı profesyonellerin de ilgisini çekiyor.