LC Waikiki çevre ülkelerde “Oyun Kurucu” olmayı hedefliyor

Spread the love

Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. kuruluş yıldönümü olan 2023 yılında, Avrupa’nın en başarılı 3 hazır giyim markasından birisi olma vizyonunu hayata geçiren LC Waikiki , büyüme yönünü uluslararası pazarlara çevirdi.

LC Waikiki 2013 yılında Türkiye’de 28, yurtdışında ise 38 yeni mağaza açacak. LC Waiki’nin hedefi, 2017 yılına kadar yurtdışında 365 yeni mağaza açarak yurtdışı mağaza sayısını 410’a ulaştırmak. İyi Giyinmek Herkesin Hakkı” misyonuyla hareket eden LC Waikiki, organize perakende sektörünün gelişmekte olduğu ülkeleri öncelikli pazar olarak belirledi. Bu ülkelerde, “moda perakende sektörünün ana “oyun kurucusu” olma hedefiyle hareket edecek olan LC Waikiki’nin hedefi, Türkiye’de ulaştığı yüzde 15’lik pazar payını yurtdışı pazarlara da taşımak.

“2012 LC WAİKİKİ İÇİN KARLI BİR YIL OLDU”
LC Waikiki’nin perakende sektöründeki başarı hikayesini ve gelecek hedeflerini paylaşmak üzere düzenlenen basın toplantısına, LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük’ün yanı sıra Şirketin Kurucu Ortaklarından Şefik Dizdar ile birlikte LC Waikiki Yurtiçi Mağazalarından Sorumlu Genel Müdür Gordon Bullock ve Üründen Sorumlu Genel Müdür Maria Comfort katıldı. Hazır giyim sektörü açısından zorlu geçen 2012 yılını değerlendiren LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, “Geçtiğimiz yıl bizim için sürpriz bir yıl olmadı. 2011 yılı Eylül-Ekim ayından itibaren 2012’nin nasıl bir yıl olacağını öngörmüş ve hedeflerimizi buna göre belirlemiştik. Bu kararımız   doğrultusunda da 2012’de ağırlıklı olarak verimlilik projelerine odaklandığımız, sistem ve teknoloji yatırımlarını hayata geçirdiğimiz bir yıl oldu. Bu yatırımlarımız neticesinde de 2012’yi karlı bir yıl olarak geride bıraktık” açıklamasında bulundu.

“2013 YILINA DAHA İYİMSER BAKIYORUZ”
Avrupa krizinin netlik kazanması ve hükümetin koymuş olduğu büyüme hedefinin de 2012’ye göre daha yüksek olması dolayısıyla 2013 yılının daha iyi bir yıl olacağının altını çizen Küçük, “LC Waikiki markası olarak da bu yıla daha iyimser bakıyoruz. Ekonomi için olumsuz giden süreç pozitiflik kazanmaya başladı. Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch, 18 yıl aradan sonra Türkiye’yi yatırım yapılabilir ülkeler seviyesine çıkardı. Bu gelişmelerinin sektörümüze iyi yansımalarının olacağını düşünüyoruz” dedi.

“OYUN KURUCU OLACAĞIZ”
LC Waikiki’nin yüzde 15’lik pazar payıyla Türkiye moda perakende sektörünün lideri olduğunu belirten Vahap Küçük, kısa vadede gelişmekte olan ülkeler ile çevre ülkelerde de pazar lideri olmayı hedeflediklerini söyledi. İlk olarak 2009 yılında Romanya’da açtıkları mağaza ile yurtdışına açıldıklarını hatırlatan Küçük, “2013 yılı LC Waikiki için yurtdışında büyüme yılı olacak. Gelişmekte olan ülke pazarlarında organize perakende sektörü henüz bakir. Bu sebeple yurtdışı büyüme stratejimizi organize perakendenin gelişmekte olduğu bu ülkelerde konumlandırdık” dedi.

“2017’YE KADAR YURTDIŞINDA 365 YENİ MAĞAZA”
LC Waikiki’nin hali hazırda yurt dışında 15 ülkede 45 mağazayla hizmet verdiğine dikkat çeken Küçük, 2013 yılında 38 yeni mağazayı daha hizmete açacaklarını kaydetti. “Bu yıl İran, Ukrayna, Makedonya, Kosova, Sırbistan, Tunus, Cezayir, Libya ve Lübnan’ın yanı sıra hali hazırda mağazamız bulunan kimi ülkelerde yeni mağazalar açacağız” diyen Küçük, “2017 yılına kadar yurtdışında kademeli olarak 365 mağazamızı daha hayata geçireceğiz. 2014’te 65, 2015’te 87, 2016’da 90, 2017’de ise 85 yeni mağaza açmayı hedefliyoruz” açıklamasında bulundu.

