ABD’ye 39 milyar dolarlık hazır giyim ürünü ihraç eden Çin’in maliyet avantajını kaybettiğini bildiren Özkan Karaca, “Amerika şimdi Çin’e alternatif arıyor. Bu ortamda doların değer kazanmasıyla hem maliyet, hem kâr avantajı yakaladık. Fırsatı iyi değerlendirip ABD pazarında daha çok boy göstereceğiz” dedi.
Las Vegas’ta düzenlenen ABD’nin en büyük hazırgiyim fuarı Magic Show’a katılan Türk firmaları, alıcıların gözbebeği oldu. Fuara Türkiye’den 15’i İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) çatısı altında olmak üzere toplam 24 firma katıldı. İHKİB AB, ABD ve Uzakdoğu Fuarlar ve Dış İlişkiler Komitesi Başkanı Özkan Karaca, dünyanın en büyük hazırgiyim ithalatçısının ABD olduğunu, ancak Türkiye’nin bu pazardan hak ettiği payı alamadığının altını çizdi. ABD’nin 100 milyar dolarlık hazırgiyim ithalatının 39 milyar dolarını Çin’den
yaptığını anlatan Karaca, şunları söyledi:
AMERİKA’DA ÇİN’İN ALTERNATİFİ OLMAK İSTİYORUZ
“İHKİB Başkan Vekili Kemalettin Güneş ile yaptığımız gözlemlerde Türkiye için önemli bir fırsatın yaklaştığını gördük. Çin maliyet avantajını giderek kaybediyor. ABD ise Çin’e alternatif arıyor. Çinli ve Türk ihracatçılar ABD pazarına sattıkları ürünlerde aynı gümrük oranlarını ödüyorlar. Türk hazırgiyim ihracatçıları olarak doların değer kazanmasıyla birlikte hem maliyet hem de kâr avantajı yakaladık. Fırsatı
iyi değerlendirmek için ABD’ye odaklanmamız, bu ülkenin en büyük hazırgiyim fuarında yerimizi almamız gerekiyordu. Şubat ayında olduğu gibi
yılın ikinci fuarına da 15’i İHKİB çatısı altında olmak üzere Türkiye’den 24 firmayla katılım gerçekleştirdik. ABD’li alıcılar ihracatçı firmalarımıza büyük ilgi gösterdiler. L as Vegas’ta şansımız döndü. Bu ilgiyi ve potansiyelimizi iyi değerlendirerek ABD hazır giyim pazarında halen binde 5’in bile altında olan payımızı yüzde 1.5’e yükselteceğiz. Daha açık bir ifadeyle 100 milyar dolarlık ABD hazırgiyim pazarında
465 milyon dolar olan payımızı iki üç yıl içinde 1,5 milyar dolara çıkaracağız. “
TÜRK TİCARET MERKEZİ ABD’Yİ İHRACATIMIZIN İTİCİ GÜCÜ OLACAK
Parite etkisi nedeniyle sektörün bu yıl Avrupa’da kan kaybettiğini hatırlatan Karaca, “Avrupa, Rusya ve bölge ülkelerdeki gerilemeyi, ABD’ye
ihracatımızı arttırarak minimize etmek istiyoruz. Öte yandan ABD’deki çalışmalarımızın itici gücü olmasını beklediğimiz, hazırlık çalışmaları devam eden Türk Ticaret Merkezi’ni de yıl sonuna kadar New York’ta açmayı planlıyoruz. Bu süreçte çabalarımıza desteklerini esirgemeyen Ekonomi Bakanlığımıza teşekkürlerimizi sunuyoruz” dedi.
MAGIC SHOW’U 60 ÜLKEDEN 75 BİN KİŞİ ZİYARET EDİYOR
Las Vegas’ta şubat ve ağustos aylarında olmak üzere her yıl iki kez düzenlenen Magic Show’u yaklaşık 60 ülkeden 75 bin kişi ziyaret ediyor. Bin 200 firmanın katılım sağladığı organizasyon, dünyanın hazırgiyim, tekstil, deri konfeksiyon, aksesuar ve ayakkabıdan oluşan en büyük karma fuarı özelliğini taşıyor. Magic Show’a İHKİB bünyesinde katılan firmalar şunlar: Derman ve Maksima Grup, EKOTEKS Laboratuvar, Ekspres Tekstil, Evteks Tekstil, Güreks Tekstil, Guzella Tekstil, IPGN Tasarım Tekstil, Lepa Tekstil, Lota Ayakkabı , Nasırlılar Tekstil, Onteks Tekstil , Tamiş Gömlek, Zandar Ayakkabı, Deri Pazarlama, Gizia.