Bölüm 3 “ OT /VT (Otomatik Tanıma ve Veri Toplama) Bileşenleri Nelerdir?
Yazı dizimizin üçüncü bölümünde, “OT /VT (Otomatik Tanıma ve Veri Toplama)‘nin bileşenleri nedir? “sorusuna yoğunlaşacağız. Anlam sürekliliği sağlaması açısından, dizimizin 1. ve 2. bölümlerini okumanızı tavsiye ederiz. Hazır giyim, ev tekstili, yiyecek, içecek, perakende mağazacılık, lojistik, kimya, sağlık, otomotiv gibi tüm sektörlerde OT/VT uygulamaları yoğun şekilde kullanılıyor. Bu sektörün temel bileşenlerini; yazılım, donanım ve sarf malzemeleri oluşturuyor. Yazılım bileşenini; ticari yazılım, ERP ve etiket yazılımı olarak sınıflandırmamız mümkün. Ticari yazılımlar; muhasebe işlemlerini sürdürmek için kullandığımız her türlü yazılımı; ERP yazılımları ise planlama, satın alma, stok, satış, pazarlama, finans ve insan kaynakları gibi farklı süreçleri birbirine entegre eden yazılımları tanımlamaktadır. Bu yazılımlar; barkodlu takibi içeren ara yazılımlar sayesinde, OT/VT sistemlerinin en önemli bileşeni haline gelirler. Bu sayede, üretim sırasındaki tüm süreçler, satış ve stok takibi yapılabilir, kasalarda fiyat okutulabilir.
Tüm bu işlemlerin yapılabilmesi için, ürünler üzerinde etiket olması gerekir ve bu noktada devreye etiket tasarım ve baskı yazılımları girer. Bu yazılımlar sayesinde; istenen etiketler tasarlanır, baskı süreçleri yönetilir ve baskı yapılır. Etiket yazılımları artık, etiket basmanın çok ötesine geçtiğinden, özellikle hazır giyim sektörü açısından daha detaylı incelememiz gerekiyor. Hazır giyim endüstrisi fiyat ve hız baskısı altında. Perakendeciler; daha hızlı üretim, sevkiyat ve raf döngüsünü sağlamak için, dahili operasyonlarında değişiklikler yapıyorlar. Temas noktalarını nasıl kullandıklarını yeniden düşünmek ve fiziksel mağazalarının müşteri etkileşimlerinde oynadığı rolü yeniden tanımlamak zorundalar. Tüm bu değişikliklerin ortasında, ETİKETLEME YAZILIMI, en kritik iş noktalarından biri olarak ortaya çıkıyor. Sebeplerini şu şekilde özetleyebiliriz: Etiketsiz ürün sevk edilemiyor ve envanteri daha hızlı hareket ettirmek gerekiyor. Fiyatlandırmanın merkezden ve gerçek zamanlı olması kaçınılmaz hale geldi. Etiketlerin farklı noktalarda basılması ihtiyacı var ve baskı taleplerinin mağaza, depo, dağıtım, merkezi ve dış tedarikçilere anında ulaşması kritik önem taşıyor. Etiket beklemeden sevkin hızla yapılması hayati öneme sahip. İade süreçlerinde, ürünün iade alındığı yerde etiketleri basarak, ürünü hızla satışa geri döndürmek gerekiyor. Tüm bunlara; marka kimliğini korumak için, etiketlerin tasarım ve içerik açısından tek noktadan yönetilmesi gerektiği de eklersek, etiket yazılımlarının önemini daha iyi anlatmış oluruz.
Böylece OT/VT ‘nin en önemli ilk bileşeni olan yazılım kısmını tamamlamış olduk. Gelecek sayıda yazımıza; yazılımla topladığımız bilgiyi, baskı malzemesi üstüne nasıl aktaracağız ve nasıl okutacağız sorularına cevap veren “Donanım“ bölümüyle devam edeceğiz.