LC Waikiki’yi bilenler internet sitesine aracısız geliyor
E-ticaret, LC Waikiki için önem arz eden, gelecek stratejilerinde temel teşkil eden bir konu. LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, LC Waikiki’nin e-ticaret alanında 2012 yılında adet bazında yüzde 60, tutar bazında ise yüzde 80 büyüdüğünü açıkladı. Küçük, “Bu büyümeye etki eden alanlarımızdan biri de online alışveriş oldu. İnternet sitemizin trafik verilerine baktığımızda, markamızı bilen ve sevenlerin doğrudan aramalarla sitemize geldiğini görüyoruz. Bu verileri mevcut offline sadık müşterilerimizin hacmiyle bir araya getirdiğimizde, online mecrada bizi daha büyük başarıların beklediğini öngörebiliyoruz. Bu yıl yapacağımız reklam ve pazarlama çalışmalarıyla internet sitemizin bilinirliğini artıracağız. Oluşturacağımız yeni trafikle müşteri memnuniyetini ve satışlarımızı artırmaya odaklanacağız” dedi.

“LC WAİKİKİ BAŞARISINI VİZYON VE DEĞERLERİNE BORÇLU”
Yurtdışı stratejisi doğrultusunda, öncelikle çevre ülkelere odaklanacaklarını ardından Avrupa’da da söz sahibi olmak istediklerini belirten Vahap Küçük, 2023 yılında Avrupa’nın en başarılı üç hazır giyim markasından biri olmayı hedeflediklerini açıkladı. Türkiye moda perakende sektörü lideri LC Waikiki’nin başarı hikayesine de değinen Küçük, “LC Waikiki’nin bunca yıllık başarısının arkasında sahip olduğu vizyonu ve şirket anayasası olarak kabul ettiği temel ilkeleri var. LC Waikiki, merkeze insanı koyan ve insana yatırım yapan bir marka. İnsan kaynağımıza sürekli yatırım yapıyoruz. Sektöre girdiğimiz günden bu yana ‘İyi giyinmek herkesin hakkı’  misyonumuzla müşterilerimizi merkeze koyarak çalışıyoruz. Tüm yapılanmamızı, müşterilerimize mükemmel değer sağlamak üzere (doğru ürünü doğru fiyatla ve en iyi hizmetle sunabilmek) kurguluyoruz. İnovasyona önem veriyoruz. Pazarın dinamiklerine ayak uydurabilmek amacıyla sürekli değişimin, yenilikçiliğin peşindeyiz. Tüm bunlar beraberinde başarıyı getiriyor” dedi. Küçük, sözlerini şöyle sürdürdü: “Fransız LC Waikiki 1997 yılı itibariyle bizimle birlikte Türk markası haline geldikten sonra sektöre de öncülük eden bir marka oldu. 2004’ten bu yana Türkiye hazır giyim sektörünün pazar lideri konumundayız. Türkiye’nin en beğenilen markaları sıralamasında beşinci, en samimi markaları (lovemark’ları) arasında ise birinciyiz. Türkiye’nin en çok vergi veren şirketleri sıralamasında ise 26. sıradayız. Bu başarıların hiçbiri tesadüf değil. Hepsi vizyoner bir marka olmaya dayanıyor.”

“2013 DE 4.5 MİLYAR TL CİRO HEDEFLİYORUZ”
LC Waikiki’nin 2012 yılı performansına değinen Vahap Küçük, LC Waikiki için finansal açıdan başarılı bir yıl olan 2012’yi toplam 3 milyar 575 milyon TL ciroyla kapattıklarını, 2013 yılı ciro hedefinin ise 4.5 milyar TL olduğunu açıkladı. Küçük, “2012 yılında satış bazında 185 milyon adede ulaştık. 2013 yılında da sağlıklı, organik bir büyüme istiyoruz. 2013 yılı toplam büyüme hedefimiz ise yüzde 25. Yurtdışı mağazalarımızın 2013 cirosuna katkısı 315 milyon dolar civarında olacak. Açacağımız 38 yeni mağaza ile yurtdışında yüzde 145’lik büyümeyi yakalayıp bu hedefimizi gerçekleştireceğimize inanıyoruz” dedi. 2013 yılında yurtiçinde ise 28 yeni mağaza açılacağına işaret eden Küçük, “LC Waikiki, 18 bin 652 bin kişiye istihdam sağlayan, vizyonu ve çalışmalarıyla sektöre öncülük eden bir marka. 2013 yılında tüm enerjimizi pazara ve çalışanlarımıza odaklayacağız” diye konuştu.

“LC Waikiki Ürün Güvenliği Laboratuvarı”
İnsan sağlığının LC Waikiki için her şeyin önünde olduğuna dikkat çeken Küçük, Şirketin insan sağlığına zarar vermeyen ürün tedarik süreciyle ilgili bir yönetmeliğe sahip olduğunu söyledi. Bu yönetmeliğin, tüm çalışanlarını ve tedarikçilerini insan sağlığına zarar vermeyecek ürünlerin tedariki ve üretimi konusunda sorumlu tuttuğuna değinen Vahap Küçük, müşterilerinin sağlığını ve çevreyi korumak, aynı zamanda riskleri minimuma indirebilmek amacıyla en son teknolojilerle donatılmış bir ekoloji laboratuvarı kurduklarını ifade etti. Küçük, bu laboratuvarlarda yıllık ortalama 800 binden fazla test yapıldığını söyledi.