Moda perakende sektörünün lideri LC Waikiki, yurt dışında 100 mağazaya ulaştı. 2023 yılında Avrupa’nın en başarılı üç hazır giyim markasından biri olmayı hedefleyen LC Waikiki, yatırımlarını % 25 büyüttü.
Türkiye’nin moda perakende lideri LC Waikiki, global marka olma yolcuğunda önemli bir adım daha attı ve yurt dışındaki 100’üncü mağazasını açtı. LC Waikiki Bosna Hersek’in Mostar kentindeki 100. Mağaza açılışını 24 Eylül 2014, Çarşamba günü düzenlediği basın toplantısı ile duyurdu. LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük ve LC Waikiki Uluslararası Mağazacılık Genel Müdürü Yenal Gökyıldırım ev sahipliğinde gerçekleşen basın toplantısına Türkiye’den bir grup basın mensubu katılırken, Bosna-Hersek basını da yoğun ilgi gösterdi.
YATIRIMLAR DEVAM EDİYOR
Basın toplantısı açılış konuşmasını gerçekleştiren LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, “1997 yılından beri LC Waikiki Mağazacılık Hizmetleri Ticaret A.Ş. çatısı altında Türkiye’de hizmet veriyoruz. Türkiye’deki hızlı büyümemiz ve sektör liderliğimizi takiben yurt dışında ilk yatırımımızı da 2009 yılında Romanya’da yapmıştık. 5 yıl gibi kısa bir sürede ulaştığımız 100’üncü mağazamızı Balkanlar’ın gözdesi Bosna-Hersek’in Mostar kentinde açmanın ve 23 ülkede ulaşılabilir olmanın büyük mutluluğunu yaşıyoruz.” dedi. LC Waikiki’nin yurt dışındaki istikrarlı büyümesi hakkında bilgi veren Vahap Küçük, “Balkanlar bölgesi, Türkiye’nin Batı Avrupa’ya açılan kapısı olmasının yanında tarihi, kültürel ve insani bağlar dolayısıyla Türkiye için büyük bir önem taşıyor. LC Waikiki olarak, değerlerimizden aldığımız güçle ülkemizin global markalarından biri olmak için Balkanlar’da ve dünyanın farklı bölgelerinde yurt dışı yatırımlarımıza devam edeceğiz.” şeklinde konuştu.
HEDEF TÜRKİYE’DE 4MİLYOR, YURTDIŞINDA İSE 6 MİLYAR USD CİRO
LC Waikiki Uluslararası Mağazacılık Genel Müdürü Yenal Gökyıldırım, bugün Türkiye’de 387 ve yurt dışında ise 100 mağaza sayısına ulaşan LC Waikiki’nin farklı kültürlerden 22.500 kişiye istihdam sağladığına dikkat çekerek, Türkiye perakende sektöründe elde ettikleri başarıyı yurt dışı pazarlarına da taşımayı hedeflediklerini belirtti. Gökyıldırım, “LC Waikiki olarak, Türkiye Cumhuriyeti’nin 100’üncü kuruluş yılına denk gelen 2023 hedeflerini desteklemek vizyonu ile çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 2023 yılında global marka olma vizyonuyla yurt dışında 6 milyar USD, yurt içinde ise 4 milyar USD seviyesinde ciroya ulaşmayı hedefliyoruz” şeklinde açıklamada bulundu.
BALKAN ÜLKELERİNDE % 45 BÜYÜME
Yurt dışında yeni açılan her bir mağaza için yaklaşık 1,5 milyon USD değerinde yatırım gerçekleştirdiklerini belirten LC Waikiki Uluslararası Mağazacılık Genel Müdürü Yenal Gökyıldırım sözlerine şöyle devam etti: “LC Waikiki, Bosna – Hersek’in Mostar kentinde yeni açılan mağazası ile Balkanlar’daki toplam mağaza sayısını 26’ya çıkarmış oldu. Bugüne kadar Balkanlar’da yaklaşık 40 milyon USD değerinde yatırım yapmış olan markamızın Romanya’da sekiz, Bulgaristan’da yedi, Arnavutluk’ta dört, Makedonya’da iki, Kosova’da iki, Bosna-Hersek’te üç mağazası bulunuyor. Mostar’da açtığımız 100’üncü mağazamızla yurt dışında toplam 100 bin metrekarelik satış alanına ulaştık.” LC Waikiki’nin global yatırımlarını vurgulayan Gökyıldırım, “LC Waikiki olarak, özellikle Balkan ülkelerinde %45 oranında büyüme sergiledik. Yurt dışında yaklaşık 3500 olan istihdam sayımızın 1350’si Balkanlar’a ait. Önümüzdeki dönemde Balkanlar’daki istihdam sayımızı 1800’lere, 26 olan mağaza sayımızı ise 35’e çıkarmayı planlıyoruz. Kosova’da, Bosna- Hersek’te, Makedonya’da, Arnavutluk’ta ve Bulgaristan’da pazar lideri konumundayız. Yeni pazar olarak Karadağ ve Moldova ile yakından ilgileniyoruz” şeklinde konuştu.