Kumaşta modanın kalbi İstanbul’da attı

Spread the love

k-7Dünyanın en önemli kumaş fuarı kabul edilen Premiere Vision İstanbul Fuarı’nda, ünlü trend belirleyiciler hem Sonbahar-Kış 2015-2016 modasını tanıttı, hem de trend tüyolarını ziyaretçilerle paylaştı.

Dünyanın en önemli kumaş fuarları arasında haklı bir üne sahip olan Premiere Vision; Paris, New York, Şangay ve Barcelona’nın ardından İstanbullularla görkemli bir buluşma gerçekleştirdi. Dünya tekstil trendini belirleyen uluslararası tasarımcılar, moda evleri, hazır giyim ve zincir mağazaları; İstanbul zirvesinde ziyaretçilere sonbahar-kış 2015-2016 trendlerini tanıttı. İstanbul’da yılda iki kez düzenlenme kararı alınan fuar, hem Türkiye’deki firmalardan hem de uluslararası kuruluşlardan büyük ilgi gördü. 66’sı yabancı toplam 153 kuruluşun stand açtığı fuarda, İtalya 36 katılımcısıyla göz doldurdu. Dünya tekstil trendini belirlemede önde gelen ülkelerden Fransa, İspanya, Almanya, Avusturya, Bulgaristan, Danimarka, Portekiz ve Romanya’dan gelen katılımcılar da Premiere Vision İstanbul’da büyük ilgi topladı. Fuarın hedef pazarlarından Bulgaristan ve Romanya’dan gelen alım heyetlerinin ziyaretleri de, katılımcılar tarafından memnuniyetle karşılandı.

 

TÜRK TEKSTİL SEKTÖRÜNÜN GELİŞİMİ

Premiere Vision İstanbul, sektörün Türkiye’deki çatı kuruluşları arasında da büyük heyecan oluşturdu. İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB)desteğinde düzenlenen fuar ile ilgili olarak konuşan Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Gülle, Premiere Vision’un İstanbul’u dünyadaki dördüncü durak olarak seçmesinin temel nedeni olarak, Türk tekstil sektörünün tüm dünyada dikkat çeken gelişimini olduğunu belirtti. Gülle “On yıldır söyleyerek sonunda getirdik, artık ev sahibiyiz. 20 milyar dolar alt yapısını hazırladık. Marka bir fuarın İstanbul’a gelmesi sektörün gözünü bu ülkeye çevirdi. Bu fuarın gelmesi başka fuarların da yolunu açacaktır. Fuarın buraya gelmesi bölge tedarikinin, butik üretiminin ön plana çıkmasını sağladı. Hem sektör adına hem de alıcılar açısından memnuniyet oluşturdu” şeklinde konuştu.

 

 

SEKTÖRÜN EN ÖNEMLİ OYUNCULARI BU FUARDAk-8

Première Vision İstanbul’un en büyük destekçisi UTİB’in Başkanı İbrahim Burkay fuarla ilgili değerlendirmelerde bulundu. Première Vision’un Türkiye’ye gelişinin çok önemli olduğunu söyleyen Burkay, şöyle konuştu: “Bu fuar sayesinde özellikle İtalyan ve İspanyol firmalar yakın coğ- rafyamızdaki pazarlara ulaşma imkanı buldu. Sektörün en önemli oyuncuları bu fuara geldi. Première Vision İstanbul, tekstil sektöründe 500 milyon dolarlık iş hacmi oluşturacak.”

 

 

YERLİ FİRMALARA BÜYÜK FIRSAT

Première Vision’un ilk kez organize ediliyor olmasına rağmen yoğun talep aldığını vurgulayan Burkay, bir sonraki fuarın 2 kat daha büyük alanda düzenleneceğini söyledi. UTİB olarak, yerli firmaların organizasyonunu sağladıklarını hatırlatan Burkay, “ Fuar, yabancı firmaların ilgisini başarıyla çekti. Yerli firmalar için de bü- yük fırsatlar yarattı. Özellikle Kuzey Afrika, Rusya ve Türki Cumhuriyetleri sektörde büyük bir pazar oluşturacak” diye konuştu.

 

FUARA 153 MARKA KATILDI

CNR Holding CEO- Fuarcılık Grup Başkanı Cem Şenel, “Kıtaları birleştiren İstanbul, Première Vision ile tekstil profesyonellerini bir araya getirdi” dedi. Şenel, Première Vision İstanbul’a, 153 markanın katıldığını belirterek, şöyle konuştu: “Fuara, İtalya, Fransa, İspanya, Danimarka, Almanya, Avusturya, Bulgaristan, Portekiz ve Romanya’dan firmalar katıldı. Ayrıca sektörün hedef ülkeleri Bulgaristan ve Romanya’dan da alım heyetleri geldi. Dünyanın en önemli kumaş fuarlarından olan Première Vision İstanbul, kumaş, aksesuar, iplik, elyaf ve denim kategorilerinde modada trendleri belirliyor.”

 

k-9DÜNYADA MODAYA YÖN VERENLER BULUŞTU

Üst düzey yöneticileriyle İstanbul’a gelen uluslararası katılımcılardan İtalya’nın trend önderi Marzotto Group ve Miroglio‘nun yanı sıra emprime kumaş üreticisi Seterie Argenti, yünlü kumaş üreticisi Bisentino, ipekli kumaş üreticisi Clerici ve aksesuar üreticisi Bottonificio dikkatleri üzerine çekti. Portekizli gömleklik kumaş üreticisi Teviz ve takım elbiselik kumaş üreticisi Riopele’nın yanısıra, Fransız Creations Robert Vernet, Alman pamuklu kumaş üreticisi Kindermann ve Avusturyalı elyaf üreticisi Lenzing de fuarda ilgi toplayan kuruluşlar arasında yer aldı. Premiere Vision İstanbul’daki 87 Türk katılımcı arasında ise Akın Tekstil, Çalık Denim, İskur Tekstil, Sanko Tekstil, Uğur Tekstil, Kimteks, Kipaş, Bakay, Konak Tül ve Saydam Tekstil gibi firmalar yer aldı. İstanbul’da düzenlenen Premiere Vision’da; seçicilik, yüksek kalitede hizmet ve uluslararası açılım kurallarının yanı sıra ilham ve trend tüyolarının paylaşıldığı seminerler de düzenlendi. Premiere Vision Moda Direktörü Pascaline Wilhelm, “Trend Vision İstanbul” seminerinde Sonbahar/Kış 2015- 2016 sezonunda öne çıkan trendleri anlatarak katılımcılarla kendine ait ilham ve trend tüyolarını paylaştı. “Kadın giyim koleksiyonlarına dair dört ana tema”yı konu alan Carlin Group Trend Semineri’nde ise günümüz kadının gardırobunda sıra dışılığı besleyen etkiler anlatıldı.