Premiere Vision, gerçekleştirdiği İstanbul’daki dördüncü sezonunda yeniliklere açtığı kapılarını, büyük bir ilgi görerek kapadı. Premiere Vision İstanbul, dördüncü sezonunda, Ortadoğu ve Doğu Avrupa moda endüstrisindeki etkinliğini bir kez daha kanıtlamış oldu. Dünyanın içinde bulunduğu politik gerginliğe ve ekonomik koşullardaki zorluğa rağmen, hazır giyim üreticilerini fuara dahil etmenin yanı sıra, Sırbistan ve Ürdün gibi yeni pazarlara da açılan Premiere Vision İstanbul, 6.606 ziyaretçi ağırladı. Uluslararası ilişkilerin son derece hassas olduğu bir konjonktürde, çevre ülkelerden gelen toplam ziyaretçi sayısının ise 926’yı bulduğu Premiere Vision İstanbul’da 146 katılımcı firma en yeni koleksiyonlarını sergiledi. İlkbahar/Yaz 2017 Sezonu için tasarladıkları en yeni koleksiyonlarını moda severlerin ve tekstil uzmanları için sergileyen 146 firmanın yüzde 80’i Türk üreticilerden, yüzde 20’si ise 15 ülkeden gelen uluslararası firmalardan oluştu. Premiere Vision İstanbul’da İtalya, Almanya, Portekiz, Fransa, Avusturya, Bulgaristan, İngiltere, Romanya, Litvanya, Fas, Çin, Hindistan, Tayvan, Pakistan ve Türkiye’nin önde gelen üreticileri iplik, kumaş, aksesuar, desen, denim ve hazır giyim koleksiyonlarını sergiledi. Bu sezon yeni katılan Türk ve Faslı konfeksiyon üretcileriyle ürün yelpazesinin genişletildiği fuar, geride kalan üç sezonda da olduğu gibi moda sektöründe fikirler ve ürünlerin geçişine sahne oldu. Trend Alanı’nda Premiere Vision Moda Ekibi tarafından tasarlanmış ve fuar katılımcılarının en son ürünleri arasından seçilmiş çarpıcı örnekler; ziyaretçilerin ilgiyle incelediği alanlardan biri oldu. Trend bilgilerinin paylaşıldığı Let’s Talk About Fashion Trend Semineri ve Carlin Cretaive Trend Ofisi seminerlerinde ise moda profesyonelleri için bir kez daha modanın şifreleri paylaşıldı. Diğer yandan aksesuar dünyasına özel renk seçimleri ve birlikteliklerini içeren SS17 Renk Kartelası alanı da fuarın en çok ilgi gören alanlarından biri oldu.
GÜVENDİĞİMİZ İSTANBUL’A YATIRIM YAPMAYA DEVAM EDİYORUZ
Fuar, ve bölgeyle ilgili değerlendirmede bulunan Premiere Vision Uluslararası Fuarlar Direktörü Guglielmo Olearo, Ortadoğu’nun moda başkenti olarak gördükleri İstanbul’a güvenlerinin tam olduklarını belirterek, şöyle konuştu: « Bu pazardaki yatırımlarımıza her zamanki gibi devam ediyoruz. Bölgedeki moda sektörüyle uzun soluklu ilişkiler geliştirmek için gereken adımları atmayı sürdürüyoruz ve Ekim fuarımızın hazırlıklarına da şimdiden başlamış bulunuyoruz. » Bu arada Premiere Vision İstanbul’un dünya çapındaki tüm fuarlarında aynı anda başlattığı “marka elçiliği ve tanıtım yüzü kampanyası”nda Ekim 2016 Fuarı’nın yeni yüzü olarak ünlü moda tasarımcısı Zeynep Tosun seçildi. Ekim 2015 Fuarı’nda Arzu Kaprol ile gerçekleştirdiği işbirliğinin ardından, Mart 2016 Fuarı’ndaki marka elçisi dünyaca tanınan, yetenekli moda tasarımcısı Bora Aksu olmuştu. Ekim 2016 Fuarı’nın marka elçisi Zeynep Tosun, bu işbirliği için düşüncelerini şu sözlerle paylaştı : « PV İstanbul’un yeni marka elçisi olmaktan dolayı son
derece mutlu ve gururluyum. Moda tasarımcıları ile gerçekleşen bu işbirliklerinin sektörümüz adına çok önemli bir adım olduğuna inanıyorum. »