Uzmanlık alanı nakış ve nakış ipliği olan Madeira’nın fuardan beklentisi, Türkiye’ye gelmek isteyen ve yatırım yapacak olan yabancı yatırımcılara yardımcı olabilmek. Nakışın, ürünün pazarlanmasında önemli bir etken olduğunu vurgulayan, Madeira Satış Temsilcisi Ahmet Karakuş, fuarda
gerçekleştirdiğimiz söyleşide şunları söyledi. “ Biz sadece nakışla ilgileniyoruz.
Elimizden geldiğince bu konuda teknik ve iplik olarak yatırımcılara destek
vermek istiyoruz. Yaklaşık 1919’dan beri faaliyetteyiz. Tecrübelerimizi ve
birikimlerimizi paylaşmak isteriz. Türkiye’de de nakışı geliştirmek
istemekteyiz. Nakış özellikle hazır giyim ve ev tekstilinde önemli bir aksesuardır. Sürekli Ar-Ge çalışmalarımızla nakış konusunda yapılabileceklerin en iyisini yapmaya çalışıyoruz. Nakış bir sanattır. Ürünü katma değer katıyor. Nakışın terendi her geçen gün değişmektedir. Her firma ürünlerinde nakış kullanır. Firma olarak eğitime son derece önem vererek, okullarda nakış konusunda etkinlikler düzenliyoruz.
Yabancılar ve özellikle de marka imalatçıları Türkiye’yi tercih ediyorlar. Bunun nedeni de Türkiye’de yapılan işçilik diğer ülkelere göre çok daha kaliteli. Zaman olarak avantajımız var. Anadolu’da işçilik maliyetleri de düşük olduğu için yabancı yatırımcılar, ülkemizi tercih ediyor. Bunun dışında aldığım duyumlara göre de yerli bazı firmalar da Anadolu’ya yatırım yapmayı düşünüyorlar. Avrupa bizi eğitti ve kaliteli işin nasıl yapılacağını öğretti. Dolayısıyla kaliteli iş yapmayı öğrenmiş olduk. Dünyadaki çoğu ünlü marka şu anda Türkiye’de imalat yapıyor. Kalite mi fiyat mı konusunda Avrupalının yaklaşımı kalite olarak dikkat çekiyor. Uzak Doğu’ya gidildi ve geri dönüldü. Çünkü aynı kaliteyi orada bulamadılar.