Modern perakendede federasyon dönemi

Spread the love


Türkiye alışveriş merkezleri ve perakende sektörlerini temsil eden AMPD, AYD ve BMD’nin girişimiyle başlatılan çalışmalar sonuç verdi ve TAMPF kuruluş çalışmaları tamamlandı.

AYD, BMD, GPD, KMD ve TURYİD tarafından kurulan Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu, 620 binden fazla çalışan, 88 milyar dolar ciro, 15 milyon metrekare alan ve 59 bin mağazayı temsil ediyor. TAMPF’yi oluşturan dernekler, federasyon başkanlığına LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük’ü önerdiler. Türkiye’nin en dinamik sektörü olarak dikkat çeken ve her yıl ülke ekonomisinin üzerinde büyüme gerçekleştiren modern perakende ve alışveriş-yaşam merkezleri sektörünün temsilcileri Alışveriş Merkezi ve Perakendeciler Derneği (AMPD), Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Turizm Restoran Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği (TURYİD) ile yeni kurulan Gıda Perakendecileri Derneği (GPD) ve Kategori Mağazacılığı Derneği (KMD) kendi faaliyetlerinin yanı sıra ortak konularda güç birliği oluşturmak amacıyla Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) çatısı altında buluştular. AMPD Başkanı Mehmet T. Nane, AYD Başkanı Hakan Kodal, BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, TURYİD Başkanı Kaya Demirer, GPD Başkanı Nihat Özdemir ile KMD Başkanı Alp Önder Özpamukçu, düzenledikleri ortak basın toplantısında Türkiye’nin istihdam sorununu büyük ölçüde sırtlayan modern perakende sektörünün bir süredir çalışmalarını sürdürdüğü federasyon protokolünü imzaladılar. 2012 sonu itibarıyla 620 binden fazla çalışan, 88 milyar dolar ciro, 15 milyon metrekare alan ve 59 bin mağazayı temsil etme yeteneğindeki federasyon, yapacağı çalışmalarla ülkemizde hizmet, ürün ve yaşam kalitesinin yükselmesine katkı sağlayacak. Özellikle kadın ve gençlere yoğun biçimde çalışma fırsatı sunan modern perakende sektörü, federasyon çalışmaları ile onların hayat boyu eğitimlerini de kurumsallaştırmaya yönelik çalışmalar planlandı. 81 ilin 53’ünde faaliyet gösteren 332 alışveriş merkezi ile Türkiye’nin 500 binin üzerinde nüfusu olan her kentine ürün ve hizmet standardını beraberinde götüren modern perakende sektörü, imalat sanayi için de bir jeneratör işlevi görüyor.

AMPD BAŞKANI MEHMET T. NANE:
ÜLKE EKONOMİSİNE KATKIMIZ DAHA DA İLERİYE TAŞINACAK
Federasyon dernek olarak çok inandığımız, gerçekleşmesi için özveride bulunduğumuz ve uzun mesailer sonucunda oluşturduğumuz bir yapılanma. 620 bin çalışanı ile 88 milyar dolarlık cironun temsil edileceği bir kurum. Modern perakendenin bugüne kadar ülke ekonomisine yaptığı katkıları bu yapılanma ile birlikte daha da ileriye taşıyacağına inanıyorum. Alım gücü her yıl artan, talepleri sürekli olarak çoğalan ve standartları yükselen tüketicilerimize istekleri doğrultusunda cevap ve hizmet verebilecek modern perakende sektörü federasyonumuzun da katkısı ile daha da yapıcı biçimde hizmetlerini sürdürecektir.

AYD BAŞKANI HAKAN KODAL:
ISF VE ORTAK PROJELERDE BAŞARI İÇİN GÜÇ BİRLİĞİ
Organize perakende sektörü son 10 yıl içerisinde çok büyük bir gelişme gösterdi. Organize perakende sektörünün bu büyüme ve dönüşüm sürecine 8.2 milyon m2 kiralanabilir alanı ve 40 milyar dolara ulaşan yatırımları ile alışveriş merkezlerimiz önemli katkı sağladı. AVM’ler ve perakende kuruluşları arasındaki bu işbirliği, sadece Türkiye’nin bir alışveriş ve eğlence merkezi haline gelmesine değil, Türk markalarının ve AVM’lerinin yurtdışına açılmasına da yardımcı oldu. AYD, AMPD ve BMD arasında ISF ile başlayan işbirliği bugün çok farklı bir boyuta ulaştı.