Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Başkanı Vahap Küçük, 2015’de perakende sektörün yüzde 9 büyüyeceğini belirterek, organize perakendede cironun 120 milyar dolar çıtasını aşacağını söyledi.
Vahap Küçük Sabancı Center’da düzenlenen “2014- 2015 Yılı Değerlendirme / Bilgilendirme Toplantısı”nda son dönemde yaşanan ekonomik, siyasal ve global gelişmeler ışığında sektörün risk ve sahip olduğu avantajları paylaştı. Toplantıya TAMPF çatısı altında yer alan Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Hüseyin Doğan, Gıda Perakendecileri Derneği (GPD) Başkanı Nihat Özdemir, Kategori Mağazacılığı Derneği (KMD) Başkanı Alp Önder Özpamukçu ile Turizm Restoran Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği (TURYİD) Başkanı Kaya Demirer de katıldı.
FEDERASYON ÜYELERİ TÜRKİYE’DEN HIZLI BÜYÜDÜ
Federasyona bağlı dernek üyelerinin yoğun ilgi gösterdiği toplantıda Vahap Küçük, 2015’de önceki yıla paralel bir büyüme oranı beklediklerini ifade etti. “Federasyon üyesi derneklerden AYD üyeleri yüzde 17, BMD yüzde 15, GPD yüzde 12,5, KMD yüzde 11 ve TURYİD üyeleri yüzde 15 büyüdü” diyen Küçük, sözlerini şöyle sürdürdü: “2014’de Türkiye ekonomisinin yüzde 3.3 büyümesi beklenirken, perakende sektörü reel bazda yüzde 9 büyüdü. Geçen yıl toplam perakende sektöründeki istihdamımız 2,5 milyon oldu. Bunun 750 bini organize perakendede yer aldı. Toplam perakendenin 2014’de 250 milyar dolar olan cirosunun 110 milyar dolarını organize perakende sektörü gerçekleştirdi. 2015’e baktığımızda ise Türkiye ekonomisinde yüzde 4, modern perakendede ise yüzde 9 büyüme öngörüyoruz. Bu yıl içinde 20 yeni alışveriş merkezi tüketicilere kapılarını açacak. Modern perakende istihdamına yaklaşık 50 bin kişilik katkı sağlayacak.” TAMPF Başkanı Küçük, 2015 yılında ülke ekonomisini ve perakende sektörünü etkileyebilecek unsurlar arasında komşu ve bölge ülkelerde yaşanan siyasal gerilimin ilk sırada yer aldığını söyledi. Vahap Küçük şöyle devam etti: “Gerek Rusya ve Ukrayna’da, gerekse Irak ve Suriye gibi komşularımızdaki gerilim ve çatışmalar ticaretimizde ciddi anlamda belirleyici olmaya devam edecek.
İçeride ise genel seçimler elbette önemli bir gündem maddesi olacak. Tüm bu nedenlerle, dikkatli ve temkinli olmaya devam etmemiz gerekiyor. Pazar çeşitlendirmesi, verimlilik ve özellikle de sürdürülebilirlik dikkate alınması gereken önemli noktalar. Ülkemiz markalarının yurtdışında artan ve ülke sayısı olarak da çeşitlenen mağaza ve satış noktaları büyümenin sağlam temeller üzerine oturduğunu işaret ediyor. Organize perakendenin sağlam temeller üzerinde büyümesini sürdürerek toplam perakendedeki payının ve ülke ekonomisine katkısının artmaya devam edeceğine inanıyoruz.”