Türkiye’nin en önemli moda etkinliği Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’un on birinci sezonu, 26-30 Mart 2018 tarihleri arasında Zorlu Performans Sanatları Merkezi’nde gerçekleşti.
Her sezon seçtiği tasarımcının defilesini sunan etkinlik isim sponsoru Mercedes-Benz Türk, bu sezon genç ve yetenekli tasarımcı Şansım Adalı’nin son dönemlerde çok ses getiren markası Sudi Etuz’un Sonbahar/Kış 2018 koleksiyonunu “Mercedes-Benz presents Sudi Etuz” ismiyle sundu.
Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul bu sezon uluslararası bir tasarımcıyı da ağırladı. Merdeces-Benz Uluslararası Tasarımcı Değişim Programı kapsamında geçtiğimiz sezon İlkbahar/Yaz 2018 koleksiyonunu Mercedes-Benz Fashion Week Tbilisi’de sergileyen DB Berdan’dan sonra değişim programının ikinci aşaması olarak Gürcü tasarımcı markası Atelier Kikala, Sonbahar/Kış 2018 koleksiyonunu MBFWI podyumunda sundu. Türkiye’nin en önemli moda etkinliği Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’un ilk sezonundan bugüne kesintisiz isim sponsoru olan Mercedes-Benz Türk, geride kalan 10 sezondan unutulmaz anları bir araya getiren çok özel bir koleksiyon kitabına imza attı. İsim sponsorluğunun ilk sezonunun gerçekleştiği Mart 2013’ten bugüne İstanbul’u alternatif bir moda başkenti olarak konumlandırma yolunda emin adımlarla ilerleyen Mercedes-Benz Türk, “Story of X Seasons” ile bugüne dek detaylı bir arşiv çalışması yapılmamış olan Türk moda tarihinin son 5 senesini bir kitapta toplayarak, endüstrinin ortak belleğine eşi benzeri görülmemiş bir armağan sundu. “Story of X Seasons” kitabını moda tutkunları hafta boyunca Mercedes-Benz Lounge’de kurulu olan köşede keşfetme şansı buldular. 20 adet Mercedes-Benz C-Serisi’nden oluşan Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul transfer araçları, tüm hafta etkinlik misafirlerinin ulaşımını kolaylaştırmak için İstanbul sokaklarındaydı. Araçlar hafta boyunca İstanbul caddelerinde kilometrelerce yol kat ederek MBFWI’nin 100’ün üzerinde davetliyi defile ve sunumlara konforlu bir şekilde yetiştirdiler.
Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’un vazgeçilmez buluşma noktası Mercedes-Benz Lounge ise hafta boyunca 5.000’den fazla davetliyi ağırladı. Defile ve sunum aralarında davetlilerin dinlenme ve Mercedes-Benz’in ikramlarının tadını çıkarma fırsatı bulduğu Mercedes-Benz Lounge, ayrıca hafta boyunca dev bir ekranda moda haftasının geçmiş sezonlarından videolar göstererek davetlileri nostaljik bir yolculuğa çıkardı. Mercedes-Benz Lounge alanının girişinde bulunan fotoğraf baskı cihazı sayesinde ise davetliler, sosyal medya hesaplarında #mbfwi etiketini kullanarak paylaştıkları fotoğrafları anında basma şansı bularak moda haftasından anılarını ölümsüzleştirdiler.
Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu İcra Kurulu Üyesi Şükrü Bekdikhan, 11. sezon için görüşlerini şu sözlerle dile getirdi; “Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul, on birinci sezonunu görkemli bir biçimde geride bıraktı. Türkiye’nin en önemli uluslararası moda etkinliğine tam on bir sezondur kesintisiz bir biçimde destek vermekten gurur duyuyoruz. Bu sezon özellikle uluslararası basının ve satın alma sorumlularının etkinliğe gösterdiği ilgiden ötürü mutluyuz. Mercedes-Benz Türk olarak, geride bıraktığımız on sezona dair unutulmaz anları bir araya getiren ve böylelikle hakkında geçmişe dönük bir arşiv çalışmasının olmadığı Türk moda sektörüne kıymetli bir hediye bırakan “Story of X Seasons” koleksiyon kitabı bizim için son derece anlamlı bir projeydi. Her sezon gerçekleştirdiğimiz “Mercedes-Benz presents” projemizi bu sezon uluslararası bir tasarımcının da katılımıyla iki farklı defileye taşıdık. Her sezon, sektörün farklı aktörlerini desteklemeyi sürdürüyor, marka ve tasarımcılara gerek tanıtım ve iletişim, gerekse satış anlamında bütünleşik bir platform sağlıyoruz. ”