2012’nin sonlarına doğru markalar da kaydettikleri büyüme rakamlarını açıklayarak 2013 planlarından bahsetmeye başladı.
Erkek hazır giyim sektöründe önemli bir konumda bulunan Kiğılı, 2013 için yüzde 12 büyüme hedeflerken Türkiye’de 2013’ün kontrollü geçeceğini belirtiyor. 2012’nin ilk 9 aylık performansını hedeflediği cirolarla kapatan Kiğılı, 2013 yılında yüzde 12 büyümeyle, 370 Milyon TL ciro hedefliyor. Organize perakende sektörü geçen yıla göre yüzde 7 oranında büyüme gösterirken, hazır giyimde bu oran yüzde 9’a yükseliyor. 2013’te Türkiye erkek hazır giyim sektörü, kontrollü bir gelişim içine girerken, bazı ülkelerde bu oran çift rakamlı büyümelere kadar varacak. Türkiye ekonomisinin hızla büyüme gösterdiği son yıllarda, perakende sektörü de genel ekonomiye paralel olarak büyüme gösteriyor. 2012’yi 226 mağaza sayısıyla kapatacak olan marka, 2013’te, yurt içinde ve yurt dışında toplam 25 mağaza daha açmayı planlıyor.
2013’te mağazacılık ve üretim planlama süreçlerinde rantabl olmaya özen göstereceklerini belirten Kiğılı Ceo’su Hilal Suerdem konuyla ilgili şu açıklamaları yapıyor; “Kiğılı olarak 2012 yılını 226 mağaza ile kapatıyoruz. 2013 yılında yeni mağaza açılışlarımız, hem yurt içinde, hem de yurt dışında devam edecek. 2013 yılında açılması planlanan bazı büyük ölçekli AVM’lerde şimdiden yerimizi belirledik. Verimliliği olmayan 6 mağazayı kapadık. 2013 de yurtiçi ve yurt dışı toplam 25 mağaza planlıyoruz. Şu an için yurt dışında 20 tane mağazamız mevcut. 2013 yılında Çin’de, Rusya’da ve Almanya’da mağazalar açacağız. Ayrıca, hedeflerimiz arasında Orta Doğu ve Türkî Cumhuriyetlerde de var olan mağazalarımıza yenilerini eklemek var. Lokasyon seçiminde daha titiz davranacağız. Verimlilik açısından, kan kaybettiren lokasyondaki mağazalarımızdan gerekirse vazgeçeceğiz. Gerek mağazacılık organizasyonumuzda , gerekse üretim planlama süreçlerimizde rantabl olmaya özen göstereceğiz.”
“TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÖNEMLİ”
2012’de tüketici davranışlarını gözlemlediklerini belirten Suerdem, perakende de yeni yılda oluşacak trendlerden de bahsediyor; “Hepimizin bildiği bir gerçek var ki, tüketiciler fiyat ve kalite dengesinde maksimum beklenti içerisinde. Biz bunu 2012 de çok net gözlemledik. Teknolojinin gelişimi, beraberinde farklı trendleri de oluşturdu. Örneğin, sosyal medya ve e-ticaret uygulamaları dijital pazarlamanın tüketiciler tarafından hızla benimsendiğini ve tüketici ile markalar arasında interaktif ve şeffaf iletişimi beraberinde getirdi.
Artık perakende sektöründe, tüketicisinin ‘duygu’larına hitap eden markalar, rakiplerinden sıyrılarak öne çıkıyor. Örneğin; Kiğılı kart sahibi müşterilerimizin doğum günlerinde özel indirimler, sürpriz hediyeler sunuyoruz. Ve bu çalışmaların memnuniyet ölçümlerimizde, sadakat oranımızın bu faaliyetlere bağlı olarak daha arttığını gözlemlemekteyiz. Ayrıca, ürün fonksiyonelliğinde ve tasarımında yeni beklentiler de, tüketici beklentilerine eklenebilir değişimlerdir.”