İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, markalı hazır giyim ihracatının 1 milyar doları aştığını belirterek, “2023’te bu rakam 10 milyar doları bulacak. İstanbul Moda Haftası da bu hedef için çok önemli bir organizasyon” dedi. İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, İstanbul Fashion Week (IFW) sayesinde markalı hazır giyim ihracatının 2023 yılında 10 milyar dolara ulaşacağını söyledi. 6’ncısı düzenlenecek olan İstanbul Moda Haftası’nın kendisini dünyada ispat ettiğini ifade eden Tanrıverdi, “Türkiye’nin artık fason üretimden çıkması gerekiyor. Kendi tasarımcımız, tasarımımız ve markalarımızla dünyaya açılmalıyız. Markalı hazır giyim ihracatı toplamdan yüzde 6 pay alarak 1 milyar dolara ulaşıyor. 2023’te bu rakamın 52 milyar dolar olacağını düşünürsek, IFW etkisiyle markalının aldığı pay 10 milyar dolara çıkacak. Bu yıl IFW için 1.5 milyon TL’lik harcama yapıldı. Artık moda konusunda organizatör ülke olup, tasarımı burada yapıp, ucuza ürettirip, tüm dünyaya satmamız gerekiyor” dedi.
ALTIN ORGANİZASYON
6’ncısı düzenlenecek olan IFW hakkında bilgi veren organizasyonun komite başkanı Volkan Atik, şöyle konuştu: “8-11 Şubat arasında Tepebaşı’nda yine 2 büyük çadır kuracağız. Sadece defile izlenen bir mekan değil, tüm şehri kendisine çekebilecek bir etkinlik alanı oluşturmaya çalışıyoruz. 18 ülkeden alım heyetleri gelecek. Özellikle Ortadoğu, Ukrayna, Rusya, Dubai, Doğu Avrupa ülkeleri ve Amerika’dan da ilgi var. 20’yi aşkın tasarımcı 2012-2013 sonbahar kış kreasyonlarını tanıtacak. Yaklaşık 20 milyon dolarlık bir iş hacmi oluşmasını bekliyoruz. IFW çoktan uluslararası bir oyuncu haline geldi. Bu organizasyon hazır giyim için altın niteliği taşıyor. Artık sektörümüzün fiyat odaklı rekabeti bırakıp, moda ve tasarım odaklı rekabete adım atması gerekiyordu. Türkiye için çok faydalı bir organizasyon olacak.”
2 BİN 700 MAĞAZAYA ULAŞTIK
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz ise, İstanbul Fashion Week’in, dünyadaki benzerleri ile rekabet eder duruma geldiğini ifade ederek, şunları söyledi: “Türkiye kendi bölgesinde piyasa yapıcı bir ülke haline geldi. Artık çevre ülkelerdeki piyasayı domine etmiş durumdayız. Türk markalarının geçen yıl yurtdışında toplam 1200 mağazası varken, bu yıl 2 bin 700’e çıkmış. Biz de İtalya ve İspanya gibi kendi markalarımıza yatırım yapmalıyız. Onlar şu anda kriz ortamında ama bu günleri atlatacaklar. Bizim bu süreyi hızlı ve sağlıklı bir gelişim ile geçirmemiz gerekiyor. Türkiye’nin 2023 yılı için kişi başı milli gelir hedefi 30 bin dolar seviyesinde. Eğerki kendi markalarımıza odaklanır, dünya arenasında bunlarla rekabete girersek hedeflere ulaşabiliriz. İFW bunun en önemli kaldıraçlardan biri olur.”
ABDÜLHAMİT’İN MODA EVİ İÇİN ÖDÜL KOYUN
Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan, dünyada belli şehirlerin markalarla ve belli değerlerle özdeşleştiğini belirterek, şöyle devam etti: “Beyoğlu’nun vizyonunda da turizm, kültür sanat ve moda endüstrisi bulunuyor. Beyoğlu eskiden terzileri ile meşhurdu. Burayı yenidenbir moda merkezi haline getirmek istiyoruz. Bu tarz organizasyonlar bunu destekliyor. Ancak İstanbul Fashion Week organizasyonunun başında yer alan arkadaşlardan birricam var. İstiklal Caddesi’nde Sultan 2’nci Abdulhamit’in terzisi adına moda evi amacıyla açılan Bottel Han’ın restorasyonunu yapıyoruz. İstanbul’un tarihine de sahip çıkmak için önümüzdeki yıl tasarımcılara yönelik olarak ‘Bottel Moda Ödülü’ düzenlenmesini istiyorum.”
DEFİLELER İÇİN HAZIRLIK SÜRÜYOR
Türkiye’nin en büyük moda organizasyonu olan İstanbul Fashion Week’te bireysel defile yapacak isimler arasında Mehtap Elaidi, Nejla Güvenç, Atıl Kutoğlu, Erol Albayrak, Tuvana Büyükçınar, Günseli Türkay, Zeynep Erdoğan, Gamze Saraçoğlu, Özlem Kaya, Simay Bülbül gibi isimler yer alıyor. Etkinlik kapsamında ayrıca Studio Kaprol 4 tasarımcısıyla Arzu Kaprol’ün yeni projesi olarak Istanbul Fashion Week’de yer alacak. Etkinliğe Niyazi Erdoğan W Otel’de enstalasyon ile katılacak. Zeynep Erdoğan ve Günseli Türkay’ın defileleri de W lounge’da gerçekleştirilecek. İstanbul Fashion Week, tasarımcıların yanı sıra 2013 sonbahar kış koleksiyonlarını podyuma taşıyacak olan AdL&Cengiz Abazoğlu, Avva, Berinza ve Giovane Gentile’ye de ev sahipliği yapacak. Ayrıca “Machka: Türkiye’de Endüstri ve Tasarımın Buluştuğu Marka” konulu bir workshop düzenlenecek.
İSTANBUL 5 YILDA 66 MİLYON DOLAR KAZANDI
İstanbul Fashion Week’in Türk moda endüstrisinin gelişiminde öncü rolünü sürdürdüğünü ifade eden İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, hem moda endüstrisine hem de organizasyonun büyüklüğü ile kent ekonomisine ciddi hareketlilik kazandırdığını söyledi. Tanrıverdi, “Bugüne kadar düzenlenen 5 İstanbul Fashion Week için toplam 15 milyon lira bütçe kullandık. IFW’leri toplam 162 bin 200 kişi izledi. Marka ve tasarımcılarımız 109 defileye imza attılar. Toplamda etkinlikler süresince yerli ve yabancı konuklarımız kent ekonomisine 66 milyon doların üzerinde katkı sağladılar. Etkinliklerin çözüm ortaklarıyla birlikte toplamda 5 bin kişi IFW için emek harcadı. 5 IFW ile 2 bin kişiye doğrudan iş sunup genel ekonomiye 300 milyon dolara yakın katkı sağladık” diye konuştu.
RT @13ukowski: Bedeva olduğu icin mi düşünmezler ki? Keske paralı ve markalı düşünceler çıksa herkes kapış kapış alsa…