WGSN* isimli trend tahmin şirketinin 2020 kışı için düzenlediği seminerine katılmıştım. Seminerde 2000 sonrası doğanların (milenyum kuşağı) nasıl bir giyim tarzı talep edeceği anlatılmıştı. Buna göre, hayatını evi ve çevresinde kuran bu kuşağın daha çok evinde zaman geçireceği için daha az sayıda ama daha rahat giysiler talep edeceği anlatılmış, arkadaşlarıyla ev ortamında buluşacakları için giysilerinin aynı zamanda şık olması ve ekolojik duyarlılıklarından dolayı doğal elyaflardan yapılmış olması gerektiğinden bahsedilmişti. Tabi ki bu seminerin düzenlendiği tarihte henüz COVID-19 ortada yoktu.
Süregelen pandemi ve beraberinde getirdiği kısıtlamalar doğrultusunda bir sektör paydaşı olarak biz de önlemler aldık. Özellikle beyaz yakalılar evden çalışmaya başladı. İşi olan arkadaşımız iş yerine geldi, işini tamamladı ve gitti. Bunu müteakip nöbetçi uygulamasına geçtik ve her bir çalışanımız sırasıyla haftanın bir günü nöbetçi kaldı. Halihazırda bu uygulamaya devam etmekle birlikte bundan sonraki süreçte de devam ettirmeyi planlıyoruz.**
Bu süreçte ilginç olan şey, bu şekilde çalıştığımız halde dahi işlerimizin yürüdüğünü görmemiz oldu. Buna ek olarak ulaşım masraflarımız azaldı, ekip arkadaşlarımız kendilerine daha fazla vakit ayırdı, ruhen biraz sıkılsalar da bedenen dinlendiler. Katılım gösterdiğimiz online eğitimler sayesinde kendimizi eğittik, kendimizle ve ailemizle daha fazla vakit geçirdik. Nitekim eminiz ki, pandemi öncesinde bu tür bir uygulamaya gitsek çevremizce garip karşılanırdı. Fakat pandemi süreci, normal olduğu söylenen düzende garip karşılanacak böylesi bir çalışma şeklini test etmemize olanak tanıdı.
Öte yandan her gün ortalama bin vakanın mevcutlara eklenmesine ve henüz bu hastalığa ne aşı ne de ilaç bulunmamasına rağmen; halkımızın trafikte saatler geçirmek, alışveriş merkezleri gezmek gibi normal kabul ettiği zorunluluk ve alışkanlıklara kısıtlamaların kalktığı günden itibaren hızla dönmesini hayretler içinde izlemekteyiz. Oysa geleceğin kazançlı çıkanlarının “yeni normal” kavramını kabullenip bu kavramı iyi okuyanlar olacağı kanaatindeyim.
Bununla birlikte yazının başında yer verdiğimiz WGSN’nin milenyum kuşağı için öngörülerini pandeminin bize gösterdikleri ile kıyasladığımızda “yeni normal” dönemindeki giyim tercihlerinin milenyum kuşağı ile örtüştüğünü düşünüyorum. Bu vesileyle not düşmek isterim ki, WGSN’nin bir sonraki –büyük ihtimalle internet üzerinden gerçekleşecek– seminerine bu konuyu da ilave etmesi çok isabetli olacaktır.
*https://www.wgsn.com/en/products/fashion/
#permess#pandemi#yeninormal#