Almanya’dan ABD’ye, Bulgaristan’dan Çin’e kadar çok sayıda ülkeden alıcının ziyaret ettiği Texbridge dünyanın ilgisini gördü. Verimli iş görüşmelerinin gerçekleştiği fuarı, 3 bin 210’u yabancı olmak üzere toplam 18 bin 300 sektör profesyoneli ziyaret etti.
CNR Holding kuruluşlarından İstanbul Fuarcılık tarafından, Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) ve Konfeksiyon Yan Sanayicileri Derneği ( KYSD) iş birliğinde düzenlenen “Texbridge İstanbul – Kumaş ve Aksesuarları Fuarı” 26-28 Mart 2014 tarihleri arasında gerçekleşti. CNR EXPO Yeşilköy’de düzenlenen Texbridge’de 2015 yaz trenleri belirlendi. Almanya, Avusturya, ABD, Bulgaristan, Cezayir, Çek Cumhuriyeti, Çin Halk Cumhuriyeti, Fransa, Hollanda, Irak ve İngiltere’nin aralarında bulunduğu çok sayıda ülkeden gelen alıcılar katılımcı firmalarla iş anlaşmalarına imza attılar.
Texbridge fuarını ve sektörü değerlendiren Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, “2011 yılından bu yana Texbridge fuarımızın başarısına odaklandık. Her geçen gün ziyaretçi ve firma sayımızı istikrarlı şekilde artırdık. Tekstil ve aksesuarlarda trendleri bu fuarda belirledik” dedi.
“TEXBRIDGE KITALARI BİRLEŞTİRİYOR”
Burkay, Texbridge’in 3 yıl gibi kısa bir sürede uluslararası fuarların kalitesi ve çekim gücüne ulaştığına dikkat çekerek, şöyle konuştu: “Sektörün önemsediği ve öncü fuar haline gelen Texbridge kıtaları birleştiren fuar haline dönüştü.” Texbridge’in sektörün ihracatına büyük katkı sağladığını belirten Burkay, “Sektörde düzenlediğimiz fuarlar aracılığıyla pazarlarımızı hızla genişletiyoruz. 2012 yılını 7,9 milyar dolar ve 2013 yılını da 8,4 milyar dolar ihracat ile kapatmıştık. Bu yılın Ocak-Şubat aylarında gerçekleşen 1 milyar 486 milyon dolarlık ihracata baktığımızda yılsonunda 9,4 milyar dolar civarında tüm zamanların rekoru olacak bir rakama doğru ilerliyoruz” dedi.
Fuarların sektörün pazarını ciddi oranda genişlettiğini söyleyen Burkay, şöyle devam etti: “Rusya’ya bir yılda 1 milyar doların üzerinde tekstil ihraç eder konuma geldik. İhracat pazarlarımız arasında ikinci sırada yer alan İtalya’ya ihracatımızı 2013 yılında 840 milyon dolar seviyesine yükselttik. Son 10 yıllık döneme baktığımızda yeni pazarlarda da çok özel başarılarımız var. Çin’e tekstil ihracatımızı son 10 yılda 14 kat artırarak, 196 milyon dolara yükselttik. Tekstilde yaşanan bu başarılı gidişatta Texbridge ve Evteks gibi fuarların katkıları büyüktür.”
ÜNLÜ MARKALAR ALIM İÇİN FUARDA
CNR Holding Fuarcılık Grubu CEO’su Cem Şenel de Texbridge Fuarı’nın başarısına işaret ederek, “Bu yıl yine fuarımızı trend alanı, alım heyetleri, trend ve tasarım seminerleri, ulusal ve uluslararası basın toplantıları, business lounge, design lab gibi faaliyetlerimizle zenginleştirdik” dedi.
Cem Şenel, fuara alım için davet edilen firmalar arasında Zara, H&M, Fcuk, Abercrombie & Fitch , Diesel, Dockers, Daniel Hechter, United Colors of Benetton , Bebe , GAP, DKNY, Dolce Gabbanna, Oxs, Li Fung, Marks&Spencer, Hugo Boss, Esprit, Sela, Gloria Jeans, Ostin, Otto, Stylepit, Elle-Russi, Splash, Behpoosh, Tandor ve Tanpoosh gibi ünlü markaların yer aldığını söyledi.
Sektörün ihracatına büyük katkı sağlayan fuar kapsamında düzenlenen trend seminerlerine ise Inkrit Berbee, Nihan Peker, Müjde Abdis Güçlü gibi yerli ve yabancı bir çok tasarımcı ve trend tahmincisi katıldı. Texbridge kapsamında düzenlenen trend seminerlerinde konuşan Inkrit Berbee, bayan giyiminde ve aksesuarlarında 2015 yaz trendlerini anlattı. Berbee şöyle konuştu: “Önümüzdeki yıl sanatın moda üzerindeki etkisini yoğun olarak göreceğiz. Kumaşlarda bitki ve hayvan motifleri yer alacak. Aksesuarlarda Çingene etkisi olacak. Her dönemin rengi beyaz bu sezonun da vazgeçilmezi olacak. Siyah, gri ve mavi de yine vazgeçilmeyen renkler arasında yer alacak. İndigo renkler de hem kumaşlarda hem de ayakkabılar da yoğun olarak görülecek.”
Denim ile Amerikan futbolunun buluşacağını belirten Inkrit Berbee, kotlarda naif grafikler, çocuksu baskılar ve logoların bir araya getirileceğini söyledi.